Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa miettiä tarjottavia YO-juhliin!! Auttakaa laiskaa!

Vierailija
26.05.2011 |

En jaksa leipoa itse mitään. Korkeintaan voin tehdä jotain täytteitä johonkin tai tehdä munavoin.

Meillä on siis YO-juhlat ja nuorin lapsi on 2 viikkoa vanha, valvottaa öisin. Tähän hätään en vain yksinkertaisesti jaksa itse tehdä mitään.

Ehdottakaa helppoja tarjottavia, jotka voivat olla monta tuntia pöydässä, eivätkä vaadi ponnisteluja esillepanon suhteen.

Ei siis jäätelöä, eikä itse tehtyjä tuulihattuja tai voileipäkakkuja..

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

karjalanpiirakoita ja munavoita

makaroonilaatikkoa (jos siis vieraita tulossa kaukaa)

uunivalmiita pakastekorvapuusteja

keksejä

karkkia

kaupan valmiita suklaahippu-kuivakakkuja

Vierailija
2/27 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis ostaisit ruuat ja tarjoilun joko martoilta, 4h-nuorilta ym? Heiltä vois vielä ostaminen onnistuakin, pitopalveluilta ei varmaan enää näin lyhyellä varoitusajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollista että ystävät auttaisivat tai ihan vaan valmiina leipomosta? Miten olisi suolainen piirakka,coctailpiirakat, kaupasta valmiit pullat/keksit.. Itse teen monesti juhliin juuri jotain suolaista piirakkaa joka myös kestää olla tarjolla. Kotikokki.net sivustolta löytyy monesti hyviä ohjeita, nopeita ja helppoja. Jaksamisia sinulle! Tiedän ettei ole helppoa kun nuorimmainen valvottaa yöt.

Vierailija
4/27 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuulostaa abiasi kohtaan TODELLA epäreilulle, että hän on vuosikausia paahtanut ja nyt saanut opiskelut päätökseen, mutta kun talossa on UUSI vauva, niin äiti ei jaksa järjestää juhlia!

Eikös juhlakalu voi itse leipoa? Entä lapsen isä?

Vierailija
5/27 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain ammattikoululta esim.? Voileipäkakkuja tms.?

"Pakkohan" sun on tavallaan esim. täytekakku laittaa esille... tai ei ny tpakko mutta on se aika perinteinen.

Muuten se menee varmaan noille valmispakastepasteija-cocktailpiirakka-linjoille, ja laitat vaan valmiita tuorejuustolevitteitä paria sorttia. Ne on helppo nostaa jääkaappiin jos vieraissa on taukoa.

Ja muutamia erilaisia valmiita keksejä/pikkuleipiä, jotain vähän parempia siis, ei mitään kaupan kuivia Marie- ja kaurakeksejä. Valmiina saa ihan hyviäkin.

Ja jotain karkkeja, esim. lakuja ja suklaakonvehteja/paloja pikkukippoihin, niitä tykkää aikuisetkin napostella.

Pirkka-valmiit pakastetuulihatut on kanssa aika kivoja.

Ja joku valmis pullaviineripitko, josta leikkaat pikkusiivuja.

Ja sitten voisi olla myös esim. viinirypäleitä tarjolla. Ja ehkä myös suolakeksejä + niitä tuorejuustoja mitä cocktailpiirakoillekin.

Eli tällaisia pieniä juttuja keräilet niin saat vaihtelevan pöydän.

Rahaahan sulla näin menee ehkä vähän enemmän, mutta ei ne hyvät leivonta-ainekset + uunin sähkökään ilmaisia ole...

Mutta jotenkin se täytekakkuasia pitäisi ratkaista. Tilaa valmiina?

Tai jos ostat valmiit pohjat, niin ei niiden täyttämiseen ihan kauhean kauan mene, esim. näin:

- valmis Ekström tms. vadelmamoussejauhe, sen vatkaat ja täytät sillä

- tai kermavaahtoon sekoita vähän rahka aja maustat sokerilla, ja mikrossa sulatat kevyesti pakastemarjoja ja sekoitat siihen.

- ja koristeluun vaan sitä kermavaahtoa vaikka sivelet ja ripotat nonparelleja päälle ja valmis lakkikoriste keskelle.

Ja voileipäkakutkin ois siis olleet kivoja, mutta ne voi korvata kyllä noilla muilla pikkusuolaisilla.

Ja vain yksi kakku kerrallaan pöytään.

Vierailija
6/27 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. sacher tai joku juustokakku

Paista paistovalmiita karjalanpiirakoita ja tee munavoi

Helppo suolainen juttu on laittaa ruisnappien päälle graavilohta tai sillikaviaaria tai kylmäsavulohta tai kananmunasiivu ja anjovista tms. Eli teet täytteen valmiiksi (sillikaviaaria on helppo tehdä iso satsi) ja sitten vaan lätkit ruisnapille ja vähän tilliä koristeeksi. aIka helppoa.

Jos jaksat tehdä itse, niin piiraat on helppoja, vaikka raparperista näin keväällä. Tai sitten osatat valmista pullapitkoa jostain leipomosta. ja pikkuleipiä.

Alkuun kuohuva malja kaikille, juomaksi muuten kahvi, tee, mehu ja kotikalja.

Kyllä tuolla yhdet juhlat saa läpi.

Pystytkö pyytämään ketään auttamaan tajoiluissa?

Vierailija
7/27 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko arvonjuhlakalu tehdä ihan itse, aikuisuuden kynnyksellä olevasti ihmisestä kuitenkin kyse. Siis vai itsekkö pääsit?

Vierailija
8/27 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut jos siis et halua ostaa tuota palvelua, niin tässä minun vinkkini:

- pakastealtaasta suklaalla koristeltuja pieniä tuulihattuja tai tuulihattuja kermatäytteellä. Ne sulavat niin nopeasti että niitä voi ottaa pakasteesta ja pistää suoraan pöytään sitä mukaa kuin ne hupenevat. Koristele joko siivilöimällä tomusokeria päälle tai suklaalla ym. Näyttävät ja maistuvat hyviltä.

- Rainbowin suklaamurokeksit ovat isoja ja juhlavan näköisiä keksejä ja vielä edullisiakin

- valmispasteijat säilyvät vaikka koko päivän

Pakastealtaasta löytyy varmasti vielä paljon muutakin jota pistää suoraan tarjolle, ja nehän säilyy tuntikausia

Vierailija
9/27 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea alusta asti, se tarkoittaa samaa kuin äiti ei järjestä juhlia?

Tottakai meillä juhlitaan, isostikin. Kyse onkin vain siitä, etten fyysisesti jaksa itse leipoa kakkuja tällä hetkellä. Eikä siihen ole edes yhtäjaksoista aikaa, kun vauva voi herätä / vaatia maitoa jne. mihin aikaan tahansa.

Mies auttaa, muttei osaa leipoa. Tai siis, ei ala nyt opetella enkä minä jaksa alkaa neuvoa.

Juhlakalu saa levätä rauhassa ponnisteluistaan, ei tarvitse itse järjestää omia juhliaan.

ap

Vierailija
10/27 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä tarjous jostain pitopalvelusta.

Mielestäni olisi todella törkeää laittaa juhlakalu tekemään tarjoilut itse. Auttaa toki pitää, mutta että joutuisi järjestämään itsenäisesti tarjoilut...Mielestäni ylioppilaaksi pääseminen on kuitenkin sen verran iso etappi, että sitä kuuluu juhlia, vaikka perheessä olisikin uusi vauva.

Vierailija
11/27 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko todella niin, että jos ei itse tee kaikkea alusta asti, se tarkoittaa samaa kuin äiti ei järjestä juhlia? ap

Nyt otat rennosti ja hyvällä omalla tunnolla tilaat valmiina kaiken, mitä haluat ja mihin on varaa. Ei aina tarvitse tehdä kaikkea itse!

Vierailija
12/27 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun pitäis jotkut juhlat järjestää noin pian vauvan synnyttyä, puoli kylää ja sukua ois aivan varmasti ihan tyrkyttämässä apuaan.

Ja kyllä mä vaan omien lakkiaisteni valmisteluun osallistuin ihan täysillä, ei äidin yksin tarvinnu laittaa. Enkä kokenut sitä mitenkään vääräksi. Lakkiaiset on myös ylioppilaan vanhempien juhlapäivä, on kai heidänkin kasvatustyöllä osansa asiassa. Eli en missään nimessä olisi antanut äitini yksin raataa.

Vierailija
13/27 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös yo-juhlat tulossa ensi viikolla. Ensin ajattelin tilata kaiken, ihan kaiken valmiina, mutta sitten päätettiin vähän säästää ja mies tekee osan.

Kakku tilattiin valmiina.

Pikkuleivät lupasi mummu leipoa

Mies tekee suolaisia piirakoita kahta lajia valmiiseen taikinapohjaan, nämä voi tehdä perjantaina.

Lisäksi salaatti.

Juomana kahvi, tee, mehu, sima, vesi.

(Sima on jo tehty ja pullotettu, mies teki senkin pari päivää sitten.)

Jos ehdin, leivon pellillisen raparperipiirakkaa, jos en, niin sitten ostan valmiin pullapitkon.

YO-juhlissa ei tarvi olla määräänsä useampaa sorttia tarjottavaa, kun vieraat eivät viivy niin kauan. Voi myös miettiä, miten pääsee helpolla kattauksessa/astioiden määrässä.

Vierailija
14/27 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis et voi olla huomioimatta ihmisiä, joilla on kyseinen Erikoisruokavalio - heiltä lähtee mopo keulimaan ihan välittömästi, jos joutuvat maistamaan palankin esim voileipäkakkua.

Eli heti nyt menet karppaus.infon sivuille, ja otat VAIN sieltä ruokaohjeet.

Vierailija
15/27 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävän lapsen lakkiaisiin. Äidillä kiireitä, joita ei pystynyt ennakoimaan, joten ainakin minä ja toinen ystävätär, muutaman sukulaisen lisäksi, auttaa meille rakkaan ylioppilaan juhlien järjestämisessä. Ruokia, siivousta jne.

Juhla on yioppilaalle, hän on päähenkilö. Jos hän haluaa ja osaa jotain sinne tehdä, niin hienoa. Jos ruuanlaitto, siivous, koristelu ei luonnistu, niin sitten ei.

Lakkiaiset ei ensisijaisesti ole mikään vanhempien pullistelutilaisuus.

Ap, että otat yhteyttä nyt HETI pitopalveluun. Kustannuksista voit sopia ylioppilaan isovanhempien tms kanssa. Pääasia on, että ylioppilas saa kunniakseen kivat juhlat.

Vierailija
16/27 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leivoin itse melkein kaiken kekseistä lähtien omiin yo-juhliini, enkä pitänyt sitä mitenkään outona. Voileipäkakku ostettiin valmiina, ja joku muu koristeli täytekakut, kun en voinut itse olla vieraitten vastaanottamiselta niitä koristelemassa.

Mutta jos et jaksa itse tehdä mitään, niin mieti nyt ainakin pikaisesti, mitä on hankittava ja tee varaukset heti. Esim. voileipäkakut pitää varata hyvissä ajoin. Saatat juuri ja juuri ehtiä.

Vierailija
17/27 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin S-marketissa on sellaisia Findus- kanelipullia, valmiiksipaistettuja 20 kpl pusseissa ja maksaakin jotain alle 4 euroa se iso pussi. Ne on paperivuokissa, eikä siis tarvitse paistaa, senkun ottaa paria tuntia ennen sulamaan ja maistuvat ihan kotona tehdyiltä. Itse en nykyään leivo pullaa ollenkaan itse, pidän aina tuollaista pussia pakastimessa arkisia kahvivieraita varten, tai jos omaa pullahammasta alkaa kolottaa. Voin siis suositella!

Vierailija
18/27 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja munavoi menee aina hyvin. Jotkut pasteijat ovat myös kiva suolainen, tai jos voit pyytää jotain tuttuasi tekemään muutamia piiraita "lahjana"?

Keksejä voi tietty ostaa tai sitten pakastemurotaikinaa, johon ripotellaan päälle jotain kaupan suklaarouhetta ja leikataan muotilla. -

Vierailija
19/27 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

50km päässä kotoa. Pääsin heti töihin kun viimeiset kirjoitukset olivat ohi. Kaikki eivät jää mamman hoiviin makaamaan ja lepäilemään ja odottelemaan juhlia.

Jos mun pitäis jotkut juhlat järjestää noin pian vauvan synnyttyä, puoli kylää ja sukua ois aivan varmasti ihan tyrkyttämässä apuaan.

Ja kyllä mä vaan omien lakkiaisteni valmisteluun osallistuin ihan täysillä, ei äidin yksin tarvinnu laittaa. Enkä kokenut sitä mitenkään vääräksi. Lakkiaiset on myös ylioppilaan vanhempien juhlapäivä, on kai heidänkin kasvatustyöllä osansa asiassa. Eli en missään nimessä olisi antanut äitini yksin raataa.

Vierailija
20/27 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päin olet? Voin auttaa leipomisessa. Rakastan leipomista ja olen tehnyt tutuille juhliin tarjoiluja. Ammattilainen en ole, mutta harrastelija. Asun Kymenlaaksossa.