Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun lapsi piirtää seinään?

Vierailija
25.05.2011 |

3-vuotias, pitäisi jo tietää kyllä että vain paperiin piirretään.

Lapsi suuttui minulle kun ei saanut tahtoaan läpi, ja haki kuulakärkikynän ja kävi piirtämässä makuuhuoneeni seinään.

Laitoin jäähylle, kun se meillä on muutenkin ollut käytössä rangaistuksena. Onko se riittävä muistutuksen kanssa, että vain paperiin piirretään? Vai antaisitko muita seuraamuksia?

Ja, onko vinkkejä millä kuulakärkikynän saa seinästä pois, vai saako millään?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lisäksi pitänyt osallistua kynän jälkien poistamiseen seinästä. Maalatusta seinästä lähtee kuulakärkikynä esim. taikasienellä. Kylläkin edellyttäen, ettei painanut kovasti - sitä painaumaa ei saa kunnolla pois.

Nyt hetkeksi _kaikki_ kynät pois hänen ulottuviltaan. Esim piirtelyyn kynät käytössä vain valvotusti. Näin meillä tehtiin ja tepsi :)

Vierailija
2/11 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä te kaikki avuttomat vanhemmat oikein lymyätte, täällä nettipalstallako vain? Miksei minun kaveripiiriini kuulu yhtään noin onnetonta reppanaa? Miten ihmeessä selviät ylipäänsä arjesta lapsen kanssa, jos tuommoiseen pitää kysyä apua nettipalstalta???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä te kaikki avuttomat vanhemmat oikein lymyätte, täällä nettipalstallako vain? Miksei minun kaveripiiriini kuulu yhtään noin onnetonta reppanaa? Miten ihmeessä selviät ylipäänsä arjesta lapsen kanssa, jos tuommoiseen pitää kysyä apua nettipalstalta???

Tämä on virtuaalinen hiekkalaatikko. Paikka, jossa voi jakaa kokemuksia. Tai siis osalle. Osalle, kuten sinulle, tämä on paikka, jossa voi päteä ja haukkua muita. Usch.

Vierailija
4/11 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisin itse, jotta onnistuisi putsaus.

Vierailija
5/11 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nih. Onneksi mun tuttavapiiriin ei kuulu moisia omahyväisiä idiootteja! meinaakko että viestistäsi oli ap:lle apua? Miksi edes vastasit?

Vierailija
6/11 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä todennäköisesti olisi tehty kuten ap teki - jäähy ja keskustelu. Ja mitä todennäköisimmin olisin ottanut lapsen mukaan siivoamaan sotkuaan.

Kokeile sellasta valkoista "ihmesientä". Niillä lähtee melkein mikä vaan. Tai jos oli maalattu seinä niin voihan sitä kokeilla peppupyyhe- wipesejäkin. Mut toi ihmesieni on ollu yllättävän hyvä tahroihin.

Mä kammoan kans seiniin piirtelyä - vielä ollaan siltä vältytty. Mutta ehkäistäkseni tehtiin sopimus että vain isolla (esim ikeasta ostaa??) alustalla saa piirtää. Ja sille lapsi katsoo paikan aina vanhemman kanssa minne lapsi haluaa mennä piirtämään. Niitä on vaikka niitä isoja työtuolin alle tarkoitettuja alustoja - tai sitten vahakangasta kuten päiväkodeissa ennen vanhaan.

Toi on toiminut meillä toistaiseksi.

Vierailija
7/11 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samalla ilmoitettaisiin, että kaikki värikynät ja piirrustustarpeet lähtee myös jäähylle. Saisi ne sitten joidenkin päivien kuluttua.

Vierailija
8/11 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä esikoinen just tais olla 3 vanhana, kun löysi, onneksi vaan lyijykynän, kun olin pikku tirsoilla hänen katsoessa telkkua. Ja piirteli olkkarin seinät, pöydän, lattian ja jopa kaukosäätimen, en muista miten toimin. Taisin nauraa, oma mokani kun nukuhdin ja kynä oli hänen tavoiteltavissa.

Ja tällä viikolla tämä samainen esikoinen, nyt 9v keksi siskonsa kanssa, 5v, että piirretään ulkoa seinät hiilellä, ei kyllä naurattanut, pidin saarnan ja laitoin niitä pesemään, vaikka talo maalataankin tänä kesänä.

Kuopuksen tapettienrepimiseen en ole vielä löytänyt lopetuskeinoa, nyt ei ole tosin tehnyt sitä pariin viikkoon, ei kai täällä olekaan enää tapetteja mitä repiä.. huoh...

Vierailija
9/11 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, ehkä otsikko oli vähän hassusti muotoiltu. Kyllä mä pärjään ihan kysymättäkin, mutta kiinnosti/kiinnostaa kyllä miten muut toimisivat vastaavassa tilanteessa. Kiitos kommenteista.

Laitoin siis jäähylle, ja sen jälkeen sai pyytää anteeksi ja keskusteltiin asiasta sekä muista vaihtoehdoista mitä voi tehdä jos suututtaa. Otan lapsen mukaan vielä seinän putsaamiseen, ja sit se on siinä.

Ap

Vierailija
10/11 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v8kk tyttö on innostunut piirtämisestä, ja aina kynän jostain kaivettuaan piirtelee jossain salaa. Omat reidet on tatuoinneilla, seinät ja kirjahyllyjen reunat viiruilla.

En ole kovin ahdistunut tästä. Kiellän kyllä jos huomaan, mutta en kyllä aina ehdi huomata. Meillä on maalatut seinät ja ne varmaan maalataan joskus sitten uudestaan.

Vierailija
11/11 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se auttoi viime kerran piirroksiin.En itse myöskään ole saanut lasta lopettamaan piirtämistä seinään vaikka tietää hyvin ettei saa niin tehdä.Aina kun ovi menee kiinni niin tiedän jo siitä että nyt lapsi tekee kiellettyä mutta välillä sen vaan huomaa jo liian myöhään =/