Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein tyhjennät pakkasen ja/tai jääkaapin ?

Vierailija
21.05.2011 |

Kun olin naimisissa laitoin jääkaapin ja pakkasen aina pois päältä loman ajaksi. Meillä ei ikinä ollut vuositolkulla vanhoja marjoja. Nyt oli n 1,5 v tauko, olin jouluna reissussa ja tällöin sulatin kummatkin ja olivat pois päältä matkan ajan.

Olen menossa heinäkuuksi extra-apulaiseksi torille ja saan palkkani mm myymättöminä tuotteina ja just perjantaina kahvipöydässä puhuin pitää tässä kuussa alkaa käymään pakastinta läpi jotta kaikki ylimääräiset mahtuu pakastimeen syksyä varten. Kollega oli ihan ihmeissään, kun just vasta tyhjensin. Hän on asunut nykyisessä kodissaan 5 v ja ei ole ikinä sulattanut pakastinta, on kuulemma automaattisulatus. Ok, eihän se olekaan pakollista, mutta ihan senkin takia että on hyvä käydä pakkanen läpi ettei siellä takana ole niitä 5 v vanhoja marjoja jne jne.

En heittänyt juuri mitään jouluna pois, puolikas sinappipurkki tais mennä, vanha marsipaanipötkö, siinä kaikki, mutta saipahan koneet vähän hiljaiseloa. Jos pakastinta ei ole tyhjentänyt 5 v on aika varmaa että johonkin koloon on joku vanha vihannespussi jäänyt.

Miten teillä ?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onhan siellä kaikkea vanhaa varmasti joo tälläkin hetkellä.Ennen loppukesää kyllä tyhjennän sieltä turhat pois että saan marjoja ja sieniä sinne.Jääkaapin tyhjennän ja pesen 3-4 kertaa vuodessa eikä sinne muutenkaan kerry juuri mitään ylimääräistä..

Vierailija
2/3 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aika pieni jääkaappi+pakastin, niin hyvin pysyy kartalla mitä siellä on. Ja jos joskus ei ehdi kauppaan jne. menee aika tyhjäksi --> helppoo siitä nakata pois mahdolliset vanhat tuotteet. Periaatteessa siis koko ajan käydään läpi "huomaamatta" ja silloin (harvoin) kun pakastin pitää sulattaa niin tarkemi tarkastus jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tartte sulatella..kun on automaattisulatus

Sulatan jotta samalla tyhjennän ja käytän vanhat marjat pois. En ne vanhenemalla parane.

Tietty jos pitää pakkasen siistinä ei ole näitä ongelmia.