Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan muu huomannut, että ne lapset, joiden kanssa on keskusteltu loputtomiin

Vierailija
23.05.2011 |

asioista, ovat aikuisenakin kauheita vänkyttämään joka asiasta? Mikään asia ei mene jakeluun näitsti vaan joka asiasta pitää jankata loputtomiin. Menee kohta hermo.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi olen aikuisena kova puhumaan ja keskustelemaan kaikesta.

Vierailija
2/30 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sen olen kyllä huomannut, että lapsesta, kenen kanssa ei ole asioista keskusteltu, kasvaa aikuinen, jonka on vaikea keskustella mistään. Minä asun tällaisen kanssa :-) Onneksi itse olen kova puhumaan, kanssani on varmaan lapsena keskusteltu loputtomiin. Vatvomisesti en tosin itsekään välitä.

Minä olen tällaisen suomijuntin kanssa naimisissa. En tiedä onko minun kodissani puhuttu tai keskusteltu, mutta ilmeisesti enemmän kuin miehen lapsuuskodissa.

Ja sitten mies hokee kuin jotain pyhää mantraa: minulla oli hyvä lapsuus.

Jos on niiiin hyvä lapsuus, silloin on ihmisellä keskustelun ja kuuntelun taitoa, ja empatiaa edes puolisoaan kohtaan,eikä silloin anna äitinsä tai ystäviensä haukka omaa puolisoaan maan rakoon - aiheetta ja tilateessa, jossa ollaan heikoilla tai johon ei ole itse syyllinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskusteleminen ja vänkääminen ovat aivan eri asioita. Haluan että lapsistani tulee keskustelutaitoisia ihmisiä ja loputtomat keskustelut ovat heille vain hyväksi. Vänkäämisestä ja mankumisesta osaan tehdä lopun.

Vierailija
4/30 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedät, millaisen kasvatuksen kukakin aikuinen on saanut? En ole huomannut, sillä en tiedä, onko tuntemieni aikuisten kanssa keskusteltu lapsena.

Vierailija
5/30 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedät, millaisen kasvatuksen kukakin aikuinen on saanut? En ole huomannut, sillä en tiedä, onko tuntemieni aikuisten kanssa keskusteltu lapsena.

t.ap

Vierailija
6/30 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet piirteet periytyvät.

Vierailija
7/30 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sen olen kyllä huomannut, että lapsesta, kenen kanssa ei ole asioista keskusteltu, kasvaa aikuinen, jonka on vaikea keskustella mistään. Minä asun tällaisen kanssa :-) Onneksi itse olen kova puhumaan, kanssani on varmaan lapsena keskusteltu loputtomiin. Vatvomisesti en tosin itsekään välitä.

Vierailija
8/30 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa menee hermot! Samoja asioita jankataan vuodesta toiseen ja vaikka jotain sovitaan niin silti niistä jankkaamista jatketaan ja loppujen lopuksi tämä on tapa, jolla päätöksenteko siirretään lapselle ja näin päästään aina lapsen selän taakse piiloon. Erittäin vastuuntunnotonta "vanhemmuutta".

Vierailija
9/30 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun kanssa ei ole puhuttu lapsena enkä osaa nykyäänkään puhua, mies on sen todellakin huomannut ja psykologin juttusilla kun kävin yhdessä vaiheessa elämää, hänkin sanoi että puhuminen on minulle selvästi hankalaa mutta olen kehittynyt. :) silti miehellä menee jatkuvasti hermot, vaikka tätä nykyä mielestäni osaan jo puhua niinkuin "normaalit" ihmiset, en ole niin sisäänpäin kääntynyt kuin joskus.

Vierailija
10/30 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun kanssa ei ole puhuttu lapsena enkä osaa nykyäänkään puhua, mies on sen todellakin huomannut ja psykologin juttusilla kun kävin yhdessä vaiheessa elämää, hänkin sanoi että puhuminen on minulle selvästi hankalaa mutta olen kehittynyt. :) silti miehellä menee jatkuvasti hermot, vaikka tätä nykyä mielestäni osaan jo puhua niinkuin "normaalit" ihmiset, en ole niin sisäänpäin kääntynyt kuin joskus.

ensin sanoin että en osaa puhua ja sitten lopuksi että osaanpas. ;) eli mieheni mielestä olen huono puhumaan ja avautumaan ja omasta mielestä olen siinä edistynyt hurjasti, jotenkin näin.

Vierailija
11/30 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika kirjoitti äidinkielestä laudaturin osin sen ansiosta, että meillä on aina keskusteltu paljon, perusteltu sanottuja asioita jne.

Keskustelemalla asioiden hoitaminen on paljon sivistyneempää kuin vaikka lyömällä.

Vierailija
12/30 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika kirjoitti äidinkielestä laudaturin osin sen ansiosta, että meillä on aina keskusteltu paljon, perusteltu sanottuja asioita jne.

Keskustelemalla asioiden hoitaminen on paljon sivistyneempää kuin vaikka lyömällä.

meilläkin keskustellaan mutta jossain vaiheessa aikuisen sana on sitten se, mikä painaa. Ei vatvota asioita loputtomiin ja jankata eestaas.

Vierailija
13/30 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se suinkaan tarkoita, että lapsi tai aikuinenkaan mitään vänkyttää tai jankkaa.

Vierailija
14/30 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tottunut siihen, että asioista vänkätään maailman tappiin asti, koska häntä ei koskaan suoraan kielletä. Neuvotellaan ja neuvotellaan loputtomiin.

Vierailija
15/30 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tällaisia alaisia ...

Lasten kanssa pitää keskustella, mutta eräs tärkeä asia olisi opettaa se, että keskustelullakin on LOPPU. Kun vanhempi/opettaja/pomo/jne sanoo, että näin on asia, niin sitten pulinat pois.

Vierailija
16/30 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika kirjoitti äidinkielestä laudaturin osin sen ansiosta, että meillä on aina keskusteltu paljon, perusteltu sanottuja asioita jne. Keskustelemalla asioiden hoitaminen on paljon sivistyneempää kuin vaikka lyömällä.

meilläkin keskustellaan mutta jossain vaiheessa aikuisen sana on sitten se, mikä painaa. Ei vatvota asioita loputtomiin ja jankata eestaas.

Eli uskallan tunnustaa olevani joskus väärässäkin ja siksi meillä keskustellaan loputtomiin aina uusia näkökulmia esittäen ja perustellen.

En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka luulevat olevansa Jumalan tasolla suhteessa lapsiinsa ja näiden elämään.

Vierailija
17/30 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tällaisia alaisia ... Lasten kanssa pitää keskustella, mutta eräs tärkeä asia olisi opettaa se, että keskustelullakin on LOPPU. Kun vanhempi/opettaja/pomo/jne sanoo, että näin on asia, niin sitten pulinat pois.

Ryhdyttiin tekemään vain ja ainoastaan se, mitä se käski, koska ei kyennyt kuuntelemaan yhtäkään ehdotusta tehdä asiat paremmin. Yksikön tulos laski kuudessa kuukaudessa 40%. Pomo oli tyytyväinen: kukaan ei vängännyt vastaan. Pomon esimies ei ollut tyytyväinen, mutta ei voinut syyttää tekijöitä, jotka tekivät juuri niin kuin sanottiin. Aika usein päin helvettiä, mutta pääasia oli, että pomo sai olla oikeassa.

Vierailija
18/30 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hylkäävät vanhempansa mahdollisimman varhain ja etsivät seuraa, jossa tulevat hyväksytyiksi. Esim. pedofiilien uhrit ovat usein tällaisia.

Vierailija
19/30 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika kirjoitti äidinkielestä laudaturin osin sen ansiosta, että meillä on aina keskusteltu paljon, perusteltu sanottuja asioita jne. Keskustelemalla asioiden hoitaminen on paljon sivistyneempää kuin vaikka lyömällä.

Eli uskallan tunnustaa olevani joskus väärässäkin ja siksi meillä keskustellaan loputtomiin aina uusia näkökulmia esittäen ja perustellen.

En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka luulevat olevansa Jumalan tasolla suhteessa lapsiinsa ja näiden elämään.

Aikuisen tehtävä on asettaa rajat, kun lapsi ei itse niitä osaa asettaa.

Vierailija
20/30 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hylkäävät vanhempansa mahdollisimman varhain ja etsivät seuraa, jossa tulevat hyväksytyiksi. Esim. pedofiilien uhrit ovat usein tällaisia.

ei liene tarpeen vängätä asiasta ikuisuutta, jossain vaiheessa voi todeta, että asia oli nyt tässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi