Ahdistaa. Hain kouluun, johon olen aina halunnut ja nyt kaduttaa
En minä sinne kuitenkaan pääse. Ei mulla ole tarpeeksi taipumuksia kyseiselle alalle. Kun toiset osaa oikeesti, niin minä yritän osata. Ei mulla ole tarpeeksi näkemystä, ei tyylitajua, ei omaperäisyyttä, ei ideoita. Mitä minä oikein vanha ihminen kuvittelin, kun hain sinne... Ahdistaa ja vituttaa jo etukäteen, kun epäonnistun pääsykokeissa ja sitten loppuelämäni muistan sen häpeän ja tiedon siitä, etten osaa. Menee myös harrastus samalla, koska en voi enää hyvillä mielin harrastaa, kun aina muistan epäonnistumiseni.
Kommentit (7)
Luovuttajan asenteella et ainakaan pääse! Harjoittelet (mikäli voit) kokeeseen, teet parhaasi ja jäät odottelemaan tuloksia. Aina sinne kouluun tietty määrä pääsee opiskelemaan. Jos et olisi hakenut siihen kouluun, harmittelisit sitäkin.
Tsemppiä!
Kuule, kaikki ei voi olla samanlaisia. Sinulla voi olla silti piileviä kykyjä, jotka avautuvat siellä opinnoissa. Ehkäpä se avartaa katsettasi ja löydät uuden innon. Totta, osa on nerojakin, mutta unohda ne. Et voi olla tyytyväinen jos haet liikaa hyväksyntää. Toteuta itseäsi ja ole onnellinen!
Ja ehkä sinulla jopa on nuo mainitsemasi piirteet, mutta et vain luota itseesi ja tapaasi toteuttaa. Itselläni on tapana vaipua samaan alhoon. Mutta omaperäisyydestä palkitaan. Et voi seurata muiden jalanjälkiä jos haluat erottua...
"Jos uskot että pystyt, tai uskot että et pysty, olet oikeassa."
sinne kouluun mennä oppimaan ? miksi sinne menisi jos jo osaa asian ?
nyt vaan valmistaudut hyvin.
Tsemppiä!
Muut hakijat ovat todennäköisesti kanssasi ihan samanlaisia. Ehkä sina ennemminkin pelottaa elämänmuutos, ei ole ihan helppoa lähteä opiskelemaan pitkän tauon jälkeen. Tiedän mitä puhun, itse jatkoin opiskelua 40-vuotiaana. Ekan kuukauden mietin koko ajan että jätän kesken kun stressasi kaikki muuttuneessa tilanteessa, sitten päätin heittäytyä vaan mukaan ja hienosti meni ja valmistuin. Lopulta monet huomattavasti minua nuoremmat keskeyttivät.
eniten ne tekemättömät asiat
Älä turhaan kadu sitä että yrität tavoitella haaveitasi.
Ole mieluummin siitä ylpeä että olet edes yrittänyt ja ainahan voi yrittää uudelleen ja uudelleen. Ei ne nuoretkaan ekalla yrittämällä pääse.
Tsemppiä, toivottavasti pääset opisekelemaan! :)