Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummitytön yo-juhlat

Vierailija
23.05.2011 |

Kirjoitin pari päivää sitten tänne kummitytöstäni, joka ei ole kanssani missään tekemisissä, mutta lähettää isäni kautta vaatimukset lahjoista. Siis neiti ei lähetä edes joulukorttia ja lahjoistakin joudun itse kyselemään, että ovat tulleet perille. Kyse yleensä rahalähetyksistä. Olenkin jo odottanut kutsua toiselle puolelle Suomea ja nyt pomppasi! Voiko kummityttö todellakin vaatia kummitädiltään muiden välityksellä yli 200€:n yo-juhlapukua lahjaksi? Malli, kauppa, koko ja väri on ilmoitettu. Ei kuulemma heidän pikkukaupungistaan saa oikeaa väriä. Ja minä kun ajattelin lähettää jo ostamani HUOMATTAVASTI halvemman korun. Olen neitiin rahaa törsännyt jo ihan tarpeeksi, mutta kiitosta ei ole koskaan tullut. Ei taida suvussani olla kasvatus kohdallaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai voi - mutta en suostuisi vaatimukseen.

Vierailija
2/17 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemminhan kummin rooli loppui rippijuhliin, joten muistaminen yo-juhlissa on extraa.

On mautonta vaatia omia lahjoja, mutta koruista sanoisin, että ne on niin henkilökohtaisia ja makuun sidonnaisia, että niitä ei kannata lahjaksi antaa ellei ole aivan varma. Olen itsekin saanut Kalevala -koruja ja rimpulasormuksia suvulta lahjaksi, enkä ole pitänyt niitä koskaan. Menevät korut ihan hukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella outoa käytöstä kummilapsesi perheeltä, mutta kaikki on tietenkin mahdollista :(

Kieltäydy suoraan kummitytölle/tämän äidille hankkimasta juhlapukua. Ei kummit ole mikään raha/lahjasampo.

Oletko saanut kutsua yo-juhliin?

Vierailija
4/17 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittaisit tälle kummitytöllesi ja onnittelisit yo-saavutuksesta. Kyselet vähän kuulumisia ja tulevaisuudensuunnitelmia.

Samalla kerrot, ettet voi antaa juhla-asua lahjaksi, mutta voit auttaa sen hankinnassa. Tyttö tai vanhempansa laittaa tilillesi puvun hinnan postikuluineen tilillesi ja sinä käyt ostamassa puvun. Vai voisiko paikallinen liike tilata sen tytön pikkukaupungin liikkeeseen? Entäpä, jos tyttö soittaa itse sellaiseen liikkeeseen, jossa pukua myydään, ja pyytää sieltä lähettämään vaikkapa postiennakolla? Niin muutkin tekevät.

Lopuksi kerrot, ettet valitettavasti pääse itse juhliin, jos näin kerran on, ja lahjasi saapuu postitse.

Vierailija
5/17 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

provo

Vierailija
6/17 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttärensä käyttyä noin? Vai ovatko edes tietoisia? Entäs isäsi joka välittää nämä pyynnöt?

En suostuisi- olen kyllä lopettanut pakolliset lahjomiset rippijuhliin.

Vierailija
7/17 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi olen muistanut lasta varsin isoilla ja toivotuilla lahjoilla aina. Esim. kun hän oli 12, ostin vanhempien pyynnöstä kalliin talvitakin. Perhe tosin ihmetteli, etten ostanut kenkiä samaan syssyyn. Seuraavana vuonna tyttö sai joululahjaksi ne. Kyse on siis siitä, että en enää haluaisi maksaa kiittämättömän kummitytön toiveita. Siksi ajattelin laittaa korun, sillä mielestäni velvollisuudet on jo täytetty ainakin minun kohdaltani. Lisäksi ajattelin laittaa vain tekstarin, että minulla on jo lahja. En viitsi edes soittaa, sillä minulle ei ole koskaan sieltäpäin soitettu.

Vierailija
8/17 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö kertoo vanhemmilleen toiveen, jonka VANHEMMAT välittävät isälleni. Isäni on kyllä aika ihmeissään.

Vierailija
9/17 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä vaan sinullekkin!

Vierailija
10/17 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä heillä onneksi ole noin härskejä vanhempia kuin ap:n kummitytöllä.

Juttu oli kyllä sarkastinen... Ap tais lukea vinkin huonosti.

Vierailija
11/17 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muistathan, että etiketin mukaan yo-juhliin ei välttämättä kutsuta, vaan yo-juhlat ovat sellaiset, joihin vaan mennään.

Nykyäänhän kutsuminen on lisääntynyt, mutta jos et saa kutsua, niin älä siitä loukkaannu.

Vierailija
12/17 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimintaa sekä tyttäreltä että vanhemmilta. Voiko joku ihan oikeasti käyttäytyä näin?

Olen sitä mieltä että et missään tapauksessa osta sitä mekkoa. Voit tarjoutua auttamaan kuten joku jo ehdottikin. Lahjan arvoon en ota kantaa, se on jokaisen oma asia. Mutta jo tuollaisen pyytäminen on moukkamaista.

Vierailija
13/17 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat, että olet jo hankkinut lahjan, jonka laitat tulemaan postitse. Kummityttösi perhe käyttää sinua vain törkeästi hyväkseen. :/

t. eräs edelliseenkin ketjuusi kommentoinut

Lisäksi ajattelin laittaa vain tekstarin, että minulla on jo lahja. En viitsi edes soittaa, sillä minulle ei ole koskaan sieltäpäin soitettu.

Vierailija
14/17 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita paketti postiin, kuitin kanssa, niin ehtii vielä sankari palauttaa..

Vierailija
15/17 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin lahjan reilulla alennuksella. Päätin, että en kommentoi pyyntöä mitenkään, sillä se on niin monen välikäden kautta tullut. Miettikää vanhaa isääni ottamassa ylös minun kummityttöni mittoja ja mekon väriä. Olen niinkuin tuo viesti ei olisi edes perille tullut. Alekoru lähtee lahjaksi. Myyköön vaikka romukullaksi.

Vierailija
16/17 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun toiveet tulee välikäsien kautta? Röyhkeydellä ja huonolla käytöksellä ei ole mitään rajaa..

Kaikista paras suunnitelma on laittaa paketti postiin eikä tehdä muuta. Ja vielä viime tingassa! Ihmetelkööt sitten onko mekko tulossa vaiko ei..

Vierailija
17/17 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kummilapsen äidin kanssa lapsuudenystäviä, toinen tuli raskaasi 19 v ja isä ei ole enää kuvioissa mukana.

Ystäväni on vuosien varrella antanut mielettömän ihania ( ja kalliita ) lahjoja. Ikinä ei ole tullut kiitosta, päinvastoin. Yhtenä jouluna antoi lehtitilauksen, kaunis lahjakortti, jossa oli kerrottuna mitä tulee ja sukat. Tämä äiti meni valittamaan lahjan pienuudesta ystäväni äidille.

Nyt kanssa pääsee ylioppilaaksi ja lahjalistaa on tullut jo pitkin kevättä. Rippijuhlat ovat vielä tuoreessa muistissa.

Ystäväni päättikin antaa arvokkaan lahjan ja sitten juhlien jälkeen ilmoittaa enää ei paketteja tule kun 19 v ikään mennessä ei ole oppinut edes kiittämään.