Laskettu aika
Tänään täynnä 36 rv. Kävin muutama päivä sitten lääkärissä +neuvolassa ja kuulin, että kohdunsuu on pehmeä ja pituutta jäljellä n. puol senttiä. Sekä lääkäri- että neuvola-täti vähän vihjailivat, että vauveli voi syntyä milloin vain ja synnytys voi olla " ripeä" . Onko kokemuksia ? Miten laskettuaika on pitänyt paikkansa, kun paikat ovat " pehmenneet " tässä vaiheessa? Odotan esikoista.
Kommentit (4)
Rv 35+ lääkärissä kohdunkaula kadonnut ja auki 1cm. Sanoi myös että voi syntyä milloin vaan. Eipä syntynyt kuin rv 39+3 ja olin 3 cm auki jo viikosta 37..
synnytykset ovat olleet nopeita, vajaa 3 tuntia, 1h50min, 11h40 min (rv 36+3) ja 6,5 tuntia. Tässä järjestyksessä.
Tuon ennenaikaisen kohdalla oli päivää- paria ennen tehty tämä rutiini-sisätutkimus, jonka mukaan kaikki oli ok, kohdun suu pehmennys kyllä, mutta kaikki kanava jäljellä ja kiinni. Eli sama kuin noissa kahdessa edeltäneessäkin samoill viikoilla. Ensimmäinen lapsi syntyi 41+3 ja toinen 40+0.
Kyllä synnytys tietty VOI olla pian käsillä ja nopea, mutta ei kohdun suun tilanne noilla viikoilla vielä sitä takaa....
Mulle ei tehty synnytystapa-arviossa viikolla 36 edes sisätutkimusta. Lääkäri sanoi, että vaikka olis 4 senttiä auki voi mennä vielä 3 viikkoa, turha ärsyttää kohtua turhilla tutkimuksilla.
Mulla oli esikoista odottaessa rv 35+2 lääkärissä kohdunkaulaa sentti jäljellä ja kohdunsuu tosi pehmeä ja 1,5cm auki. Lääkäri kehotti pakkailemaan sairaalakassia hyvissä ajoin valmiiksi... Poika sitten syntyi rv 41+5.