Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko minulla oikeus purkaa työsopimus ennen kuin olen edes aloittanut työn?

Vierailija
29.05.2011 |

Olen pätkätöissä yritys A:ssa. Sopimukseni loppuu elokuun lopussa. Minut valittiin yritykseen B vuodeksi määräaikaiseksi. Haluaisin jatkaa yritys A.ssa mutta heidän henkilöstösuunnitelmat ovat valmiit vasta heinäkuun puolivälissä, jolloin saan tietää mahdollisesta jatkosta. Minun pitäisi aloittaa yritys B:ssa elokuun alussa. Jos otan B paikan vastaan, allekirjoitan sopimuksen, mutta sanon sen heinäkuun lopulla irti mikäli pääsen jatkamaan A:ssa, joudunko vaikeuksiin?

Mitkä on oikeuteni? Mistä saan lisää tietoa? Liitosta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos ei tarvi työkkärissä olla kirjoilla tai et tarvi/halua hakea päivärahaa, niin voit tehdä mitä haluat.

määräaikainen pitää tehdä kuitenkin aina loppuun, lähde siitä

Vierailija
2/7 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kirjoittaa määräaikaisen sopimuksen, sitä ei voi purkaa ellei ole koeaikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sitoo sinut ja työnantajan määrätyksi ajaksi. Työnantajan ei ole pakko päästää sinua yhtään minnekään, vaikka irtisanoutuisit. Määräaikaisuus on lakituvassa yllättävän vahva sidos ja velvoittaa sekä työntekijää että -antajaa.

Toki voit pyrkiä neuvottelemaan yritys B:n kanssa sitten kun sen aika tulee, mutta jos yritys B on ajatellut satsaavansa sinuun, tulos voi olla kannaltasi kehno.

Vierailija
4/7 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että henkilö joka oli allekirjoittanut työsopimuksen perui tulonsa. Tuota selviteltiin silloin firman henkilöstö puolen kanssa ja todettiin, että sopimusrikkomushan tuo on, mutta ei siinä silti mihinkään ryhdytty. Kyseessä oli tosin jatkuva työsopimus ja kallis asiantuntija, jota ei olisi kannattanut ottaa taloon ilman kunnollista sitoutumista.

Vierailija
5/7 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein koeaika, jonka aikana kumpi tahansa opsapuoli voi irtisanoa työn. Lisäksi kirjoitetaanko sopimus nyt jo vai vasta syksyllä?

Vierailija
6/7 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pura sopimusta sillä perusteella että jatkat A ssa. Pura se jollain koeaikaan liittyvällä asialla. Jollain tekosyyllä joka on syntynyt sopimuksen allekirjoittamisen ja purun välillä. Onhan sinulle aina voinut tulla raskaustestissä haamuviiva.

Vierailija
7/7 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pura sopimusta sillä perusteella että jatkat A ssa. Pura se jollain koeaikaan liittyvällä asialla. Jollain tekosyyllä joka on syntynyt sopimuksen allekirjoittamisen ja purun välillä. Onhan sinulle aina voinut tulla raskaustestissä haamuviiva.

ja aiot sitä käyttää hyödyksesi tässä asiassa. Niin et sano mitään syytä. Ei tekosyitä, eikä oikeita. Ainakaan virallisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi