Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kärsäkkäitä lattialla...:O

Vierailija
17.05.2011 |

Elikkä asun kerrostalon alimmassa kerroksessa, enkä ole koko täällä asumisaikanani törmännyt juuri minkäänlaisiin elukoihin ja muutenkin olen kyllä pitänyt kämpän mahdollisimman puhtaana. Nyt kuitenkin kevään mukana on alkanut jostain putkahdella pienen pieniä, n. 2-3 mm pituisia mustia ötököitä. Tunnistin ne jonkin sortin kärsäkkäiksi ja jostain luin, että kärsäkkäitä on myös sellaisia jotka syövät esim. viljatuotteita. Ihan muutaman olen näitä nähnyt ja pääasiassa lattialla. OSa on näyttänyt kuolleelta ja jotenkin tuntuu, etteivät pääse kunnolla liikkumaan laminaattilattialla. Olen tarkastanut ruokakaappeja ja viljatuotepaketteja, enkä siellä ole yhtään näitä nähnyt. Kannattaakohan nyt huolestua vai tulevatkohan vain jostain ikkunan raosta kevään mukana vahingossa sisälle....

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä myöhemmin illalla siivoillessani löysin näitä kärsäkkäitä enemmänkin tuosta hellan lähettyviltä, ja yksi kiipeili jopa katossa. Yhden näin myös hellan ja tiskipöydän välissää.... Hyi... Kyllä nyt taitaa olla jonkinlaisten toimien paikka. Läheltä katsoessa niistä myös erottaa pari vaaleaa läiskää. Jyväkärsäkkäitä??

Vierailija
2/7 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kärsäkkäistä päästy lopullisesti eroon? Meillä tuli riisin mukana myös mustia pieniä ötököitä ja tunnistelin niitä kanssa riisikärsäkkäiksi ja riisipussista löytyikin sitten niitä monta. Tyhjensin koko kuivamuonakaapin ja desinfioin ja myrkytin sen raidilla. Myös kaikki lattialistat raiditettu ja muutama onkin tullut kuolleena esiin. Myös leipälaatikosta löysin yhden toukan, joten vein leipälaatikon varalta kokonaan roskiin. Näiden jälkeen en ole löytänyt enää yhtään toukkaa/kärsäkästä kaapeista tai lattioilta. Olisikohan vaivasta päästy jo eroon? Olen imuroinut joka toinen päivä myös koko talon ja raidia on suihkutettu yhteensä kolme kertaa. Nyt ei ole näkynyt ötököitä ollenkaan 5 päivään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä ei ole tarpeeksi, että kannattaisi ottaa yhteyttä tuholaistorjujaan. Ja kun eivät kerran tule ruokiin eivätkä vaatteisiin... Itse en tiedä mihin sitä myrkkyä suhaisin, kun en oikein tiedä mistä noita otuksia tulee....:OO

Nyt ovat tosin vähäsen vähentyneet, kun olen niitä ahkerasti jaksanut siivoilla pois. Toivottavasti katoavat, kun en millään haluaisi elellä moisten seassa :S

Vierailija
4/7 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurkkaa joka pussiin, ja pakettiin. Roskiin kaikki vanhat elintarvikkeet ja mielellään pussiin kaikki uudemmat (esim pakastepusseihin).

Pese kaapit desinfioivalla pesuaineella (huuhtele), pese myös hellan taustat ym. missä voi olla ruuan muruja.

Meille tuli aikoinaan riisihärö tai joku vastaava jonkun jauhopussin mukana. Näillä toimenpiteillä pääsin vaivasta eroon.

Vierailija
5/7 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuholaiset helposti leviävät muihinkin asuntoihin, jos et ilmoita heti asiasta!

Vierailija
6/7 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampiaispesät.Asut siis alakerrassa ninkuin minä.Meiän taloyhtiössä viiime keväänä villiinty kärsäkkäät ja kun asia tutkittiin syyksi löytyi usea ampiaispesä .Kärsäkkäät on jotenkin ampiaisiin yhteydessä,niin se asiantuntija sanoi.Ampiaispesät pitää alueelta hävittää ensin ja sit kärsäkkäät.Ei ne aina keittiöön asti mene ees jos terassilta löytyy pesä.

Vierailija
7/7 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaappien siivouksella ja raidilla. Iskin raidia ensin lattialistoihin, kun epäilin niiden tulevan sieltä. Ruumiita rupesi tulemaan jääkaapin alakaapin eteen ja pienten etsintöjen jälkeen löysin kaapinperälle säilömäni riisipussin, jossa niitä oli varmaan yhtä paljon kuin riisinjyviä. Muista ruoista en löytänyt (enkä ollut aiemmin etsiessänikään kertaakaan nähnyt) ainuttakaan, syynä se, että k.o. kärsäkäs (joka paljastui sitten riisikärsäkkääksi) munii riisinjyvän sisälle, eli tarvitsee nimenomaan sitä riisiä lisääntymiseensä. Noh, riisipussi (ja ihan varalta ainakin kaikki avatut kuivaruoat siitä samasta kaapista) roskiin, kaikki kaapit tyhjäksi ja siivous ja tarkastus, elukat imuriin ja pölypussi piharoskikseen.

Vaikuttaisi siltä, että kaupasta ovat pussissa tulleet, kun ei kerran ollut edes vanhaa riisiä. Huoltomies (joka on vaihtunut sitten edellisen viestini) sanoi, että katsotaan nyt ainakin, josko niistä tällä päästäisiin ennen kuin ruetaan mitään myrkyttäjiä miettimään. Itsekin kyllä uskon, että tällä hävisiviät.

-AP