Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA! Opintotuesta asiaa

Vierailija
25.05.2011 |

Mulla alkaa koulut nyt syksyllä 11.8 ja kelalta tuli päätös että opintotukea ei voida myöntää ajalle 11.8-15.8 joka ei sisälly opintotukilain perusteella opintolinjalle määriteltyyn lukuvuoden tukiaikaan??? Eli öö siis mitä?

Maksavat 16.8-31.5 välisen ajan mutta jos koulut mulla jo alkaa 11.pvä niin en oikein tätä ymmärrä miksen saa opintotukea siitä lähtien.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivää, jolloin et saa opintotukea. Vaikka tokikin tuollainen pari päivää kaataa palsta mamman talouden, onhan se ihan selvää ja on ihan mahdotonta saada mitään säästöön etukäteen, kun nicojampalle pitää osaa tusina uutta haalaria. Mut jos nyt kuitenkin yrittäisit.

Vierailija
2/7 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille linjoille on lain perusteella annettu lukuvuoden tukiaika. Oppilaitokset voi silti päättää, että koulu alkaa aikaisemmin kuin tuo opintolinjalle määritelty tukiaika. Olis voinu käydä niinkin, että olisit voinu saada opintotuen vasta syyskuun alusta, jos linjan tukiaika olis laitettu alkamaan siitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivää, jolloin et saa opintotukea. Vaikka tokikin tuollainen pari päivää kaataa palsta mamman talouden, onhan se ihan selvää ja on ihan mahdotonta saada mitään säästöön etukäteen, kun nicojampalle pitää osaa tusina uutta haalaria. Mut jos nyt kuitenkin yrittäisit.

Hirveää sontaa ja mäkäti mäkäti vaan sullekin niin :D

Vierailija
4/7 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en nyt ainakaa saa kesäkuulta opintotukea koska koulu loppuu 15 päivä eli kesäkuulle ei keräänny 18 opintopäivää/arkipäivää niin kela ei maksa kuusta opintotukea.

Että näin...

Vierailija
5/7 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että elokuussa opintotukea ei vielä makseta, eli elo- ja syyskuun tuet tulevat kerralla syyskuun 4. päivä. tulee monelle yllätyksenä tuo. ja tosiaan se lukuvuoden tukiaika on etukäteen määritelty ja on tuo 16.8-31.5 vaikka usein koulut alkaa ennen tuota 16. päivää ja loppuu vasta kesäkuun puolella.

Vierailija
6/7 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos seiska tosta tiedosta, enpäs ollu tuota itse ajatellutkaan. Kiva että joku täällä ties tuostakin. Alotin tammikuussa opiskelut juo asiat aika uusia.

T.6

Vierailija
7/7 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seiskalle: kävin kattoo verkopankin tunnuksilla kelan omilta sivuiltani ja siellä kyllä lukee että seuraava maksetaan 4.8.2011