Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi perheenjäsen (vauva) talossa: apua nukkumisjärjestelyihin!

Vierailija
26.05.2011 |

Meillä on suurehkot huoneet, mutta huoneita liian vähän. Mies ei saa nukuttua kuin yksin - siis ei esikoisen tai vauvan ollessa huoneessa. Nyt olen nukkunut vauvan kanssa esikoisen viereisessä huoneessa, mutta herkkäuninen esikoinen nukkuu levottomasti, koska kuulee ilmeisesti unen läpi vauvan ähinät. Minä nyt en nuku joka tapauksessa, koska vauva valvottaa öisin, mutta miten saisin esikoiselle rauhallisen unen? Vai onko tilanne nyt vaan tämä ja paranee, kun kaikki tottuvat uuteen tilanteeseen?

Kiitos!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies sinen esikoisen viereiseen huoneeseen ja sinä ja vauva teidän omaan makuuhuoneeseen? Jos se nyt on siis jotenkin kauempana tästä esikoisen huoneesta.

Ja miehelle korvatulpat. tai mies olkkariin (tai ehkä se voi vuokrata oman asunnon)

Vierailija
2/18 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisen _aikuisen_ miehen, nyt sulla on kolme lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olette nelihenkinen perhe?

Minkä ikäinen vauva on? Meillä lapset kuuli vauvan itkun toiseen huoneeseenkin, mutta nyt kun vauva on parikuinen, niin eivät ole enää aikoihin sanoneet, että olisivat "nähneet unta, missä vauva itkee".

Eli lapset tottuvat yleensä ääniin, mutta totta kai aluksi ihmettelevät uusia ääniä.

Mutta jos lapsi ei totu, niin kannattaa tehdä innovatiivisia ratkaisuja. Mukavinta kaikilla on, kun järjestätte kaikille mukavat uniolot. Eli olkkari käyttöön, kuten joku sanoi.

Vierailija
4/18 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen on aika jo aikuistua ja oppimaan nukkumaan.

Meillä tosin tehty niin, että esikoinen siirrettiin heti kuin mahdollista omaan huoneeseen ja sitten kuopus aikanaan sinne esikoisen kanssa (noin 4kk iässä) ja hyvin on esikoinen nukkunut kuopuksen kanssa.

Nyt nukkuvat omissa huoneissaan ja me vanhemmat omassamme. Ja oleellista on, että vauva/lapsi nukutetaan sinne omaan sänkyyn.

Vierailija
5/18 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoneita siis kolme, mutta kukaan ei saa nukuttua? Kyllä on vaikeeta. Ja eikö sen mieskin voisi heräillä ainakin esikoisen kanssa yöllä? Tätä menoa kyllä väsyt, jos joudut vaan pitämään koko katraan hiljaa öisin, ettei mies vaan herää...

Vierailija
6/18 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eihän tämä tilanne ole tullut mitenkään yllätyksenä. Vai onko mies nyt muuttunut tuollaiseksi?

No ihan sama. Hankkikaa kuitenkin ihmeessä asunto, jossa on riittävästi huoneita!

Vierailija
7/18 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisen _aikuisen_ miehen, nyt sulla on kolme lasta.

potkit miestä persuksille, että ryhdistäytyy! ethän sinäkään nuku! miksi miehen pitäisi saada kauneusunensa?! ai että raivostuttaa.. nimittäin omakin mies kehtaa välillä valittaa että minä en tiedä miten kamalaa se on kun ei saa nukuttua. hiton pässi. >:)

Nyt heti alusta asti vanhemmat omaan sänkyyn nukkumaan ja vauva sinne teidän makkariin tai omaan huoneeseen, miten haluatte. Esikoinenkin kyllä tottuu. Ei kannata nyt totutella johonkin eri järjestelyyn kun varmaan lopulta olisi tarkoitus tuolla lailla kuitenkin kaikkien nukkua?

Vierailija
8/18 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pari yötä kokeiltu niin, että esikoinen nukkuu miehen kanssa samassa makkarissa asunnon toisessa päässä ja minä "kylppäripään" makkarissa. Vauvalla vielä rytmi hakusessa, joten minä valvon siksi. Ja mies sanoi aamulla valvoneensa myös - kysyin miksi ihmeessa, esikoinenhan ei ole yöllä mitään palveluksia pyytänyt? Mies ei todellakaan ole tottunut valvomaan ja sitä en hänelle haluaisi, koska hänestä tulee hirviö väsyneenä... Nukuin siis aiemmin meidän ruokahuoneessa, joka esikoisen huoneen vieressä.

Tässä pitäisi näin mahtua asumaan vuoden verran. Tarkoitus on ollut siirtää vauva esikoisen kanssa samaan huoneeseen, kun yöt rauhoittuvat.

Eli mies voisi hyvin tämän kesän verran jakaa makkarinsa esikoisen kanssa...?

ap

Vierailija
9/18 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi isompaa lasta ja vauva. Asumme kaksiossa. :) Tilapäisesti tosin mutta kumminkin. Isommat lapset nukkuu olkkarissa ja me muut makkarissa. Vauva on pian 10kk ja aina nukkunut vieressä. Pistettiin pinnasänky ilman laitaa sivuvaunuksi ja sillä saatiin sänkyyn vähän lisää tilaa. Vieressä vauva on alusta asti nukkunut levollisesti, pieneen ähinään mies ei ennättänyt herätä, kun olin jo antanut tissin vauvalle. Nykyään nukkuu kellon ympäri heräämättä.

Teille ehdottaisin ne huonompiuniset samaan huoneeseen, eli mies ja esikko nukkumaan toiseen ja sinä vauvan kanssa toiseen makkariin.

Vierailija
10/18 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremmin nukuttua ja ehkä mieskin oppii... mulla ollut mukavampaa vauvan kanssa valvoessa, kun ei ole tarvinnut olla niin huolissaan yön äänistä... ehkä tämä menisi pari-kolme kuukautta näin...

ap

Vierailija
11/18 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ole omien sanojensa mukaan kuullut kertaakaan vauvan tai mun ääntä yöllä vaikka vauva on nyt 10kk ja ollaan synnytyssairaalasta tultuamme nukuttu kaikki kolme samassa huoneessa joka yö.=)

Vierailija
12/18 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja me vanhemmat toisessa. Aluksi lapset herättelivät toisiaan paljonkin, mutta nykyään vasta aamulla "Hei herää, on jo aamu!" Jos mä joudun jostakin syystä nukkumaan lastenhuoneen lattialla, niin unesta ei tule mitään kun on liikaa tuhinaa ja kylkien kääntelyä ympärillä... Mutta näin vain poikkeustilanteissa (yövieraita tai sairastelukausi).

Vierailija
13/18 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalle se vähäunisuus sopii mutta ei auta kuin lusia kun kerta on lapsia hankittu. Eli mies ruotuun ja opettelemaan elämään vähemmällä unella jonkin aikaa. Niin se pitää kaikkien äitienkin tehdä.

Meillä mies nukkuu esikoisen kanssa ja minä vauvan. Siinä vaiheessa kun päästään yösyönneistä niin mies ja vauva tekee vaihtarit. Ja ajatella, meillä mies välillä hoitaa vauvaa koko yön ja antaa pullosta ruuan että minäkin saan nukkua.

Vierailija
14/18 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen on vauva? Entä esikoinen? Entä mies ;)

Vierailija
15/18 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki nukumme samassa huoneessa, ja se joka ei saa nukuttua, siirtyy toiseen makkariin (joka nyt vierashuoneena ja jossa sänky). Esikoinen herää vauvan ääniin, mutta koska näkee minut nukahtaa heti uudestaan, eikä minun tarvitse juosta kahden sängyn välillä hoivaamassa sekä vauvaa että isompaa lasta. Hyvin on toiminut, ja minulle ja miehelle jää koko muu asunto omaan käyttöömme.

Vierailija
16/18 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
17/18 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai korvatulppien kanssa esikoisen huoneeseen. Anteeksi, mutta kuulostaa siltä, että mies voisi ottaa vähän enemmän vastuuta omasta unestaan ja hyvinvoinnistaan.

Vierailija
18/18 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän parisängyssä! Saat itse enemmän unta, kun et joudu nousemaan yösyötölle ja vauvakaan ei ehdi ääntelemään niin kovaa nälkään herätessään.

Mies voisi nukkua esikoisen kanssa toisessa makuuhuoneessanne tai esikoinen yksin siellä kakkosmakkarissa ja mies ruokailuhuoneessa. Tai jos ruokailuhuone on lähellä vanhempien makuuhuonetta (jossa sinä vauvan kanssa nukut) niin esikoinen ruokailuhuoneeseen ja mies kakkosmakkariin. Jälkimmäinen ei ehkä niin hyvä järjestely, jos vanhemmat ovat valveilla ruokailutilan läheisyydessä valot päällä, kun esikoisen pitäisi mennä nukkumaan.

Mutta suosittelen kokeilemaan perhepetiä! Useimmat vauvat nukkuvat rauhallisia unia vanhemman kainalossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme