Isä unohti 2-vuotiaan kuumaan autoon - lapsi kuoli
Ymmärtääkö sinun järkesi, että näin voi tapahtua?
Minun ei, ei todellakaan.
Isä on tappanut lapsensa, murhannut kärsimyskuolemalla, ja äidin mielestä näin voi tapahtua kenelle tahansa.
Apua, missä on ihmisten järki?
Aivan käsittämätöntä.
Minusta teko on erittäin rangaistava; heitteillejättö, kuolemantuottamus, tappo ellei murha.
"
Isä luuli vieneensä lapsen päivähoitoon. Kuumaan autoon jäänyt pikkutyttö kuoli Italiassa.
Elena-nimisen pikkutytön kohtalo järkyttää Italiaa.
Eläinlääketieteen professorina toiminut isä Lucio Petrizzi unohti 22 kuukautta vanhan tyttärensä autoonsa mennessään yliopistolle pitämään luentoa.
Palattuaan viiden tunnin kuluttua takaisin tulikuumaksi muuttuneeseen autoonsa, isä huomasi ettei lapsi hengitä.
Tyttö kiidätettiin Ancona's Salesi -sairaalaan, mutta hänen hyväkseen ei enää voitu tehdä mitään.
Isän kertomuksen mukaan hän oli kaikista velvollisuuksistaan niin stressaantunut, että hänelle kävi karmaiseva ajatusvirhe. Hän luuli jättäneensä tyttärensä päivähoitoon, mutta joikin suoraan yliopistolle.
Poliisi tutkii mahdollista tapposyytettä miestä vastaan.
Lapsen järkyttynyt äiti Chiara Sciarrini uskoi miehensä kertomuksen ja itki lauantaina televisiossa.
- Haluan kaikkien tietävän kuinka paljon puolisoni rakasti lastaan. Tämä olisi voinut sattua kenelle tahansa, Sciarrini puolusti tytön isää.
Äidin mukaan hänen miehensä on huolehtiva ihminen. Yliopistolla opettava äiti on kahdeksannella kuukaudella raskaana.
- Kaiken piti olla täydellistä, eikä minun pitänyt huolehtia. Hänen piti viedä Elena hoitoon ja minun piti vain pysyä kotona ja levätä, äiti itki.
AP "
Kommentit (26)
ei ole tarkoituskaan olla kenenkään ymmärrettävissä, maailmassa on paljon paskaa jota en ymmärrä ja toivottavasti en niitä ikinä joudu ymmärtämään. Kamala tapaturma, tietenkin isä vastuuseen, sitä mieltä olen, ei työkiireet saa olla puolustus moiselle unohdukselle. Toisaalta taas on sääli, että viimeisillään raskaana oleva jää yksin ja lapsi kasvaa isättä.
Vaikea sanoa juuta taikka jaata kun en heitä tunne. Toivoa vaan voi, ettei itselleni ikimaailmassa noin kävisi.
melkein työpaikan pihalla tajunnut, että takapenkiltä kuului hengitystä. Lapsi oli nukahtanut turvaistuimeensa (selkä menosuuntaan) ja hän oli unohtanut viedä lapsen hoitoon. Ei muuta kuin takaisin.
ja juurikin tässä perheessä hoitopaikka oli työmatkan varrella (meillä esim. pitää lähteä juurikin toiseen suuntaan, kun hoitoon vie) ja yleensä vaimo hoiti hoitoonviennit. Suomessa oli tuolloin viileähkö keli, ei pakkasta, muttei lämmintäkään. Joten olisi voinut lapselle tulla kylmä autossa.
olen sitä mieltä että noin voi käydä "kelle vaan".
Ja varmastikin se isä kärsii loppuelämänsä ja syyttää itseään ilman tuomiotakin. EI SE HERRANJUMALA TAHALLAAN SITÄ LASTAAN TAPPANUT.
Varmasti myös äiti kärsii ja syyttää itseään loppuelämän kun jäi kotiin lepäilemään ja käski miehen viedä 2-vuotiaan tarhaan. Mitä se enä auttaa että syyttää miestään, kun se oli VAHINKO? Onko se parempi että menettää miehensäkin jota rakastaa (suurin osa kun sattuu rakastamaan puolisoaan)?
Puki vauvan meidän sängyn päällä, jätti siihen ja meni pukemaan isompia lapsia. Sitten moikattiin ja meni 20 min kun menin makkariin ja huomasin et vauva nukkui meidän sängyllä.
Itse unohdin kerran vauvan hoitopöydälle ja lähdin ulos tyhjillä vaunuilla...
ja surullista ja järkyttävää, mutta silti erehdys. Mielestäni suurempaa heitteillejättöä olisi esimerkiksi tarkoituksella päästää lapset vahtimatta rantaan tms. Tässä tapauksessa vanhempi on yksinkertaisesti unohtanut, että lapsi on kyydissä :(
Samantyyppinen tapaushan oli USA:ssa joitain vuosia sitten, äiti ei ollut tottunut viemään lasta hoitoon (isä vei yleensä). Äiti oli jopa puhunut työpaikallaan, kuinka lapsi viihtyy hoidossa tms. :(
ja noinhan se käy helposti. Eikös tuo ollut joku makaronimies?
...noin voi käydä, etenkin jos kova stressitila päällä. Stressi kun ihan tutkitusti heikentää työmuistia.
Todella traagisia inhimillisiä unohduksia. Karmaisevia varmasti koko perheelle...
Mutta kyllä näitä oikeasti tapahtuu. Itse esim. asuimme USA:ssa ja joka vuosi tuli jokunen tapaus uutisiin. Ja on näitä tosiaan tapahtuu ympäri maailman... Ratkaisevaa on ympäristö, missä unohdus/muistikatkos tapahtuu eli kuumuus, joka näännyttää tulikuumassa autossa tosi nopeasti.
Ja huom! Meilläkin tarha on työmatkan varrella ja muutaman kerran olen ajanut ohi ja vasta pitkän matkan päässä tajunnut, etten ole jättänytkään lasta tarhaan.
Kyllä munkin mielestä on vähän kummallista välittämistä ja rakastamista jos voi tuosta noin vain unohtaa lapsen viideksi tunniksi autoon. Ei siinä paljon sössötykset auta. Kamala kidutuskuolema lapsella. Tukehtua nyt yksin ja hädissään.
Just yhtenä päivänä ajattelin sitä 5-v lasta joka kuoli kuumaan autoon Kyproksella, oliko se vuosi pari sitten....Mua kosketti niin se, kun siinä kerrottiin että lapsen viestä löytyi pieni juomapullo tyhjiin juotuna.... Itku tulee vieläkin kun noita ajattelee. lapsen isä oli kiireinen kirurgi ja unohti lapsen autoon töihin mennessään.
Onkohan nuo kiireiset ura-ihmiset menneet ihan sekaisin?
Mutta otapa selvää mikä on murha tai edes tappo, ennen kuin alat huudella.
Kuuluu saada syyte kuolemantuottamuksesta ja heitteillejätöstä, koska niin on tapahtunut. Oi miksi kukaan ei nähnyt että autossa on lapsi...?!!
"Onkohan nuo kiireiset ura-ihmiset menneet ihan sekaisin?"
Kuule, ihan yhtä hyvin rekkakuski tai metallimies voi painaa pitkää päivää ja ja olla henkisesti poissa lastensa elämästä, ei siihen yliopistotutkintoa tarvita.
laittaisin lapsen takapenkille istumaan ja lähtisin ajamaan aikomuksena viedä lapsi päiväkotiin. Ja sitten unohtaisinkin päiväkodin kokonaan ja ajaisin suoraan töihin ja en sielläkään parkkipaikalla huomaisi lasta ja tekisin töitä muistamatta, että lapsi istuu autossa...
Jotenkin tuntuu, että tuossa täytyy olla takana jotain muuta tai sitten todella paha stressitila.
Ihmetyttää...
Muistelisin että tällaista on tapahtunut aiemminkin joitakin vuosia sitten. Ihmettelen miksi kukaan ei huomannut lasta autossa jos se oli yliopiston parkkipaikalla?
että olemme lähteneet ajamaan töihin ja unohtaneet jättää lapsen. Onneksi sitten vähän ajan päästä tajuttu että apua lapsi kyydissä, tai sitten lapsi alkanut puhumaan ja siitä tajunnut että ai sehän pitikin viedä päiväkotiin.
Eikä nyt NIIIN äärimmäistä normaalia pahempaa stressitilaa - se vain on se toimihenkilön työ kyllä niin äärimmäisen ajatukset vievää nykyään
:(. Ja sikäli henkisesti jotenkin raskasta.
Eli kyllä on sympatiat tuossa vanhempienkin puolella, ihan kauhea tilanne kyllä, mutta noin voi tapahtua... yhteiskuntaa kai pitäisi syyttää kun ihmiset oikeasti vedetään niin tiukille kaikkien vaatimusten kanssa, ettei aivokapasiteetti enää pysty käsittelemään ja muistamaan kaikkia asioita, ei enää pysty pyörittämään rutiineja.
olen itsekin joskus unohtanut ajaa päiväkotiin jos lapsi on ollut hiljaa takapenkillä. Havahtunut vasta kun lapsi on avannut suunsa.
Jos lapsi vaikka nukkuisi niin voisin hyvinkin päästä työpaikan pihaan asti.
Ja jos on tapana vuorotella lapsen viemisissä niin silloin varmaankin vielä helpommin unohtuu.
juupa-juu, ihan normaalia, eihän tuossa mitään.
Lapsi nyt kuoli, mutta kun pääse unohtumaan.