Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIKUISTEN viikonloppu =D

29.10.2005 |

Huomenta vaan! Mikä yö taas takana. Menin nukkumaan klo 22 ja juuri kun nukahdan niin vauva herää. Hänellä oli vatsakipuja ja tunnin verran siinä ähisteli ja lopulta kakkasi. Ja kun saimme unenpäästä taas kiinni niin taapero tulee itkien luokseni, on hakenut kylpyhuoneesta hammasmukin ja sitä sitten asettelee tyynylle eikä valmista tule. Oikea show koko mukin kanssa ja poika itkee ja hyörii ja lopulta nukahtaa. Uusi yritys nukkua niin enkös herää jonkun ajan päästä kun esikoinen itkee vessassa. Vatsa on kipeenä ja kakattaa koko ajan. Valvon hänen kanssaan puolitoistatuntia kunnes nukahtaa taaperon sänkyyn. Kello on puoli neljä enkä saa itse unen päästä kiinni. Kun nukahdan niin vauva alottaakin aamuyöähinän. Nukahdamme joskus kuuden pintaan ja nukumme ah niin sikeästi puoli seitsemään kun taapero päättää että aamu alkaa ja herättää kaikki muut...

Kaikkein merkillisintä tässä kaikessa on että en tunne itseäni erityisen väsyneeksi. Ehkä se on vaan unohtunut millaista on olla ei-väsynyt ;-)

Mutta se niistä, kasvaiskohan tämä pino yhtään isommaksi kun eilen... Ai niin mun piti kysellä vauvojenne tukasta, eli millainen tukka vauvallasi on? Amandalla on sellainen punaruskea haituvatukka. Pisimmät hiukset on ehkä 4 cm, muut pari cm. Eli vielä kestää ennen kun saa kauniit letit =DD

Rentouttavaa viikonloppua huhtiksille perheineen!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaikki huhtikuiset luuraa? Varmaan viettämässä aikaa kirpeässä syyssäässä..Tänne Itä-Suomeen satoi jo lunta, mut nyt viikonlopulla tulikin taas lämpimämpää ja lumet suli pois.

Miia nukkua tuhisee tuossa aamupäiväpäikkäreitä, ihan mukavasti on taas nukkunut, kun se hampaan pukkasi ulos, niin kiukku loppui siihen. Aamuyöstä on vaan alkanut taas heräilee, pienenpänä kun nukkui n.klo 22.30-07.30 yhteen pötköön..tietty välillä vaihtelevasti..Nyt siis ensin tuli eka herätys 5-6 aikaan, nyt se tulee jo 3-4 aikaan. Välillä tosin tutilla rauhoittuu ja jos ei, niin sit tissille unia jatkamaan.

Siitä tulikin meleen, ootte varmaan jutelleet tästäkin, mut kysympä silti; Miten pitkään ootte ajatelleet jatkaa osaimetystä/tai missä vaiheessa lopetitte(siis ne jotka on jo lopettaneet:) )? Meillä on se " ongelma" että unille mennään tissin kanssa..tosi harvoin nukahtaa itsekseen ilman maitohörppyä. Mitenkähän vauvan saisi oppimaan nukahtamaan ilman tissiä? Unilelu on käytössä ja tutti kanssa.

Ai niin, oli kysymys hiuksista..Miialla on semmoista n.parin sentin pituista tummaa hiusta joka puolella päätä, mutta päälaella on hiukset n.5cm pitkiä, oliskohan vielä niitä ihan vauvahiuksia, josita osa lähti ja näytti että koko vauva kaljuuntuu, mut ei onneksi:) Päälaelle saisi siis jo pienen rusetin kiinni ja on tosi söpöä, kun ne hiukset kihartuu kastuessaan, eli pesun jälkeen päässä on oikea kiharapilvi:)

Nyt pitää lähteä ruuan laittoon, mukavat päivänjatkot kaikille!

-Milenna ja Miia s.27.4-

Vierailija
2/8 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jopa näin ylhäällä pinossa ;)

Hiuksia on melkein koko pään täydeltä, mutta vähän loistaa iho hiusten seasta.. hiukset on päälaelta noin 3-4cm ja sivuilta lyhyemmät.

Kent: hymy nousi naamalle kun luin teidän yöstä.. Meillä pojat nukkuu pääsääntöisesti ihan hyvin, mutta kuvailemasi yö tuntuu kuitenkin niin tutulta.. (nim. kyllä meilläkin joskus osataan ;))

Eilen oli yövieraita (lapsiperhe) ja poitsu ei meinannu millään käydä nukkumaan.. isot pojat menikin lopulta ihan hyvin nukkumaan (tosin normaalista aikataulusta noin tunnin jäljessä) mutta vauveli meni vasta puolenyön maissa (sitten ku mekin..)

aarg nyt paistaa aurinko tähän näyttöön niin ei nää mitään.. pitää lopettaa siis =)

mukavaa viikonloppua!!

ja muistakaahan siirtää niitä kelloja ensi yönä (eli tunti taaksepäin..)

(josta tulikin mieleen että kun meillä nuo isommat herää yleensä aina klo 7 kuin nakutettu.. niin huomenna se kello onkin vasta 6..plaah..)

pitäsköhän tänäänkin venyttää sitä nukkumaanmenoa..jos vaikka se auttais..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muistanutkaan, että kelloja siirretään.. sehän tarkoittaa sitä että kun Olli herää nykyääm viimeistään klo 6 yleensä jo puolelta niin APUA meillä siis herätään huomenna viideltä. MÄ en kestä.. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan millä saisi vähän venytettyä noita aamuja. Meillä kun syödään vielä pari kertaa yöllä niin en siinä itse ehdi paljon nukkua.

Meillä oli tosi paljon ohjelmaa viime viikolla niin en oo nyt oikein perillä mistä täällä on ollut juttua. Ollilla on vielä tosi vähän tukkaa. Yksi päivä kun olin Citymarketissa niin joku ehkä neljän vanha tyttö selitti kassajonossa raskaana olevalle äidilleen että kuinka kamalaa kun toi vauva on kalju ja oli kovasti huolissaa että mitäs jos heidän vauvalla ei oo kanskaan tukkaa kun se syntyy =)

Tajusin, että kahden viikon sisällä on ilmoitettava töihin hoitovapaasta eli mulla sitten enään 2kk jäljellä äitiyslomaa. Mihin tää aika on hävinyt?! Alan tulla siihen tulokseen, että ilmoitan olevani hoitovapaalla vuoden 2006 loppuun. Alunperin olin ajatellut mennä töihin jo elokuussa. Näistä taisikin olla puhetta.

Jepsis, nyt tuli mies kotiin ja mä lähden kaupaan kun pääsee ilman lasta.

Mukavaa viikonloppua!

t.Iira

Vierailija
4/8 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kent:Raportoin Antonin syönneistä, kun aletaan antamaan kiinteitä. Se usein syöminen oli varmaan joku tehoimu, koska nyt syödään normaalisti ja tissit on niin täynnä maitoa, että huh.

Errj:lle Onnea uuteen kotiin

Ostettiin eilen se Tripp Trapp tuoli ja minä omakätisesti kokosin sen, tuuletusta ja Anton viihtyy siinä, meidän pieni kiukkis viihtyy jossain yksikseen pitdemmän aikaa. Tai olenhan minä vieressä, saa jopa keittiön siivottua, kun Anton kattelee tuolistaan. Yö meni aika hyvin kaksi syöttöä ja muu yö unta kaaliin =)

Hiuksista: Antonilla pikkuisen lyhyttä tummaa tukkaa niskassa on vähän pidempää.

Pakko lähteä verho kaupaan, keittiöön kun tarvitsee verhot. Koitan pinoutua huomenna taas. Hauskaa iltaa kaikille

T:Mareila+Anton 5kk

Vierailija
5/8 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan saada Attea nukahtaan päikkäreille... Poika nukkuu aamupäivisin 1-1,5 tuntia, ja haluaa olla koko loppupäivän hereillä. Joo... arvata saattaa, mitä siitä tulee, jos on nukkunut viimeksi klo 12, ja on yhä hereillä klo 17, 18, 19... Illathan siinä menevät pelkäksi raivoamiseksi. Huutakoon siis nyt sängyssään jonkin aikaa, tämä äiti on julma eikä mene " hätiin" . Päivähuutounikoulua siis, vai huutopäiväunikoulua?

Atella on sinänsä paljon tukkaa, mutta hyvin ohutta ja hentoista, eli ei se näy hyvin. kauempaa Atte näyttää ihan kaljulta.

Äh, mitä tuon vaavin kans nyt tekisi. Hetken oli hiljaa, mutta iskä ja sisko tulivat kaupasta, niin taas huutaa. Huokaus. En jaksa taas sitä samanlaista iltaa!!!

Vierailija
6/8 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti poika huomaisi itsekin, miten paljon kivempi on olla kun välillä vähän lepää!

Juuri pääsin kehumasta Lauran päiväunia - no tänään hän nukkui aamupäivällä hienosti 1,5 tuntia partsilla ja sitten..iltapäivällä perinteiset 30 minuuttia. Heräsi ihan väsyneenä ja vihaisena kuin ampiainen, mutta ei vaan suostunut jatkamaan unia. Mulla oli tietysti pullanleivonta kesken ja kesken myös jäi niin pitkäksi aikaa, että " pullista" tuli lopulta laakeita kiekkoja, kun eivät enää jaksaneet nousta. Blaah. Olis totisesti pitänyt mennä itsekin nukkumaan eikä ruveta mitään hääräämään.

Nyt tyttö on kuitenkin hyväntuulisena ja touhukkaana Hesarin Kuukausiliitteen kansien parissa. Omat lelut ei häntä jaksa enää kauaa kiinnostaa, vaan erityisesti lehtien, johtojen ja kukkaruukkujen luo mennä ryömitään aikamoisella sisukkuudella. Laura ei ole vielä kovin vauhdikas, mutta sisukas kylläkin. : )

Lauralla on aika paljon muutaman sentin mittaisia hiuksia, mutta ne ovat niin vaaleita että itsekin huomasin vasta pari viikkoa sitten niiden lisääntyneen ja kasvaneen.

Meillä oli pitkästä aikaa viime yönä melko rauhallista: Laura nukahti puoli kymmenen maissa ja heräsi ensimmäisen kerran vasta neljältä! Minä en kuitenkaan nukkunut kovin hyvin, sillä jotenkin koko ajan odotin sen heräävän. En tiedä auttoiko toissapäiväinen ensimmäisen hampaan puhkeaminen asiaan vaiko se, että laitoin Lauran nukkumaan äitiyspakkauksen makuupussiin - ainakin pysyi lämpöisenä, kun muuten sukat ja peitot lentelee pois alta aikayksikön.

Jaahas, nyt mua huudellaan. Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

t. SannaS.

Vierailija
7/8 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

grrr. Kypsyttää taas odotella sivujen latautumista, kun ehti jo tottua kaapelimodeemiin. Ei voi enää kahvin kanssa selata palstaa, hyvä jos ehtii sivut aueta kun kahvi on jo juotu.

Sympatiat kaikille nukkumisvajeesta kärsiville, olipa kyse päivä- tai yöunista. Minä luulen että tyttö taas tekee hampaita jonnekin, koko ajan on vaan kuolaa ja kaikensyömistä, sekä tosi risaisia unia :( On aika väsynyt olo, varsinkin kun täällä riittää edelleen hommia talon saattamisessa asumiskuntoon. Tyttö siis havahtuu kesken unien, alkaa pyöriä sängyssä ja huutaa. Sitä on lisäksi ollut tosi hankala saada rauhoittumaan uudelleen, ja vielä ekstrahankalaa saada se jäämään nukkumaan omaan sänkyynsä. Eikä todellakaan kukaan muu kelpaa kuin minä. Tässä välillä oli jo vähän aikaa pikkasen helpompia nukkumisia, mutta nyt taas on ollut pari yötä (ja päivää) ihan hanurista.

Soseitten aloittaminen on myös tehnyt tehtävänsä, eli liejun sijaan tulee pökälettä työn, tuskan ja kovan väännön kanssa. Säälittää ihan kattoo kun toinen ähisee naama punaisena melkein vartin ja tuloksena on vaan surkea pieni kökkänä. Luumusosetta on nyt syötetty jälkkäriksi parin päivän ajan, toivottavasti se auttais. Meille tuli pieni tauko sosehommiin tän muuton takia, kun en jaksanut alkaa mitään keittelemään. Bataattia ja perunaa sekä sitä luumua on vasta syötetty. Ihan yllättävänkin hyvin ne on tehneet kauppansa.

HiusG: Hellun hiuskuontalo kuulostaa aika samanlaiselta kuin Amandalla. Parin sentin lyhyttä tukkaa ja lisäksi takaraivolla 4-5 sentin pitkiä haituvia. Väri on punaruskehtavan vaalea.

Nyt alan lukea edellispäivien pinoja (toivottavasti niitä on!). Ois kiva päästä taas huhtisten tapaamiseen, mutta nyt on muutama sata kilometriä liikaa matkaa :)

Vierailija
8/8 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... se hyvä puoli tässä etananvauhtia etenevässä sivujen latautumisessa on, että nyt pystyn odotellessa seuraamaan samalla tellua.

Torstain pinoon asti pääsin äsken ja sitä pitikin tänne tulla kommentoimaan, kun MugSkab kyseli, että onko nämä huhtisten pinot joku " sisäpiirijuttu" , enkä löytänyt vastausta (saattoi tosin jo ollakin, siinä tapauksessa sori toistoa). Vastaus on että ei ole sisäpiirijuttu eikä pääosin tunneta toisiamme kuin näin virtuaalisesti. Pinot periytyvät odotuspuolelta, sieltä on jonkun verran ns. vanhaa porukkaa, mutta uusiakin on tullut mukaan ja toisaalta odotuspuolen aktiiveja häipynyt jonnekin bittiavaruuteen. Toisin sanoen kyllä näihin pinoihin on tervetulleita turinoimaan kaikki, jotka suunnilleen huhtikuussa-05 ovat vauvan saaneet.

Nyt herättämään mies sohvalta ja nukkumaan :)