Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaanako?

Vierailija
16.05.2011 |

Perjantaina vasta pitäis alkaa menkat, mutta malttamaton kun oloen niin tein jo tänään testin. Tulos oli haaleista haalein, mutta havaittavissa oleva positiivinen viiva tai viivanpaikka.

Nyt kysynkin kuinka tulkita tulosta. Onko sellaista olemassa kuin "viivanpaikka".

Jotain raskausoireitakin on, kuten kipeät rinnat ja yhtäkkiä puhjennut aivan kamalasti finnejä!!

Normaalisti lähenevät kuukautiset huomaa vain kauheasta siivousvimmasta :)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi tulla mitään viivoja,jollei ole hcg:tä pissassa.Eli uskallan jo onnitella sua!!:)

Mulla myös jännät päivät,oireita on ja lämmöt korkeella.Perjantaina myös alkais menkat,jos alkais.Toivottavasti ei ala.Nyt kp25.Entä sulla?

Vierailija
2/21 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaaksen keskiviikkona, tosi haalee viiva..tein sit perjantaina uudestaan, paljon tummempi ja vielä kerran lauantaina. Ei täysin tummia viivoja, mutta ei voi erehtyä :)

Mukava avautua tänne, kun tästä ei tiedä kuin mies ja yks ystävä.

Joten kantsii oottaa pari päivää ja tehdä testi uudestaan. Mä tein pari testiä halvalla 4e liuskatestillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi epäsäännölliset ollu esikoisen syntymän jälkeen.

Vierailija
4/21 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli David-merkkisiä liuskatestejä. Eli jotain halpoja (surkeita?).

Nyt kp25, ja perjantaihin jännäilen :)

Edellisessä raskaudessa sain pelkkiä haamuja vaikka oli menkat jo monta päivää myöhässä, siksi olen toiveikas! Ja nyt tuo "haamuraskaus" täyttää pian 2v

Vierailija
5/21 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos viivassa on vähänkin punertavaa niin se tarkoittaa raskautta. Mikäli on siis sellainen testi, johon pitäis punainen viiva ilmestyä. Itse kun testasin (Apteekin raskaustestillä), oli viiva todella haalea ja oletin, että se on ns. viivanpaikka. Tarkemmin asiaa nettifoorumilla puituani (:D) oli yleinen mielipide se, että kyllä se plussa on. Testasin sitten vielä Clearbluen digitaalisella testillä ja tuloksena oli selvä "Raskaana. 1-2 viikkoa".

Vierailija
6/21 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ehkei kannata koko kylälle kuulutella, kun alku on niin ison riskin aikaa.

Itselläni oli niin haalea viiva, että piti valoa vasten katsoa eri kulmista, että viivan näki. Ja raskaana olin. Mulla ihan tasainen 26 pv kierto, testin tein 28 pv, mutta selkeä viiva tuli vasta 36pv, eli voi vaihdella nuo viivat aika lailla. Minä olen ymmärtänyt niin, että jos viiva tulee, niin on raskaana viivan haaleudesta riippumatta, mutta jos ei tule viivaa, saattaa silti olla raskaana.

Vierailija
7/21 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä usko testien surkeuteen.Mielenkiinnosta kysyin.Mennään ihan samoilla kiertopäivillä,hih!:)Mulla esikoinen toiveissa.Yritystä ollut piiiitkään.Nyt oireina vilunväreitä,vatsakipuja,väsymystä(jo monta päivää)lämmöt 37,2 lähes koko ajan.Millaisia oireita sulla?Kiinnostaisi näin vertailu mielessä kovasti.En uskalla testata ennen vkloppua.Tulehan kertomaan loppuviikosta vahvistuiko viiva?Vaikka plussa se on hailakkakin viiva.:D

Vierailija
8/21 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hemmetissä on pakko testata ennenkuin on se kuukautisten alkamispäivä? Tiedetään joo että on ihan ot mutta siis en vaan tajua. Ärsyttääkin. Itsellä on neljä lasta enkä yhtään kertaa ole testannut ennenkuin kuukautiset on olleet VÄHINTÄÄN päivän myöhässä. Eipä ole tarvinnut tulkita jotain ihme haamuviivoja tai muuta, eikä ole tarvinnut ostella viittäsataa testiä. Kiitos että sain avautua.

Ja ap. Tuskinpa olet raskaana, osta pari lisä testiä varmuuden vuoksi (pyörittelee silmiään).

Vierailija
9/21 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hemmetissä on pakko testata ennenkuin on se kuukautisten alkamispäivä? Tiedetään joo että on ihan ot mutta siis en vaan tajua. Ärsyttääkin. Itsellä on neljä lasta enkä yhtään kertaa ole testannut ennenkuin kuukautiset on olleet VÄHINTÄÄN päivän myöhässä. Eipä ole tarvinnut tulkita jotain ihme haamuviivoja tai muuta, eikä ole tarvinnut ostella viittäsataa testiä. Kiitos että sain avautua.

Ja ap. Tuskinpa olet raskaana, osta pari lisä testiä varmuuden vuoksi (pyörittelee silmiään).

Me nuoret 34v ikäiset teinit vaan ollaan niiiin malttmattomia :) Teen testejä koska haluan ja koska oireet ovat niin raskausmaisia. Itsellä ollu kierto pikkusen sekaisin, nyt viimeiset 2 ollut 30pv. Joten, voisihan se olla että tämä kierto olisi ollut lyhempi ja testi olisi ollut vahva plussa. Ymmärsitkö? Ja kuten aiemmin kirjoitin, en toisen lapsen kohdalla saanut kertaakaan kunnollista viivaa.

Ja jos rahaa on tuhlata ylimääräistä, niin eihän se voi ketään haitata. On jotenki niin kiva fiilistellä ja spekuloida mahdollista raskautta. Ja myös jakaa se jonkun kanssa.

Ja nro 2, oireita ollut kipeät rinnat, yökötys, FINNIT :)

Vierailija
10/21 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teini vaan lähinnä että onpas tyhmää että muuten fiksut ihmiset pyörittelee ajatusta ja kyselee täällä "olenko raskaana" kun se oikeaan aikaan tehty testi kertoo sen muutenkin. Ihmekös miehet on aivan kypsiä naisten raskausjuttuihin kun ne aloitetaan ennenkuin edes ollaan raskaana...

Vierailija
11/21 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on av-palsta, ettei tartte miehen kans vatvoa :) Älä nyt ota stressiä meidän liian aikaisten toiveikkaiden testailijoiden tavoista.

Mun mieheni ei ainakaan kertaakaan oo kypsynyt jos aiheesta on juteltu.

Mitä jos sä menisit vaan hoitaan niitä sun neljää kullannuppua, niin ei tarvi ärsyyntyä. Anna meidän "hifistellä" tällä asialla vaan rauhassa.

Vierailija
12/21 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle kerran apteekissa sanottiin, että haaleista haaleinkin viiva tarkoittaa raskautta.

P.s. Itsekin pohdin, että mahdanko olla raskaana, mutta en ole uskaltanut testiä tehdä. Kiertokaan ei anna osviittaa, koska se menee omia menojaan. Olen toiveikas, koska kuukautiset olivat juuri loppuneet kun mies saapui 6vko:n työreissulta. ;) Siinä sitten sai kyytiä itse kukin ja nyt toiveikkaana odottelen ja pohdiskelen asiaa. :)

Vierailija
13/21 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me haaveilijat parasta

Vierailija
14/21 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se viivan paikkakin on plussatulos. Tietenkin noin alkuvaiheessa mitä tahansa saattaa tapahtua, mutta lähtökohtaisesti olet siis raskaana.

Minä ymmärrän hyvin, jos joku testailee ennen menkkojen alkua jo. Minäkin olin "malttamaton 26- ja 28-vuotias teini" aikoinani kun ryhdyttiin yrittämään lapsentekoa mieheni kanssa :D

Mullakin on ollut raskausoireita erittäin aikaisesta vaiheesta alkaen, finnejä, aineenvaihdunnan muutosta ja alavatsan epätavallista turvotusta/nippailua. Ehkä siinä syy malttamattomuuteen, kun on oireita, niin haluaisi varmistuksen tuntemuksilleen.

Vierailija
15/21 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

testin ohjeiden mukaan että jos jotain viivaa tulee siihen plussapuolelle, niin sillonhan sitä niin kun ollaan raskaana, ja testi voi jättää näyttämättä sen plussan, mutta ei raskaana olevan ei pitäisi saada mitään viivaa näkyviin. Ihan samoilla liuskatesteillä minut on tk-ssa joskus testattu varalta jotain lääkettä tms varten. Ja voihan raskaaksi tulla jo ihan eri kohdassa kiertoa mitä itse on ajatellut. Että ehkäpä siinä on päässyt käymään niin että pienin päin siellä ollaan :D :D

Vierailija
16/21 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tästä voi kukaan noin ärsyyntyä?Eikö se ole jokaisen oma asia testaako ja milloin testaa!Kyllä kuule,kun kierto toisensa jälkeen pettyy ja SITTEN,kun vihdoin lupaavia oireita olisi,niin mieli tekee testata.Ehkä sulla onkin ollut helpompaa ja olet raskautunut helposti.Mutta älä tule tänne arvostelemaan muiden testaamisia.Toivottaisit ennemminkin onnea ap:lle!Ja nimenomaan minäkään en "intoile"miehelleni mistään mikä ei ole varmaa.Vaan,että täältä saisi tukea muilta jotka vastaavassa tilanteessa.

Ap:Kiitos vastauksestasi!Juu,mulla kans tissit hiton arat.Stemppiä kovasti!

2

Vierailija
17/21 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten vahvistus saatu :) Aamulla kaksi viivaa pärähti testiin, eikä tarvinut tuijottaa ja miettiä että oonkohan vai ehköhän oo raskaana! Selvä viiva siis.

Ilmeisesti tämä kierto oli lyhyempi, koska näin aikasin sain selkeän positiivisen.

T: ap joka on ihan ihmeissään

Vierailija
18/21 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva osallistua tähän hehkutukseen, koska tein itsekin eilen positiivisen testin :)

Mullakin ois 28 päivän kierron mukaan pitänyt menkat alkaa vasta perjantaina, mutta olin varma että ovulaatiosta oli eilen kulunut kaksi viikkoa, joten tein testin. Ja selvä viivahan siihen tuli.

Oireina arat nännit, finnit, alavatsajomotus, palelu ja väsymys. En silti uskonut näitä varmoiksi raskausoireiksi.

Onnea meille :)

Vierailija
19/21 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sinullekin :)

Meille nyt kolmas olis tulossa, toivottavasti kaikki sujuu "ohjekirjan mukaan".

Vierailija
20/21 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotella muutama pv ja kattoo sillon uudestaan. Mulla ovis alkaas olla kohillaan ja pitää pistää petiin vipinää :>

Tuuhan sitte kertomaan miten kävi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi