Aikuisten illanviettoon tarjoiluvinkkejä,kiitos!
Olemme järjestämässä viikonloppuna aikuisten illanviettoa(minun synttärit ja täytän täysiä 10-vuosia).Mitä tuumitte suunnittelemastani tarjoilusta,mitä lisää/mitä pois? Ja millaisia määriä pitäisi varata,kun aikuisia on paikalla 8-10 henkeä.Kommentoikaa ja antakaa vinkkejä,kiitos!
Menusuunnitelmani:
- 3 erilaista suolaista piirakkaa(semmoisia pyöreitä vuokia)
- vihreä salaatti,jossa runsaasti erilaisia kasviksia/vihanneksia
-salaatin vierelle ainakin oliiveja ja fetakuutioita kulhoihin. Entäs leipäkuutioita? Muuta?
-patonkia ja erilaisia levitteitä
-2 erilaista salaattikastiketta
Myöhemmin sitten paria lajia sipsejä kulhoissa tarjolle + dippikastikkeita.
Lisäksi tarjoilen jossakin vaiheessa synttärikakkua ja kahvia.Tarvitseeko olla muuta makeaa kakun kanssa?
Kiitos,jos joku jaksisi vähän antaa neuvoa!
Kommentit (5)
nuo suolaiset piirakat olisivat: 1 kala-,1 liha-ja 1 kasvis-juustopiirakka.
Kahvin seurana voisi olla myös esim. Fazerin sininen -suklaakonvehteja.
Voisiko salaattiainekset olla eri kipoissa niin että kukin ottaisi sellaiset ainekset mistä itse pitää? Kirsikkatomaatit esim. näyttävät hyviltä kulhossa. (Ajatus tulee siitä, etten itse pidä tuorekurkusta, mitä on monessa salaatissa). Leipäkuutiot ovat ok. Toinen salaattikastikkeista voisi olla ceasar-kastike.
kanapiirakka! Itse jätin ananaksen ja purjon pois ja laitoin tilalle kirsikkatomaatteja ja paprikaa, loistavaa oli. Tein puolikkaalla ohjella ja 300g broiskua. Hyvin riitti pyöreään vuokaan.
http://armi87.vuodatus.net/blog/1020412
maistuu ainakin meidän juhlissa aina...vieraat usen kysyvät, että "tekisitkö taas niitä salaatteja".Eli teen yleensä broileri-juustopastasalaatin ja kinkkupekoni.Noiden lisäksi tuorekurkkua, suolakurkkua, tomaattia ja sipulia...vaihtelee.Ja sekaan maustettu creme fresh tai kermamajoneesiseos.
miten olisi vaikka basilikamarinoidut broilerinsiivut? meillä oli niitä pojan rippijuhlissa ja kauppansa tekivät.