Mistä johtuu pään tärinä? Siis nuoremmillakin ihmisillä,
vanhuksillahan tätä näkee usein, mutta myös nuoremmilla. Ja olen huomannut sitä esiintyvän yleensä jonkinlaisen liikutuksen, tai jos ko ihminen ottaa puheeksi jonkin kiusallisen asian tai "tärkeän" asian niin pää alkaa täristä. Miksi?
Kommentit (5)
Mutta jännitän esmes sosiaalisissa tilanteissa, työpaikan kahvipöydässä ja kun keskustelen, jännitän holtittomasti ja se näkyy, kun juon kahvia, niin pääni jostain syystä tärisee.
Vai tärkeilyyn. Heh. Voin kyllä itse sanoa että kun tunnen että tärinä alkaa olo on vaan nolo, mutta minkäs teet. Monilla kysymyksessä essentiaalinen vapina, joka alkaa kun jännittää. Joillakin voi olla sellainen muoto, jossa tärisee koko ajan.
Mulla onneksi on vain muutamia kertoja käynyt noin, kun on täytynyt puhua isommalle yleisölle, ja vieläpä vähän vaikeammista asioista(eräänlainen ryhmäterapia). Olen jännittäjä, ja kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta. Että kai se joku paniikkioire noihin liittyen on.
t. tärkeilijä
liittyy joillain just sellaiseen "tärkeilyyn" tai liikutukseen... mitä lie se on? Olen monella ihmisellä huomannut sellaista pään heilumista.
ap
osuvampaa sanoa että pää alka ikään kuin holtittomasti "heilua", vähän niin kuin Petshopeilla kun niitä heiluttelee..
ap