Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys työnhakemisesta.

Vierailija
19.05.2011 |

Jos työpaikkailmoituksessa lukee näin:

Kuoreen merkintä virka tai toiminumero, jota hakee. Hakemuksiin pyydetään liittämään oikeaksi todistettu ansioluettelo tai nimikirjaote, kelpoisuustodistukset sekä todistukset muista ansioista, joihin hakija haluaa vedota.

Tarvitseeko siis hakemuksessa olla työtodistukset?

En haluaisi pyytää nykyiseltä työnantajalta työtodistusta, koska en halua kertoa työnhausta. Kerron vasta sitten jos satun duunin saamaan...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha tilanne, itsekään en menisi pyytämään nykyiseltä työnantajalta työtodistusta, jos kävisi niin, että joudun vielä jatkamaan siellä.

Voisiko ajatella, että laittaisit vaikka kopion työsopimuksesta, jos sinusta tuntuu, että nykyisestä työstä pakko laittaa jotain.

Vierailija
2/11 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "nykyisestä työpaikasta ei ole vielä esittää työtodistusta".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/11 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemuksiin pyydetään liittämään oikeaksi todistettu ansioluettelo tai nimikirjaote, kelpoisuustodistukset sekä todistukset muista ansioista, joihin hakija haluaa vedota.

Työtodistusta ei mielestäni tarvita, jos on oikeaksi todistettu ansioluettelo, mutta kenen todistus on riittävä? Pyydätkö kahta nuhteetonta Suomen kansalaista allekirjoittamaan vakuutuksen siitä, että ansioluettelo on todenmukainen vai pitääkö siihen hakea leima jostain julkiselta notaarilta (kuten joissain muissa maissa tapana on)?

Vierailija
5/11 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oon aina laittanu työtodistukset, mutta nyt tilanne on sellainen, että millään haluaisi työtodistusta pyytää ellei ole pakko. Haluan kyllä tuo työn, joten en halua, että se on yhdestä paperista kiinni...

ap miettii edelleen miten tuon lainaamansa kohdan tulkitsisi

Vierailija
6/11 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisestä työstä ei voi olla todistusta, jos olen ymmärtänyt oikein?

pistä työsoppari jos jotain on pakko pistää

ja mielestäni oikeaksitodistus on vaan 2 random ihmistä ketkä näkee alkuperäiset dokumentit ja että on sun oma (esim todistus) ja nimi ja puh nro alle. voi olla ihan tuntemattomat tyypit ketkä todistaa..

Vierailija
7/11 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että työtodistus vasta työsuhteen päätyttyä?

Tietenkin työtodistuksen saa ihan milloin vaan haluaa. Siihen vaan ei tule työsuhteen päättymispäivää. Otsake voi olla esim. väliaikainen työtodistus. Tekstissä, milloin työsuhde on alkanut ja että se jatkuu edelleen, lisäksi siinä voi olla työtehtävät.

Itse olen pyytänyt väliaikaista työtodistusta ja pyytäisin ap:nakin. Ei sitä edes tarvitse sanoa, mihin sitä tarvitsee. Jos työnantaja kysyy, että mihin sitä tarvitsee, voi päättää ihan itse mitä vastaa. Sanoo suoraan, että haen uutta paikkaa tai että virallisiin asiointeihin, henkilökohtaisista syistä tai vaikka nykyisen eläkkeen laskemista varten...

Vierailija
8/11 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en laittanut nykyisen paikan työtodistusta, koska en halua sellasta tässä vaiheessa pyytää. En kommentoinut siitä hakemuksessani mitään (siis että miksi ei ole todistusta) ja ainakin haastatteluun pääsin.

Vierailija
9/11 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan tarvi nykyistä laittaa, eihän sitä edes ole. Kyllä varmaan urkkivat netin kautta haluamiaan tietoja. Esim. firman sivuilta yhteystietoja ym.

Vierailija
10/11 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
11/11 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nykyinenkin työnantajasi kunta tai valtio? Pitääkö sinun edes pyytää työtodistusta suoraan työnanatjalta vai saisitko sellaisen jostain henkilöstöosastolta ilman, että kukaan kysyy, mihin sitä tarvitset?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi