Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten opettaa 1v11kk päiväkuivaksi?

Vierailija
04.06.2008 |

Isoveljensä oli jo tuon ikäisenä päiväkuiva ja olen yrittänyt samoja konsteja tähän poikaan, mutta tuloksetta... N 1v iästä lähtien olen istuttanut potalla ruokailuiden jälkeen. No, kakat ovat pojalta tulleet vain pottaan jo usean kuukauden ajan ja osaa potalla istuessaan päästään pissan pottaan. Mutta jos jättää ilman vaippaa, niin saattaa tehdä heti toisen pissan lattialle. Teiän, kuivaksi oppiminen on yksilöllistä, mutta kai sitä voi jotenkin opettaakin..?

Kannattaako nyt kesällä kokeilla ulkona vaipattomuutta? Nopeuttaisiko se oppimista? Nyt huomaa pissaamisen vasta, kun pissa on jo housussa... Elokuussa alkaisi päivähoito ja olisi helpompaa, jos silloin ei tarttisi vaippoja.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oppii, kun sen aika on. Toki sitä voi hieman auttaa, mutta kuten itse huomaat, lapsi ei vielä ole päiväkuivuuteent täysin kypsä. Tuohon on nimenomaan kypsymisasia, ei oppimisasia. Ja lapset tosiaankin ovat yksilöitä. Jos yksi on oppinut kuivaksi jo ennen kahta vuotta, niin hyvä, mutta yleensä lapset oppivat kuiviksi 2-3 vuoden iässä.

Vierailija
2/5 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on turha stressat lasta tai itseään. Ihan hyvin mun lapsi oppi päivä ja yökuivaksi kerrlaa, ilman suurta touhotusta, tosin vasta 2 v ja 7 kk. Ja oppi viikonlopun aikana molemmat, eikä vahinkojakaan sattunut kuin 2 kertaa ( silloinkin oli kuumeessa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika ja potalle ei suostu ollenkaan, mutta pöntöllä käy pari krt. päivässä. vaippa on kyllä edelleen kun ei sillain osaa aina ilmottaa kun pissattaa. välillä kysytään et halutko käydä pissalla ja sit menee vessaan ja käytetään pissalla. ja jos ei halukaan tehdä ni ei pakoteta.

Vierailija
4/5 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa esim. alkaa nostella paidan helmaa ja hokee "pii pii". Tai menee hakkaamaan vessan ovea. Muutaman kerran on sanonut myös kakka, silloin kun ollut hätä. Mutta ei todellakaan ilmoita vielä joka hädästä, eli ei ole missään tapauksessa päiväkuiva.

Meillä on pottailtu jo vuoden verran. Välillä pidän ilman vaippaa, ja noin reilun tunnin välein kysyn, onko hätä. Lapsi osaa pidättää aika hyvin, varsinkin jos ollaan jossain jännittävässä paikassa tai yleensäkin ihmisten ilmoilla, niin vaippa on takuuvarmasti kuiva. Ilmeisesti iso rakko tytöllä, kait sekin on yksilöllistä.

Vierailija
5/5 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hassuteltiin" ja poika "sai" käydä pissalla takapihalla äidin ruusupuskaan..Se oli pojasta niiiin hauskaa että kävi pissalla tämän tästä ja muutamassa päivässä oli päiväkuiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan