Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillakin raha polttelee näpeissä?

Vierailija
22.05.2011 |

Miksi on ihmisiä, joilla raha ei tee pesää. Miksi nämä ihmiset aina käyttävät kaikki rahansa? Onko se niin vaikea elää tulojensa mukaan? Veljeni ja hänen vaimonsa ovat oiva esimerkki. Molemmilla vakituiset työpaikat ja aina PA. Jos joskus on ylimääräistä rahaa, se on pakko käyttää heti.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle rahalla on vain välinearvo, ja mulla ei ole oikeastaan mitään itsekontrollia - mulla on ADHD. Joten aina kun rahaa on, se myös menee. Sen suurempia velkoja mulla ei ole, kiitos hyvän tuurin ja miehen hyvän rahapään, mutta ei kyllä ole ylimääräistä rahaakaan, sillä se aina vaan katoaa jonnekin... Jos multa kysyy, kumpaa arvostan enemmän, ulkomaanmatkaa vai 1500 euroa, niin vastaus on ulkomaanmatka. En jotenkin osaa ajatella niin, että se 1500 euroa voi muuntua myös auton huolloksi, lasten talvivaatetukseksi ja uudeksi sohvaksi.

Vierailija
2/16 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siitä tuhlaamisesta on tulevinaan jotenkin hyvä olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on suvussa miehillä.Mielenkiintoista, että se voi oireilla myös näin.

Ap

Vierailija
4/16 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle rahalla on vain välinearvo, ja mulla ei ole oikeastaan mitään itsekontrollia - mulla on ADHD. Joten aina kun rahaa on, se myös menee. Sen suurempia velkoja mulla ei ole, kiitos hyvän tuurin ja miehen hyvän rahapään, mutta ei kyllä ole ylimääräistä rahaakaan, sillä se aina vaan katoaa jonnekin... Jos multa kysyy, kumpaa arvostan enemmän, ulkomaanmatkaa vai 1500 euroa, niin vastaus on ulkomaanmatka. En jotenkin osaa ajatella niin, että se 1500 euroa voi muuntua myös auton huolloksi, lasten talvivaatetukseksi ja uudeksi sohvaksi.

Mutat eipä silti, en ole koskaan osannut edes kaivata mitään pesämunaa. On paljon hauskempaa laittaa raha haisemaan =)

Vierailija
5/16 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis MIKSI kaikkien pitää säästää ja kituuttaa? Kerro? Miksi ihmiset ei saa hassata rahojaan vaikkapa iloiseen elämään, juhlia ja kulkea ympäri maapalloa? Miksi?

Vierailija
6/16 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutat eipä silti, en ole koskaan osannut edes kaivata mitään pesämunaa. On paljon hauskempaa laittaa raha haisemaan =)

Siskoni, aikuinen ja perheellinen ihminen, ei osaa pitää taloudesta huolta, vaan kaikki raha vain häviää jonnekin. Ei hänkään osaa kaivata pesämunaa, eikä ilmeisesti edes omistusasuntoa, koska laina meinaa koko ajan jäädä maksamatta. Hän ei pistä rahaa sivuun tulevia kuluja varten, ei mieti sähköntasauslaskua, auton katsastusta tai korjausta, lapsen vaatteita ja harrastuksia tai muutakaan "pakollista ja tylsää". Rahat vain häviävät kaikkeen tosi kivaan! Sitten kun auto leviää, eikä pääse töihin, pitää ruveta kuppaamaan rahaa sukulaisilta tai tuttavilta. Samaten lapsen vaatetus - ei se mummo kauan pysty katsomaan sivusta, kun lapsenlapsella ei ole yhtään ehjää kenkäparia.

Minä en ihan oikeasti ymmärrä, miksei talouttaan voi ja viitsi suunnitella edes sen vertaa, että selviäisi omillaan. Jos siskoni asuisi yksin ja saisi kulunsa kuitettua ilman ulkopuolisilta kinuamista, se olisi ihan ok minulle. Mutta kun AINA, siis ihan AINA on jotain kuluja joihin rahat eivät riitä ja AINA löytyy joku, joka menon kuittaa. Sellainen vituttaa, enkä ymmärrä miten joku voi edes kehdata elää tuolla tavalla.

Vierailija
7/16 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, että joskus harmittaa se kun ei osaa säästää, mutta toisaalta halveksun pihejä ihmisiä. Elämästä pitää nauttia. Toki pitää elää tulojen mukaan, eikä kannata ottaa lainaa muuhun kuin asumista varten.

Vierailija
8/16 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni, aikuinen ja perheellinen ihminen, ei osaa pitää taloudesta huolta, vaan kaikki raha vain häviää jonnekin. Ei hänkään osaa kaivata pesämunaa, eikä ilmeisesti edes omistusasuntoa, koska laina meinaa koko ajan jäädä maksamatta. Hän ei pistä rahaa sivuun tulevia kuluja varten, ei mieti sähköntasauslaskua, auton katsastusta tai korjausta, lapsen vaatteita ja harrastuksia tai muutakaan "pakollista ja tylsää". Rahat vain häviävät kaikkeen tosi kivaan! Sitten kun auto leviää, eikä pääse töihin, pitää ruveta kuppaamaan rahaa sukulaisilta tai tuttavilta. Samaten lapsen vaatetus - ei se mummo kauan pysty katsomaan sivusta, kun lapsenlapsella ei ole yhtään ehjää kenkäparia.

Minä en ihan oikeasti ymmärrä, miksei talouttaan voi ja viitsi suunnitella edes sen vertaa, että selviäisi omillaan. Jos siskoni asuisi yksin ja saisi kulunsa kuitettua ilman ulkopuolisilta kinuamista, se olisi ihan ok minulle. Mutta kun AINA, siis ihan AINA on jotain kuluja joihin rahat eivät riitä ja AINA löytyy joku, joka menon kuittaa. Sellainen vituttaa, enkä ymmärrä miten joku voi edes kehdata elää tuolla tavalla.

koska emme joudu lainaamaan keltään, emme ole koskaan niin tehneet.

Vierailija
9/16 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis MIKSI kaikkien pitää säästää ja kituuttaa? Kerro? Miksi ihmiset ei saa hassata rahojaan vaikkapa iloiseen elämään, juhlia ja kulkea ympäri maapalloa? Miksi?

kun raha loppuu? Aina ollaan sitten kinumassa rahaa, kun puhelin on suljettu tai häätö uhkaa. Lähisuku tietenkin.

Ap

Vierailija
10/16 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan fakta tässä elämässä, että jos on omaan oloonsa ja eloonsä suht tyytyväinen, ei ole tarvetta kytätä muiden tekemisiä ja elämää ja esimerkiksi ilkeillä muille.

Kannattaa miettiä tuota tarkkaan.

Vierailija
11/16 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska emme joudu lainaamaan keltään, emme ole koskaan niin tehneet.

Onko teillä jotain myytäviä osakkeita tai omaisuutta, vai saatteko pankista lainaa, jos tulee yllättävä isompi meno? Miten suuri yllätysmeno sekoittaa taloutenne ja ajaa teidät hakemaan apua omaisuuden myynnistä tai pankilta?

Vierailija
12/16 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun raha loppuu? Aina ollaan sitten kinumassa rahaa, kun puhelin on suljettu tai häätö uhkaa. Lähisuku tietenkin.

Ap

Kun puhuit rahan pesäntekemisestä niin käsitin, että mielestäsi rahaa pitää hillota tilillä sen rahan vuoksi. Tottakai nyt aikuisen kuuluu ottaa vastuu omista laskuistaan ja elää tulojensa mukaan, mutta miksi sitä rahaa pitäisi sen kummemmin sääästää ja pihdata?

Vierailija
13/16 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllättävien menojen varalle.

Ap

Vierailija
14/16 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan. Mutta sitten ei myöskään kannata kadehtia jos joku on säästänyt ja sijoittanut ja tienaa korkotuloja + osinkoja vuosi vuodelta enemmän.

Yleensä tämä itku alkaa aina verotietojen julkistamisen jälkeen...

Vierailija
15/16 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen suomalaisen pitää laitta 100 €/kk säästöön aina hautaan asti. Vain säästämällä voi seuraava sukupolvi olla hieman vauraampi

Vierailija
16/16 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt olisiko miehelläni adhd. Ja meidän perheen raha-asiat ovat minun hoidossani. Ei tulisi mitään jos mies hallitsisi tilejä. Ja sen hän tiedostaa itsekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi