Työvoimatoimiston työvoimakoulutus, tietääkö joku...?
Että mitä rahaa siltä ajalta saa? Jäin juuri työttömäksi ja nyt olisi syksyllä alkamassa aikuiskoulutus alalle jota olen jokunen vuosi sitten opiskellut ihan tavallisessa ammattikoulussa, se jäi kesken koska sain töitä, toiselta alalta. Nyt voisin kuitenkin suorittaa sen tutkinnon loppuun, mutta mieluiten aikuiskoulutuksena, nuorisolinja on hieman hiiiiiidaaaaasta opiskelua aikuiselle ihmiselle... Saanko siis opintotukea sen 200e vai työmarkkinatukea tmv??
Ja ennen kun joku sanoo niin menen toki työkkäristä asiaa kysymään, mutta nyt minulla on kuukausi vielä lomaa pitämättä niin olen lomalla.
Kommentit (5)
on suurempi kuin opintotuki. Jos olet työttömyyskassan jäsen niin saat ansiosidonnaista,joka on riippuvainen nykyisistä tuloistasi. Kelan peruspäiväraha on n. 550 e/kk. Jos siis suoritat koulutuksen loppuun työvoimakoulutuksena, niin saat noi työttömyyskorvaukset ja ylläpitokorvauksen osallistumispäiviltä, joka on 9 e. Jos menet omaehtoiseen koulutukseen, niin voit saada samat työttömyyskorvaukset koulutuksen ajalta, jos siitä on sovittu työllistymissuunnitelmassa.
olisin nyt työttömänä? No entäs saanko mitään jos haen tuohon koulutukseen jo nyt vaikka siis olen vielä periaatteessa työsuhteessa, kun on irtisanomisaika ja pidän noita kertyneitä lomia nyt sen ajan? Vai haenko sitten vasta kun menen ilmoittautumaan työkkäriin työttömäksi? Kävin jo siis työkkärissä ja sanoivat että tulla takaisin sitten kun minulla on lomat pidetty. Mutta en hoksannut siellä kysyä tätä kun juuri hoksasin nyt tuon koulutuksen työkkärin sivuilta. Sinne on hakuaikaa elokuuhun asti eli ehdin kyllä pitää lomani ja hakea vasta sittenkin.
ap
jos nyt pääset koulutukseen kamalien suppilo ymvaiheiden jälk.. niin kuulutko liittoon? peruspvä rahaa voit myös enemmän saada sitä kautta kun perus kela tuen mitä se nyt onkaan joku 25e pvä plus 9e ns.kulukorvaus.. otappa selvää ja tsemppiä koulutukseen! missä päin asustelet?
asustelen. Liittoon en kyllä kuulu, ja tämä on kuitenkin eri ala kuin mihin minulla on aiempi koulutus ja mitä töitä tein. Mutta siis olen tätäkin alaa opiskellut.
ei sillä väliä vaikka olet opiskellut aikaisemmin.. itsellä LH tutkinto menossa just työkkärinkautta aikuiskoulutuksessa.. nuoriso-astella joskus aloitin joitakin hyväksi luvuksi sain, mutta esim kun tuo on näyttötutkintona on tuo niin jouduin näytöt jo antamaan kyseisistä opinnoista.. kaikki kyllä selviää sulle kun haet ja otat selvää. rahaa tulet saamaan kelalta ellet liittoon kuulu, eli kelalta peruspvä rahaa. 500pvä..
on suurempi kuin opintotuki. Jos olet työttömyyskassan jäsen niin saat ansiosidonnaista,joka on riippuvainen nykyisistä tuloistasi. Kelan peruspäiväraha on n. 550 e/kk. Jos siis suoritat koulutuksen loppuun työvoimakoulutuksena, niin saat noi työttömyyskorvaukset ja ylläpitokorvauksen osallistumispäiviltä, joka on 9 e. Jos menet omaehtoiseen koulutukseen, niin voit saada samat työttömyyskorvaukset koulutuksen ajalta, jos siitä on sovittu työllistymissuunnitelmassa.