Meillä oli sitten varpajaiset!
Mies ilmoitti, että alkaa siivoamaan vähän, kun tulee viikonloppuna vieraita. Ovesta tupsahti miehen lähinnä perheelliset ystävät, kaikki siis miehiä. Marssivat meidän keittiöön ja kattoivat tuomisillaan, jotka oli ostettu Stocckan herkusta, juhlavan pöydän.
Sitten maistelivat punaviiniä ja ruokaisampia antimia. Oli monenlaista makkaraa ja minulle kun tiesivät että tykkään, kaikkea raskausaikana kiellettyä extraa kuten kalaa, tuorejuustoja ja antipastoja. Huolehtivat, että minäkin sain juotavaa, alkoholitonta viiniä.
Vauva oli sylissäni ja menin sitten lepäämään ja imettämään toiseen huoneeseen. Miehet jatkoivat puolille öin juttua. Kertasivat myös omia kokemuksiaan vaimojensa synnytyksistä ja lapsista. Heräsin vauvan vierestä puheensorinaan ja kävin syömässä lisää herkkuja.
Tämä on totta! Mieheni ilmoitti, että hän ei välitä perinteisistä varpajaisista, joten ystävät keksivät järjestää ne näin. Vai liekkö jonkun vaimo keksinyt?
Kommentit (23)
Ihania ystäviä!
Minä olin otettu jo siitä, kun esikoisen varpajaisissa (olimme silloin vielä sairaalassa) miehen kaverit olivat ostaneet vauvalle kaikenlaista kivaa ja minulle shampanjaa :) Ja pitivät muutenkin oikein siivot varpajaiset.
Neitimäistä touhua
Eikä parikymppisiä pojannulikoita epävarmoine ajatuksineen ja käytöksineen siitä miettikö joku heitä neitimäisinä.
Mutta eikö miehesi olisi pitänyt järjestää se tarjoilu ja juhla kavereilleen?
Eikös jokainen saa järjestää ihan oman näköisensä juhlat tai olla vaikka järjestämättä jos ei halua? Minun mieheni tyyliä on nimenomaan rauhalliset illanistujaiset hyvä ruoan ja juoman kera ehkä pokeria pelaten tms. Minusta siinä ei ole mitään neitimäistä jos juhlii rauhallisesti uutta perheenjäsentä ja miehen kavereiltakin on vain fiksua ja kohteliasta käytöstä jos muistavat myös tuoretta äitiä ja vauvaa. Hatun nosto tälläisille miehille!
Onnittele ystävä piirisi naisia ja varsinkin heidän äitejään, he ovat onnistuneet siinä, mitä naiset ovat aina halunneet tehdä. Nyt on onnistuttu tekemään miehistä pehmomiehiä, jotka osaavat laittaa ruokaa, siivota, hoivata ja joita nainen voi tätä kautta myös kontrolloida ja ohjailla mielensä mukaan.
Onnittele ystävä piirisi naisia ja varsinkin heidän äitejään, he ovat onnistuneet siinä, mitä naiset ovat aina halunneet tehdä. Nyt on onnistuttu tekemään miehistä pehmomiehiä, jotka osaavat laittaa ruokaa, siivota, hoivata ja joita nainen voi tätä kautta myös kontrolloida ja ohjailla mielensä mukaan.
Oletko provo vai katkera vaimonsa jättämä epävarma machomies?
Tällaista kulttuuria soisi nähtävän enemmänkin. Minusta on äärimmäisen miehekästä, että osataan pitää hauskaa myös hyvällä maulla, jutellaan, syödään ja nautitaan olosta. Tuohon sopisi toki vielä saunan lämmitys kavereille, jos sellainen sattuisi olemaan itsellä.
nykyisin varpaijissa miehet ryyppäävät päänsä täyteen. Mitä hienoa siinä on? Miten se liittyy isäksi tulemiseen? Perheelliset ja kokeneet miehet selvästi osaa asian myös toisin. Aivan ihanaa!
Tällaista kulttuuria soisi nähtävän enemmänkin. Minusta on äärimmäisen miehekästä, että osataan pitää hauskaa myös hyvällä maulla, jutellaan, syödään ja nautitaan olosta. Tuohon sopisi toki vielä saunan lämmitys kavereille, jos sellainen sattuisi olemaan itsellä.
nykyisin varpaijissa miehet ryyppäävät päänsä täyteen. Mitä hienoa siinä on? Miten se liittyy isäksi tulemiseen? Perheelliset ja kokeneet miehet selvästi osaa asian myös toisin. Aivan ihanaa!
jos mies ottaa vaimonsakin huomioon ja tarjoaa hienon illan ystäville, että miehen täytyy olla tosun alla. Etkö voi uskoa, että joku mies todella pitää tällaista omana valintana. Sinähän vasta asenteiden levittäjä olet. Miehelläkö ei ole oikeutta käyttäytyä hienosti ilman, että hänet leimataan tossusankariksi tai homoksi. Alennat itse miehet onnettomiksi rassukoiksi, jotka eivät osaa äänestää jaloillaan. Sinä se tässä olet varsinainen kontrolloija. Miehillä on ihan samat oikeudet nauttia hyvästä ja rehdistä elämästä siinä missä naisillakin.
Muistuttavat meillä järjestettyjä (x 3). Viimeksi menokenkä sujahti päälle, ja miehet lähtivät baariin jatkamaan. Siivottuaan tietysti ensin jälkensä.
Eikä meillä ainakaan tämä "vaimo keksinyt", äijät järkkäilivät juhlansa ihan itse. Onkohan sillä kitään osuutta asiaan, että nämä miehet ovat olleet iältään 30-40+?
Mutta eikö miehesi olisi pitänyt järjestää se tarjoilu ja juhla kavereilleen?
"Olisi pitänyt"? Miksei varpajaiset voi olla nyyttärit miesten kesken?
siinä missä Prisma tai City-Marketkin. Vähän laajemmat valikoimat vain. Ei siitä tarvitse hermoromahdusta saada jos joku ostaa Stockalta jotakin juhliin.
Mainitaanhan täällä nuo S- ja K-ketjujenkin kaupat usein monissa keskusteluissa.
Moisesta sosiaalisesta alemmuudentunnosta kannattaa kyllä pyrkiä eroon.
että jos he siis "ystävät" eivät olisi tuoneet ruokaa nimenomaan "Stocckan herkusta" vaan vaikka ihan tavallisten kuolevaisten K-marketista tai jopa pahimmassa tapuksessa Prismasta, niin olisihan sinun pitänyt heittää sellainen rupusakki ulos!
Kuka nyt sellaisia "roskisdyykkareita" olisi viitsinyt kotiinsa päästää!
mutta ei se eroa Prismasta tai Cittarista valikoimiltaan juuri mitenkään. Ok, onhan siellä erikoistuotteita, mutta kuka niitäkään aina tarvitsee? En minä ainakaan.
Oikeasti tavallisissa ketjukaupoissa on samat tuotteet, ehkä eri nimellä, mutta huomattavasti halvemmalla.
Kyllä juhlissa pitää olla eri sävyjä, ettei kaikki noudata samaa kaavaa, sivistyneesti pikkurilli pystyssä viiniä. Varpalaiset varpajaisina...turhaa hienostelua.
13, mä käyn Stockan herkussa useinkin, mutta ei se eroa Prismasta tai Cittarista valikoimiltaan juuri mitenkään. Ok, onhan siellä erikoistuotteita, mutta kuka niitäkään aina tarvitsee? En minä ainakaan.
Oikeasti tavallisissa ketjukaupoissa on samat tuotteet, ehkä eri nimellä, mutta huomattavasti halvemmalla.
Oletko kokeillut esim.lihoja tai kaloja? Laatuero ja valikoima (ja toki hinta) voi olla huikea verrattuna Prisman jne tarjouslihaan. Ja AP:n kyseessähän oli juuri varpajaiset, johon tuotiin laadukkaita erikoistuotteita, joita löytyy helpommin Stockalta.
Kyllä juhlissa pitää olla eri sävyjä, ettei kaikki noudata samaa kaavaa, sivistyneesti pikkurilli pystyssä viiniä. Varpalaiset varpajaisina...turhaa hienostelua.
Jos juntit pitää jokaista juhlaa ryyppäysjuhlana, ei se tarkoita, että kaikki pitäisivät. Ap:n tarina kuullostaa sivistyneiden herrojen sivistyneinä varpajaisina, ja tod.näk. ko. herra ei vietä muitakaan juhliansa räkä poskella.
tuotteita jatkuvasti, vaan voin syödä sitä ihan tavallista, normaalihintaista prismaruokaa arkena. Enkä ole kyllä varma, onko se Stockalta ostettu liha yhtään sen parempaa kuin Prismastakaan ostettu, ne kun yleensä tulevat samoilta teurastamoilta..
Kysehän nimenomaan oli perinteisistä varpajaisista, ei mistään uudesta innovaatiosta.