Muita, jotka eivät viihdy kuntosalilla, jumpissa tai joukkuelajeissa?
Muistan, etten koskaan peruskouluaikoina viihtynyt liikuntatunneilla, koska tunsin aina olevani huonompi liikunnassa kuin muut. Usein aloitin jonkun joukkuelajin, mutta lopetin samantien samasta syystä. On tullut kokeiltua erilaisia jumppiakin, mutta niissäkään en ole koskaan viihtynyt samaisesta syystä. Olen aina tuntenut itseni kömpelöksi ja jäänyt muista jälkeen, sääntöjäkin on ollut vaikea ymmärtää. Minulla epäiltiin lapsena hahmotusvikaa, joten olen miettinyt, voisiko asia liittyä jotenkin siihen. Tykkäisin kyllä käydä esim. ratsastamassa, uimassa, keilaamassa tms. mutta jännitän aina muita ihmisiä ja haluaisin tehdä kyseisiä asioita mieluiten yksin tai kaverin kanssa. Muita?
Kommentit (5)
Kuntosalilla mä käyn, siellähän saa yksin tehdä omassa tahdissaan, ja kun kuuntelee musiikkia samalla, saa olla jotenkin omassa maailmassaan. Uiminen on myös "yksinäistä" liikuntaa, eihän siinä edes pysty kenenkään kanssa juttelemaan vaikka haluaisikin.
Taiji'ta harrastan myös, siinä tosin ollaan ryhmässä mutta sekin on mielestäni melko yksinäistä puuhaa ja jokainen keskittyy vain omaan liikkumiseensa.
että salilla saan tehdä (rankan) harjoituksen aivan oman hengitykseni tahdissa. Inhoan kaikenlaista musiikinjytkettä, joten pysyn visusti kaukana kuntosaleista ja muista ryhmäliikuntatunneista. Joogasalilla kuuluu vain hengityksen kohina ja satunnaiset tömähdykset. Joogasalilla ihanaa on myös se, ettei siellä vilkuilla ketään arvostelevasti nenä nirpassa, toisin kuin kuntosaleilla (joilla kävin muuten opiskeluaikana säännöllisesti, joten kokemusta on).
Niin ja minäkin olen luonnostani melko kömpelö, mutta jooga on auttanut siinä asiassa tosi paljon :)
Olen epäsosiaalinen, ja minulle juoksulenkki on tärkeä hetki, jolloin saan olla yksin.
joten kaipaan harrastukselta vain omaa seuraani. Eli lenkkeilen päivittäin.
Tykkäisin tanssia ja pomppia musiikin tahdissa, luistella ja hiihtää.