TERVEILLE äideille ei neuvolapalveluja, NEUVOLAJÄRJESTELMÄ TUHOTTU, kouluruokailu murenee
Hyvinvointipalveluiden kurjistaminen on todellisuudessa alkanut jo. Vastikään kerrottiin päätöksestä, jonka mukaan terveille äideille ei enää anneta neuvolapalveluita. Ne varataan ongelmatapauksille ja maahanmuuttajille.
Jo muutama vuosi sitten vähennettiin lasten neuvolatarkastusten määrää. Suomalaisen Arvo Ylpön luoma järjestelmä toi maailmanmainetta, ennen kuin keksittiin Pisa ja Nokia. Nyt se on tuhottu.
Toinen menestystarina oli kouluruokailu, jossa Suomi oli edelläkulkija. Se oli todellinen tasa-arvon malli.
Nyt sekin on murenemassa rahapulaan.
Vanhusten palveluita ei tarvitse edes mainita. Vanhusten pakkosiirto palveluasuntoihin on samaa poliittista sukua kuin ajatus siitä, että kaikki yksityisten lasten päiväkotien ostopalvelut lopetetaan, koska Kela ei avusta kuntia, mutta voisi avustaa perheitä.
Mistä näitä poliitikkoja oikein tulee?
Kommentit (20)
Ei voi pitää paikkaansa, että tuo tulisi toteutumaan. Aivan vasta tehtiin uusi asetus, joka velvottaa kunnat järjestämään ko. palvelut. Tosin mikään instanssi ei valvo, että todella näin tehdään.
Paitsi, että äidin ja lapsen terveydentilaa tarkkaillaan, neuvola on myös paikka jossa jokainen saa tasapuolisesti ohjeita lapsen hoitoa ja kasvatusta varten tarpeidensa mukaisesti.
ÄÄnestäkää vaan KOkoomusta ja Keskustaa.
Ei kuulosta uskottavalta muuten...
Persuista ja Kokoomuksesta.
Mistä näitä poliitikkoja oikein tulee?
turha heitä on syyttää.
uutista onnistumatta ymmärtämään sen sisältöä.
Itse sovin että soitan ja varaan ajan vain jos tulee jotain ihmeellistä.
Hemmetin ärsyttävää holhoamista ja kyttäämistä se äitien ratsaaminen.
Ja ei, en ole huumeidenkäyttäjä tai alkoholisti. Mua vain ahdistaa turhanpäiten sairaalassa ravaaminen.
on jo pitkään savustettu äitejä pois neuvolasta. Aina kehotetaan menemään yksityiselle itse.
taas muualta maailmasta käydään ihmettelemässä Suomen kouluruokailua.
Itse sovin että soitan ja varaan ajan vain jos tulee jotain ihmeellistä.
Hemmetin ärsyttävää holhoamista ja kyttäämistä se äitien ratsaaminen.Ja ei, en ole huumeidenkäyttäjä tai alkoholisti. Mua vain ahdistaa turhanpäiten sairaalassa ravaaminen.
kuten papilloomarokote maksetaan verovaroista ja on hyvä bisnes lääkeyhtiöille.
kuten papilloomarokote maksetaan verovaroista ja on hyvä bisnes lääkeyhtiöille.
esimerkiksi raskausmyrkytykset havaitaan ajoissa, eikä lapsi/äiti tai molemmat kuole, kuten käy maissa, joissa vastaavaa palvelua ei ole.
Mitä tulee kouluruokailun laatuun niin juurihan eräässä tutkimuksessa tuotiin esille, miten kouluruoka on pääasiassa nopeita hiilihydraatteja, huonolaatuista rasvaa ja ruokaa, missä proteiinia on hyvin vähän.
Esimerkiksi Palmian valmistamassa perunamuusissa on nyt 18 raaka-ainetta, joista kuusi on luokiteltu E-koodilla. Tavallisessa kotiperunamuusissa lisäaineita ei ole: muusi tehdään perunasta, maidosta, margariinista tai voista sekä hippusesta suolaa.
Palmia Catering on Helsingin kaupungin liikelaitos, joka valmistaa aterioita päiväkodeissa, kouluissa ja oppilaitoksissa yli 75 000 lapselle ja nuorelle.
Ei sitä vielä varmaksi sanottu, että tulee kuulumaan.
ja sillä on kytköksiä lääketeollisuuteen.
jostain muusta aviisista joka tulee perheen lääkärille. Siinä oli että terveiden äitien raskausaikaisia neuvolatarkastuksia voitaisiin harventaa ja keskitettäisiin palvelua riskiryhmiin.
Sitä en tiedä mistä ne riskiryhmät sitten tunnistetaan jos neuvolassa ei käydä.
Mies meni 2krt peräkkäin lapsen kanssa neuvolaan. Siellä ihmeteltiin kovasti mitä äidille kuuluu? "Kun tämä on samalla äitiysneuvola ja meidän täytyisi seurata vähän sitä äidinkin jaksamista". -Oli täti sanonut miehelleni.
Täällä äiti on ainakin kurkkua myöten täynnä kun kolmas lapsi ja jatkuvasti saa olla ravaamassa jonku kanssa ihan perus käyntejä. Joten minä huudan kyllä sen puolesta että terveillä neuvolakäyntejä vähemmäksi.
Kouluruokailu ja vanhusten palvelut on kyllä murenemassa ja se on ikävä juttu :(