Mitä mieltä tällaisesta äidistä?
Kysyi pääsisikö heidän lapsensa meille yökylään, kun menevät teatteriin.
Meidän perhe sairasti sitten pari viikkoa rajua flunssaa, myös minä olin tosi pitkään kipeänä.
Kyseinen lapsi kuitenkin haettiin yökylään, ruokittiin jne. ja vietiin seuraavana aamuna kouluun.
No, eikös tämä mamma soita minulle työaikana tunnin puhelun siitä teatteriesityksestä! Ja kun puhelimestani lopulta loppui akku, jatkoi vielä tekstareilla juttua ja jätti soittopyyntöjä.
Vaikka olin aikas selvästi sanonut, että työtilanteeni on kaaoksessa ja työnantajani kärsivällisyys nollassa kaikan sairastelun jälkeen!
Minusta tuo oli ihan käsittämätöntä käytöstä!
Kommentit (19)
ja kenties luuli sinun ymmärtävän sen.
sinulta, ettet saanut sanottua hänelle, ettet voi puhua. Ja jos et kerran halunnut hänen lastaan yökylään, niin mikset vain sanonut, että ei sovi. Älä ole tollanen kynnysmatto!
vielä soittaa ja kiittää kun tartutit flunssan mukulaan. Mikset kieltäytyny ?
oltiin juuri ja juuri päästy tolpillemme, lapset hoitoon, kouluun ja minä töihin.
Mutta jos on kipeenä tai sairaan lapsen kanssa melkein kolme viikkoa, niin työt olivat _hieman_ rästissä... Minkä ihan selkeästi jo olin ainakin kolme kertaa sanonut. Mutta ei, hän soittaa kesken töitteni ja pälättää tunnin asioistaan!
Ja ko. äiti pääsee teatteriin ja ihan joka paikkaan ihan milloin haluaa. Lapsia on yksi, tämä koululainen, ja mummo tulee tilauksesta.
ap
ja minä tapaan pitää sen mitä lupaan.
Mutta kun tosiaan tätä äitiä ei himmentänyt edes akun loppuminen. Hän tosiaan sitten jatkoi, jatkoi ja jatkoi juttua tekstiviesteillä... Ainoa keino saada se puhelu poikki olisi ollut lyödä luuri korvaan!
Kyllä normaali ihminen tajuaa, että a)töihin soitellaan vain oikeasti asiaa ja että b) jos se töissä oleva sanoo noin viisi kertaa, ettei ehdi puhua, niin sitä juttua ei todellakaan jatketa enää. Kun asiaa ei ollut ollenkaan.
En minä vaan voi olla vastaamatta puhelimeeni, enkä minä tunnistanut ko. tyypin numeroa.
ap
Harjoittele: "Nyt ei ole aikaa puhua, soitan kun ehdin" (puhelu poikki).
Minä vastaan puhelimeen silloin kuin huvittaa. Töissä pääsääntöisesti en vastaa, enkä muutenkaan raahaa puhelinta joka paikkaan mukanani.
Ihan pokkana voisin myös sanoa, että nyt en valitettavsti ehdi, jos joku ei ymmärrä lopettaa.
tälle naiselle ei mennyt jakeluun, jatkoi, jatkoi ja jatkoi.
Kun olin viidesti sanonut, että nyt on pakko lopettaa, jatkoi, jatkoi ja jatkoi ja kun puhelimestani meni akku, oli soittanut vaikka kuinka monta kertaa ja jatkanut sitten tekstiviesteillä edelleen. Ja edelleen.
ap
jossa tärkeitä puheluita tulee välillä numeroita, joita en tunnista, joten pakko on vastata, jos haluan työni hoitaa.
Jos numero on selkeästi puhelinmyyntiä tai tuntemattomasta numerosta tms. en vastaa.
ap
ja minä tapaan pitää sen mitä lupaan.
Mutta kun tosiaan tätä äitiä ei himmentänyt edes akun loppuminen. Hän tosiaan sitten jatkoi, jatkoi ja jatkoi juttua tekstiviesteillä... Ainoa keino saada se puhelu poikki olisi ollut lyödä luuri korvaan!
Kyllä normaali ihminen tajuaa, että a)töihin soitellaan vain oikeasti asiaa ja että b) jos se töissä oleva sanoo noin viisi kertaa, ettei ehdi puhua, niin sitä juttua ei todellakaan jatketa enää. Kun asiaa ei ollut ollenkaan.
"Olen töissä ja tässä on kiirettä. Mä soittelen sulle vaikka illemmalla, moikka."
Joten ihan itseäsi saat nyt tässä syyttää vaan.
Olen yrittänyt tätäkin. Tyyppi odottaa noin kello 16:een ja alkaa sen jälkeen pommittaa tekstareilla tai soitoilla.
Ja tuota päivää seuraavana päivänä hän laittoi myöhään illasta kolme uutta tekstaria, joissa vaadittiin mm. että meidän lasten pitää mennä yhdessä yhden toisen lapsen synttäreille.
Olen yrittänyt tätäkin. Tyyppi odottaa noin kello 16:een ja alkaa sen jälkeen pommittaa tekstareilla tai soitoilla.
Ja tuota päivää seuraavana päivänä hän laittoi myöhään illasta kolme uutta tekstaria, joissa vaadittiin mm. että meidän lasten pitää mennä yhdessä yhden toisen lapsen synttäreille.
tallentaisit sen tyypin numeron puhelimeesi ja olisit vain vastaamatta puheluihin ja tekstiviesteihin. Noraat koko ihmisen, kyllä hän ennemmin tai myöhemmin tajuaa, ettet halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä. Tai sitten sanot sen hänelle suoraan.
Mitä sinä nyt odotat, että me sanomme? Koita aikuinen ihminen ryhdistäytyä sen verran, että saat nämä tyypit ojennukseen.
että olisi kannattanut lopettaa puhelu. En ymmärrä mikset tehnyt sitä.
vaan tästä äidistä...
Onko tuo kaikki teistä siis ihan normaalia käytöstä ja minä vain olen keskivertoa lepsumpi?
Ap
vaan tästä äidistä...
Onko tuo kaikki teistä siis ihan normaalia käytöstä ja minä vain olen keskivertoa lepsumpi?
Ap
Kyllä sä vaikutat tässä oudolta. Ei se ehkä tajunnut,ettet kerkiä puhua jos vaan jatkoit puhelua:DHohhoijjaa
korkeasti koulutettu pariskunta ja 1 lapsi
ja minä yksin lasten kanssa 24 h vrk
vaikka minulta loppui akku? Silti tuli vielä soittopyyntöjä ja tekstareita. Ja seuraavana iltana uusi rumba.
Mutta se on siis teistä normaalia ja minä vain lepsu??
Kai minäkin nyt tajuan, että luuri olisi pitänyt lyödä oikeasti korvaan, mutta tunnistatteko te muut mt-ongelmaiset noin suit sait?
ap
Sairastit flunssaa monta viikkoa sitten ja äiti halusi puhua sun kanssa puhelimessa? Kuulostaa joo tosi rankalta, otan osaa.