Onko tökeröä viedä työhakemus itse paikan päälle jos sitä pyydetään postitse?
Löysin nimittäin ilmoituksen vasta äsken ja hakuaika loppuu tänään. Posti ei ehdi, mutta asun melko lähellä joten voisin käydä itse viemässä. Kaupasta siis kyse.
Kommentit (12)
meillä on pidetty ensimmäisenä "työkokeena" sitä, miten hakija sisäistää ilmoituksesta lukemansa tiedot. Eli jos sanotaan "ei puhelintiedusteluja" ja silti soitetaan niin eipä tartte aikaa enää tuhlata.
Samoin, jos soittoajaksi ilmoitetaan esim. 13-17 ja tyyppi soittaa klo 11, niin ei hyvältä vaikuta.
Kunhan et oleta että saat samalla jäädä kertomaan itsestäsi ja rupattelemaan, vaan neutraalisti kysyt minne voit hakemuksen jättää. Samalla tietysti kiinnität huomiota käyttäytymiseesi, pukeutumiseesi ym, mutta et tee hakemuksen jättämisestä sen isompaa numeroa.
Ok, tää on jo vanha vastaus, mutta silti. Mielestäni ei kannata. Jos sanotaan postitse, niin se on sitten postitse. Vanhassa työpaikassani (mainosalan yritys) erästä työhakemusta ei otettu vastaan, koska pomo kuuli, että se tuotiin henk.koht. ja kuoressa ei ollu postileimaa. Ei anna hyvää vaikutelmaa, jos jo tuossa vaiheessa rupeat muuttamaan työnantajan sääntöjä itsellesi mieluisiksi. Näin ihan nyt yleisesti sanoen.
Jos itse hakisin paikkaa, ja paikka olisi lähellä, niin ilman muuta veisin hakemuksen itse. Ekologista, luontevaa... Mutta tosiaan niin kuin joku sanoi, ei siitä tehdä numeroa tai odoteta aplodeja. Jos tuollainen pitää tulkita "säännöksi", niin minä kyllä sovin paremmin paikkaan, jossa ajattelua ja järjen käyttöä suositaan - ei idioottimaista ohjeiden noudattamista.
Ok, tää on jo vanha vastaus, mutta silti. Mielestäni ei kannata. Jos sanotaan postitse, niin se on sitten postitse. Vanhassa työpaikassani (mainosalan yritys) erästä työhakemusta ei otettu vastaan, koska pomo kuuli, että se tuotiin henk.koht. ja kuoressa ei ollu postileimaa. Ei anna hyvää vaikutelmaa, jos jo tuossa vaiheessa rupeat muuttamaan työnantajan sääntöjä itsellesi mieluisiksi. Näin ihan nyt yleisesti sanoen.
tosi nolo työnantaja sulla. Jos joku asuu vaikka vieressä niin kai se nyt mielummin tuo sen kuin tuhlaa rahaa ja luonnonvaroja ja virkamiesten kallista aikaa siihen, että kuori menee sinne sun tänne ja takaisin. Kai se nyt on se ja sama miten se hakemus sinne tulee. Mä ainakin valittaisin tollasesta syrjinnästä.
Löysin nimittäin ilmoituksen vasta äsken ja hakuaika loppuu tänään. Posti ei ehdi, mutta asun melko lähellä joten voisin käydä itse viemässä. Kaupasta siis kyse.
Jos vaihtoehdot on viedä itse tai myöhässä postin kautta, niin eiköhän se ole silloin tuo ensimmäinen se pienempi rikkomus. Ja jos hakemuksen jättää johonkin vastaanottoon tms. niin silloinhan se on melkein kuin olisi postilla lähetetty... :=)
niin se voi tarkoittaa ihan vaan sitä, että ei SÄHKÖpostilla vaan paperilla! Eli eivät ehkä edes tarkoittaneet kieltää itse tuomista.
saattoihan olla, että ilmaus "postitse osoitteeseen se-ja-se" oli vain tapa ilmoittaa postiosoite. Toisaalta ehkä muutenkin kiireiseen myymälään ei todellakaan haluta hakijoita pyörimään hakemuksineen, vaan ne halutaan vain ja ainoastaan postitse.
Jos ap sattuu vielä näkemään tämän ketjun, olisi kiva kuulla, miten asia etenee.
niin se voi tarkoittaa ihan vaan sitä, että ei SÄHKÖpostilla vaan paperilla! Eli eivät ehkä edes tarkoittaneet kieltää itse tuomista.
Juuri näin. Hakemuksen voi ihan yhtä hyvin tuoda itse. Kunhan tekee hyvän vaikutelman, ei ala penätä yllätysaudienssia pomon kanssa tai vie aikaa keneltäkään muultakaan.
Eihän kaikki työnantajat edes katso niitä postissa tai sähköpostissa tulleita hakemuksia. Olen monesti kuullut eri työnantajista, miten he eivät katso ollenkaan niitä, vaan huomioivat vain soittajat tai paikanpäälle tulevat. Niin että luulisi sinunkin pisteet ja mahdollisuudet nousevan.
Eihän kaikki työnantajat edes katso niitä postissa tai sähköpostissa tulleita hakemuksia. Olen monesti kuullut eri työnantajista, miten he eivät katso ollenkaan niitä, vaan huomioivat vain soittajat tai paikanpäälle tulevat.
Jaa, tuskinpa kovin yleistä tuollainen. Vai tarkoitatko avointa työhakemusta? Silloin ehkä, mutta muuten tuollainen käytös työnantajalta olisi lähinnä typerää ja lapsellista.
olet kohtelias ja iloinen ja reipas ja teet samalla hyvän ensivaikutelman.