Tarkoittaako tämä nyt sitä että minun tulisi olla lapsen kanssa aina??
Meillä on ollut puhetta miehen kanssa siitä kun olen aina pojan kanssa kaksin. Mies sanoikin aikoja sitten että sanon vaan milloin haluan lähteä jonnekin niin kyllä hän poikaa hoitaa koska hänkin saa käydä missä lystää.
No nyt vapun jälkeisenä viikonloppuna oli lähdössä ja minä sitten ehdotin että menisin viikkoa aikaisemmin kaveriporukalla.
Tähän mieheni sanoi vaan "Ehei silloinhan on vappu ja minäkö muka jäisin pojan kanssa kaksin kotiin? Jos hankin pojalle hoitajan niin lähdetään yhdessä?" Se asia sitten jäi siihen.
Vanhempani myös asustavan kauempana ja olin pojan kanssa siellä muutama kuukausi sitten pari viikkoa putkeen. Mies soitteli miten on ikävä poikaa ja mulla tuli sitten mieleen että kävisin seuraavan kerran vanhemmillani yksin jotta mieheni saa olla pojan kanssa kaksin ja viipyisin viikonlopun ajan.
Sanoin miehelle tästä että menisin autolla käymään viikonlopun reissun ja veisin heidät mökille vaikka siksi aikaa niin saavat viettää isä poika aikaa ja mieheni kun viihtyy siellä (isänsä mökillä) hyvin.
Tähän mies vaan tokaisi jos hän mökille menee niin laittaa autoa siellä. Kyselin miksi sitä pitää aina laittaa eihän se ole pojan kanssa olemista jos korjaa jotain kotteroa.
Ehdotti vaan että menisin linja-autolla tai junalla ja se maksaa niin helskutisti yhteen suuntaan, mut mies kun haluaa laittaa sitä autoa juuri silloin kun olisin tällaista ehdottanut.
Mikä tässä on että mies saa huidella miten lystää on aina saanut mut auta armias jos minä ehdotan jotain tällaista niin kiertelee ja kaartelee viimeiseen asti ettei käy. Sitten myöhemmin jos nostan asian pöydälle niin katsoo suurin silmin ja sanoo miten olen väärässä ja kuinka olisin saanut tehdä sitä ja tätä ja tuota. Välillä tuntuu että olisin joku hiton vanki omassa liitossani. Pitää mieheltä vaatia lupa ja sitä koskaan tuskin heruu.
Kommentit (11)
miehesi pelkää jäädä lapsen kanssa kaksi jos lapsi ei oikein viihdy hänen kanssaan...siksi et pääse minnekään, otapa tuo asia puheeksi että onko näin...
meillä mies on kyllä ollut alusta asti pojan kanssa kaksi pidempiäkin aikoja, joten ongelmaa ei ole ollut, mutta muistan että jossain vaiheessa poika oli tosi lujasti kiinni minussa ja silloin lähtöä seurasi aina tunnin huuto, eli alle tunniksi ei yksin edes "kannattanut" lähteä.
Tunnen myös yhden perheen, joss mies ei ole hoitanut lapsiaan edes kahta tuntia, ennenkuin ovat olleet isompia (noin 3-4 v.), mutta nyt sitten jo helpompi järjestää kun lapset ovat omatoimisia.
Jos mies on sanonut että mee vaan, niin kysyt milloin sopii, nyt saat valita viikonlopun ja menet sitten vaikka sillä bussilla, mutta lähdet. Loppujen lopuksi olen sitä mieltä että aikuinen ihminen, joka pystyy huolehtimaan itsestään, pystyy kyllä huolehtimaan omasta lapsesta, eihän se vaan aina ole niin mukavaa ja helppoa...
Nyt suunnittelet helpompia menoja.
Elokuviin kaverin kanssa, lenkille, shoppailemaan, hierontaan tmv. mihin menee alle 4h. Eihän se mies voi oppia olemaan lapsensa kanssa, jollei saa harjoitella pikkuhiljaa!
Ja kun olet sopinut menosi (ja vain oman menosi, et miehen ja lapsen menoja), niin se kirjoitetaan kalenteriin ja siitä sitten pidetään kiinni. ja voithan seuraavaksi kun mies ehdottaa jotain omaa menoa, niin sanoa, että NYT on sinun vuorosi. Jos mies ei hoida omaa menoaan ennen sinun menoa, niin sitten se ei pääse. Voi voi.
miehet, jotka saa vaan rusinat pullasta!!!
Ei pitäisi olla kyse siitä jaksaako isä huutavaa lastaan vai ei ja että kiinnostaako vai ei, SE ON SEN LAPSEN ISÄ!!!!! TOINEN VANHEMPI!!!
Ei muuten, mutta kun mun pojan isä on ihan samanlainen. Emme ole yhdessä, joten en voi vaan jättää lasta hänelle ja häipyä. Tai voisin tietty käydä viemässä hänelle ja häipyä.
ja auto ja haivy omille teillesi ainakin vahaksi aikaa, jos mies ei skarppaa, menettaa teidat molemmat. Nyt on korkea aika alkaa kouluttaa tuota miesta.
Eihän se mies voi oppia olemaan lapsensa kanssa, jollei saa harjoitella pikkuhiljaa!
Täh? Meinaat, että ap on saanut oppia olemaan lapsensa kanssa pikkuhiljaa? Mikä ihme siinä on, että miehet ei muka osaa ja että on niin kovin vaikeaa. Kyllä se on viitsimiskysymys.
eli älä ohjaa miehen tekemistä pojan kanssa liikaa. Tunnetusti on niin, että miehen pitää itse keksiä omat ideat. Eli jos vaikka ehdotat että haluat mennä x-paikkaan jonain päivänä ja kysyt mieheltä milloin sopii ja voisiko hän silloin olla pojan kanssa. Jätä miehen ja pojan tekemiset suunnittelematta, kyllä mies ne sitten keksii. Ehkä alkuun voisi olla myös hyvä yksi päivä ettei heti koko viikonloppua.
Lisäksi vielä tuosta mökkiviikonlopusta. Minkä ikäinen poika on? voisiko hän viettää osan aikaa yksinään tai olla isälle apupoikana jos pitää autoa korjata? ja ei siihen autonkorjaamiseen varmaan ihan koko viikonloppua mene.
Mutta toisaalta en kannata sitä, että lähdet kyselemään mieheltä, että "milloin sulle sopisi, että lähden ulos kavereiden kanssa", jos miehesikään ei sinulta kysele.
Eli ilmoittaisin vaikka tänään, että viikon päästä perjantaina lähden kavereiden kanssa ulos/viikonlopuksi vanhemmilleni. Jos auto on teidän yhteinen, niin menisin sillä vanhemmilleni sen kummemin kyselemättä. En kyselisi lupaa, menisin vaan. Ja näin siis olen toki oman mieheni kanssa toiminut. Eli olen mennyt sinne minne olen halunnut mennä, samoin mieheni. Emme ole kumpikaan "uhrautuneet", vaan vuorotellen ottaneet omaa aikaa. Usein jos mies on ollut menossa jonnekin viikonloppuna, niin olen laittanut lapset hänen mukaansa ja käskenyt viedä omille vanhemmilleen ;) Näin olemme saman vkonlopun aikana saaneet molemmat omaa aikaa ja lapset mummola-aikaa, sitten taas mennyt pitkän aikaa, että ollaan oltu vaan perheenä koko ajan.
Auto on siis miehen oma joten olen kysellyt lupia siksi. Mieheni tosin on sanonut jos autoa tarvitsen niin senkun otan, mutta kuitenkin vanhempieni luokse on matkaa noin 400km niin siksi kyselin mieheltä autoa ja ei sitä tuollaista matkaa oikein voi päiväseltään käydä vaan kahvilla pistäytymässä:D joten siksi ajattelin tuota viikonloppua. Poikamme on vasta puolitoista vuotias joten sitä ei mitenkään voi yksin päästää mihinkään.
Olemme aikaisemmin olleet monet kerrat mökillä ja mieheni on aina laitellut päivät pitkät autoa joko yksin tai isänsä kanssa ja minä olen sielläkin pojan kanssa touhuillut eikä ole koskaan mitään erikoista tekemistä tuolla.
Sama se on täällä kotonakin kun kerran katsoin miten ihanaa oli kun mies lähti pojan kanssa pihalle ja saisin hetken omaa aikaa. Pakkasta oli sen -15 ainakin ja olivat tunnin melkein ulkona. Kyselin sitten kun sisälle tulivat missäs kävitte. Niin mies tokaisi että olivat parkkipaikalla, poika istui pulkassa ja hän puhdisti autoa ulkoa ja sisältä!! AP
ei ole yhteyttä lapseensa eikä tunnu olevan kiinnostustakaan. Tuttavapiirissä pari samanlaista, voin vain sääliä.
Sitten ne ihmettelee, kun lapsi on isompi, että miten se kokee isänsä niin vieraaksi. Tykkää vaan äidistä. just.
lähden viemään esim. roskia. Ei suostu edes miehen sylissä pitkään olemaan jos näkee minut istumassa niin hirveä kiire tulee äidin luokse. Minä hänet aina nukutankin. -ap