Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teiniäitiys periytyy?

Vierailija
28.05.2011 |

Miksi niin usein teiniäidillä on 3-kymppinen äiti?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mihin tutkimukseen perustatte mututuntumanne? olin lukion kolmennella luokalla, kun aloin poikaystäväni (nykyinen mieheni)kanssa odotamaan ensimmäistä lastamme. toinen lapsemme syntyi, kun olin 23. kumpikaan näistä tyttäristämme ei ole saanut vieläkään lasta, toinen täyttää 30 ja toinen 26. minä kouluttauduin lukion jälkeen maisteriksi. myös miehelläni korkeakoulututkinto.nyt teen väitöskirjaani.ja molemmat ollaan esimiesasemassa...

ymmärrät varmaan tilastoista jotain. Ettei yksi tohtoriksi väittelevä teiniäiti tee niistä muista samanlaisia.

Olen kyllä kuullut nuorena äidiksi tulemisen periytyvän samaan tapaan kuin koulutustason. Eihän se tietenkään sitä tarkoita, että kaikki teiniäitien lapset tulevat myös nuorina vanhemmiksi, mutta tilastollisesti se on yleisempää.

Minäkin uskon sen olevan enemmän malli. Kun lapsena näkee vanhempien tekevän asiat tietyllä tavalla, tuntuu se usein ihan hyvältä tavalta elää. Sellaisia ketjuja voi olla vaikea rikkoa, mistä sitten kulloinkin kyse on.

Vierailija
22/34 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaa, että teiniäiti voi olla hyvä äiti, ja lapsuus sellaisessa perheessä voi olla ihana. Teiniäidin lapsi on onnellinen, ja teiniäiti on onnellinen äitiydestään. Sitten kun tämä teiniäidin lapsi teini-iässä pamahtaa paksuksi harkitusti tai vahingossa, niin tietää, että se voi olla hyvä asia, ja iästään huolimatta voi olla hyvä äiti ja pärjätä hyvin..

Jos oma äiti on 40-vuotiaana esikoisensa saanut kuivakurttu, joka on paasannut koko ikänsä teiniäitejä vastaan, ja tällaisen äitin teini-ikäinen lapsi pamahtaa paksuksi, ei lapsella ole uskoa omaan selviytymiseensä, ja sen lisäksi äiti luultavasti pakottaa aborttiin (toisin kuin teiniäiti olisi kannustanut pitämään lapsen ja iloitsemaan).

Ja itse en ole teiniäiti, eikä minulla ole teiniäitiä, mutta mun äitini oli juuri tuollainen 2.esimerkin äiti, joka koko lapsuuteni paasasi kuinka teiniäidit pitäs polttaa roviolla. Jos olisin tullut raskaaksi vaikka 17-vuotiaana, en olisi ikinä uskaltanut kertoa äidilleni, enkä olisi saanut mitään tukea äidiltä, pelkästään turpaan ja ikuisen mykkäkoulun. Paras ystäväni taas oli teiniäidin lapsi ja hankkiutui raskaaksi tarkoituksella 17-vuotiaana monen vuoden seurustelun ja oman asunnon jälkeen, ja sai kaiken tuen ja rakkauden omalta äidiltänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Minut 39 v. Minä sain ensimmmäiseni 19 v.

Vierailija
24/34 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähentää vaikeiden valintojen mahdollisuutta elämässä. Jos ei tiedä, mihin ammattiin haluaisi tai pelkää, ettei pärjäisi vaikka lukiossa tai ei pääsisi korkeakouluun, niin teiniäitiys on yksi tapa saada suuntaa. Kun on se vauva siinä, niin monet ovet sulkeutuvat tai ainakin muuttuvat vaikeammiksi avata. Ja tämä malli elämän kulkuun nähdään helposti omalta äidiltä.

Vierailija
25/34 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mihin tutkimukseen perustatte mututuntumanne? olin lukion kolmennella luokalla, kun aloin poikaystäväni (nykyinen mieheni)kanssa odotamaan ensimmäistä lastamme. toinen lapsemme syntyi, kun olin 23. kumpikaan näistä tyttäristämme ei ole saanut vieläkään lasta, toinen täyttää 30 ja toinen 26. minä kouluttauduin lukion jälkeen maisteriksi. myös miehelläni korkeakoulututkinto.nyt teen väitöskirjaani.ja molemmat ollaan esimiesasemassa...

jos et tiennyt. Eikä tässä nyt puhuttu koulutuksesta vaan ihan vaan siitä että nuorena lapsen saaneiden lapset (varsinkin tytöt) saavat itsekin lapsia nuorena.

Vierailija
26/34 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaa, että teiniäiti voi olla hyvä äiti, ja lapsuus sellaisessa perheessä voi olla ihana. Teiniäidin lapsi on onnellinen, ja teiniäiti on onnellinen äitiydestään. Sitten kun tämä teiniäidin lapsi teini-iässä pamahtaa paksuksi harkitusti tai vahingossa, niin tietää, että se voi olla hyvä asia, ja iästään huolimatta voi olla hyvä äiti ja pärjätä hyvin..

Jos oma äiti on 40-vuotiaana esikoisensa saanut kuivakurttu, joka on paasannut koko ikänsä teiniäitejä vastaan, ja tällaisen äitin teini-ikäinen lapsi pamahtaa paksuksi, ei lapsella ole uskoa omaan selviytymiseensä, ja sen lisäksi äiti luultavasti pakottaa aborttiin (toisin kuin teiniäiti olisi kannustanut pitämään lapsen ja iloitsemaan).

Ja itse en ole teiniäiti, eikä minulla ole teiniäitiä, mutta mun äitini oli juuri tuollainen 2.esimerkin äiti, joka koko lapsuuteni paasasi kuinka teiniäidit pitäs polttaa roviolla. Jos olisin tullut raskaaksi vaikka 17-vuotiaana, en olisi ikinä uskaltanut kertoa äidilleni, enkä olisi saanut mitään tukea äidiltä, pelkästään turpaan ja ikuisen mykkäkoulun. Paras ystäväni taas oli teiniäidin lapsi ja hankkiutui raskaaksi tarkoituksella 17-vuotiaana monen vuoden seurustelun ja oman asunnon jälkeen, ja sai kaiken tuen ja rakkauden omalta äidiltänsä.

Tämä tyttö tietoisesti hankkiutui raskaaksi 15-vuotiaana. Oli kova vauvakuume, joka johtui siitä, että oma äiti odotti kahdeksatta lastaan ja äitipuoli oli juuri saanut vauvan. Tytön äiti oli saanut tämän tytön 17-vuotiaana. Äiti oli hankkinut muutaman lapsen tämän teini-ihastuksen kanssa, sitten muut kuusi lasta kahden muun miehen kanssa. Tyttö asui vuoroin isällä ja vuoroin äidillä eikä kotiutunut oikein minnekään. Rakkauden nälkä oli suunnaton ja koki saavansa sitä vain, jos hankkisi oman vauvan.

Kun lapset saavat lapsia, ei tulos aina ole ihanaa. Monesti se on tasan tarkkaan yksinäistä, kun pitää luovia isäpuolien ja äitipuolien ja erinäisten sisaruspuolien maailmassa tietämättä lainkaan, kuka minua oikeasti rakastaa. Vai rakastaako kukaan?

Vierailija
27/34 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikkaus, ammatit (toki on poikkeuksia - mutta akateemissa vanhemilla vain tosi harvoin on levyseppä-hitsaajalapsia), luusto tms.

Minä sain iltatähteni 40-vuotiaana - samoin äitini...

Aiheesta on muuten tehty tutkimuksiakin.

Vierailija
28/34 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ever heard of isot alkukirjaimet virkkeen alussa? Välilyönti ennen seuraavaa lausetta?

Vierailija
29/34 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 20-vuotiaana!

Sanoohan sen jo nimikin: from thirTEEN ti nineTEEN

Vierailija
30/34 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnut osaavan suomenkieltä vielä huonommin.myös tyhmyys periytyy. sen osoittaa jo tämäkin keskustelufoorumi. siitä ei tarvita tilastoja. mutta mua oikeasti nyt kiinnostaisi ne tilastot ja tutkimukset, joista puhutte.voitteko laittaa linkkiä tms.

terveisin väittelevä maisteri

Vierailija
31/34 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut oman esikoisen 18v ja olen kouluttautunut diplomi insinööriksi

Kas kun eivät vaivautuneet opettamaan, miten oma tutkinto kirjoitetaan. Jännä.

Vierailija
32/34 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsethan seuraavat usein vanhempiensa esimerkkiä muissakin asioissa, joten miksi eivät seuraisi myös tässä.

Äitini sai ensimmäisen lapsensa 19-vuotiaana, koulutuksena hänellä ammattikoulu. Tehnyt kuitenkin koko ikänsä töitä, vaikka palkka ei olekaan päätä huimannut. Olen ylpeä äidistäni.

Itse sain myös esikoisen 19-vuotiaana, kouluja en silloin ollut käynyt enempää kuin lukion. Nykyään olen maisteri, käyn töissä ja makselen niitä veroja ihan samalla tavalla kuin muutkin ;)

Vierailija
33/34 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotkut teistä on poikkeuksia jotka vahvistaa säännön mutta vanhemmuuden malli ja kotoa saatu malli periytyy, niin se vaan on, tutkikaa asiaa huoh, koska tutkimuksia on...

Vierailija
34/34 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänsäkin tuppaavat olemaan poikamiehiä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän