Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla taaksepäin kallistunut kohtu ja olette olleet raskaana

Vierailija
28.05.2011 |

oliko maha pienempi tai näkyikö raskaus vasta myöhemmin kuin "muilla"? Oliskohan tässä yksi syy siihen miksi jotkut ei tajua olevansa raskaana?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kanssa taaksepäin kallistunut.. Maha tullut myöhemmin esille. Jos olisin ollut lihava tuskin olisin edes itse huomannut raskautta ennen vk 20.. Paitsi että tunsin liikkeet 15+...

Vierailija
2/13 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on todella paljon taaksepäin kallistunut, ja kolme raskautta joista kaikista pieni maha. Ihan loppuun asti on pystynyt pitämään aika hyvin salassa muilta, paitsi ei kyllä itseltä. Olen kyllä tiennyt heti raskauksistani. Liikkuminen on ollut myös tosi vaikeaa, varsinkin kolmannelta vaikka jokainen lapsista pienikokoisia, suurinkin vain 3kg ja synnytykset 39-40viikoilla. Liikkeet olen tosin tuntenut vasta tosi myöhään, vasta joskus n.21 viikon jälkeen. En usko että tuolla olis kuitenkaan merkitystä siihen että ei tajuais olevansa raskaana, päinvastoin uskon että jos vauva on oikeen sisällä, niin kyllä ne oireetkin on aika selviä. Minulle ainakin lääkäri sanoi, että mahani on siksi niin pieni, koska kohtu on niin voimakkaasti kallistunut selkään päin ja lisäksi vauvat pienikokoisia. Varmasti maha olis ollut isompi jos vauvat olisivat olleet lähemmäksi 4kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sanottu että kohtu on kallistunut taaksepäin. Molemmissa raskauksissa maha oli valtava, ja jouduin käyttämään raskausvaatteita jo hyvin alussa. Joskus viikoilla 25 kaikki luulivat molemmilla kerroilla että laskettuaika on jo ihan käsillä. Kun kuulivat että sinne on vielä aikaa, niin olivat varmoja kaksosista. Jopa neuvolantädin sijainen kysyi mahan nähdessään, että onkohan kaksosia tulossa.

Vierailija
4/13 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ja tosiaan kun en nyt mikään laiheliini ole niin ei musta oikein huomannut että olin edes raskaana.

Vierailija
5/13 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vatsan muoto oli sellainen että vaikutin pikemminkin lihavalta kuin raskaalta. Vaikka vatsa lopussa olikin kohtuullisen suuri, niin ei kuitenkaan niin eteenpäin työntynyt. Ja alussa kesti kauan ennen kuin mitään näkyi.

Vierailija
6/13 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiennyt sitä aikaisemmin, mutta en usko että asialla on mitään vaikutusta.

Mulla on ollut tosi isot mahat molemmista raskauksista, en olis mitenkään voinut olla tajuamatta raskautta :D

Tokasta maha oli jo viikolla 20 samanlainen kuin ekasta viikolla 30 (tarkistin kuvista) vaikka painoa mulle oli kertynyt saman verran ja lähtöpainokin sama.

Vierailija
7/13 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha valtava, alusta asti.

Vierailija
8/13 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on itse asiassa eteenpäin kallistunut kohtu, eikä mulla ollut siinä alkupuolella mikään iso maha. Vielä kun olin jollain viikolla 25, työkaverini kehui, että onpa laihtunut, kun ei tiennyt, että olen raskaana. Hänelle oli kyllä raskauteni aika suuri yllätys. Maha alkoi kasvaa vasta oikeesti näkyväksi viikon 30 tienoilla...

Vierailija
9/13 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös pitkä selkä ja leveä lantio, eikä painoakaan tullut paljoa, niin eipä maha kasvanut. Normaalit vaatteet meni aina koko raskausajan. Mahan ympärys ei kasvanut koskaan lähellekään rinnanympärysmittaa.

Vierailija
10/13 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri on joskus sanonut, että kohtu on taakse ja oikealle kallellaan, sanoi, että useimmilla se on johonkin suuntaan vähän kallellaan. Sanoi myös, ettei sillä ole mitään merkitystä; kohtu "nousee", suoristuu pian raskauden alettua eikä siis vaikuta yhtikäs mihinkään.Ei mulla vaikuttanutkaan, masu näkyi ihan selvästi aika aikaisessa vaiheessa.

Vierailija
11/13 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli alussa se oli siellä takana, sitten tilan loputtua nousi nopeasti pystympään. Esim. toista lasta odottaessa maha ilmestyi viikonlopun yli näkyviin niin, että perjantaina vielä mahtui tavan farkut, maanantaina piti olla äitiysvaatteet ja kaikki töissä huomasivat mun instant-raskauden :D

Kolmas odotus näkyi noin viikon, kunnes päättyi keskenmenoon... Siinä oli hieman ihmettelyä työkavereiden puolelta, että olinko vain huijannut tyynymahalla vai mitä ihmettä tapahtui...

Vierailija
12/13 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, kuten lääkäri minulle selittikin, se kyllä sieltä raskauden edetessä "suoristuu" ja vatsa kasvaa aivan normaalisti eteenpäin. Näin on käynty jo kolmesti.

Eihän se vauva sinne selkärankaan päin mahtuisikaan kasvamaan, ainoa suunta laajeta on eteenpäin.

Vierailija
13/13 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli taaksepäin kallisrunut kohtu ja kokenut gyne, sanoi mahan olevan olematon juuri sen takia. Ja vauva tosiaan tuntui kasvavan tonne selkään, sen verran aikasin raskaudesta issiaskivut tuli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan