Opintovapaa?
Olen kvtes:n alaisessa työpaikassa, vakituinen olen ollut vuoden alusta, samalla työnantajalla olen ollut 2 vuotta. Onko minulla oikeus opintovapaaseen? Opinnot kestäisivät max vuoden ja poissaoloa töistä olisi vain ehkä yhteensä parin kuukauden verran.
Kommentit (4)
Tuolta kun lukee, niin on mahdollista jäädä opintovapaalle. Työsuhde on pitänyt olla päätoimisena vuoden ajan, jotta se on mahdollista. Tosin työnantajalla on mahdollisuus siirtää opintovapaan alkua.
http://www.opintoluotsi.fi/opiskelun_rahoitus/opintovapaa/
Aikuiskoulutustukeen vaaditaan jo 8 vuoden työhistoria, joka ei tarvitse olla hankittuna samalta työnantajalta. Pienetkin työpätkät lasketaan.
työantaja päättää, ja voi siirtää opintovapaan alkamista uudestaan ja uudestaan.
työantaja päättää, ja voi siirtää opintovapaan alkamista uudestaan ja uudestaan.
mutta vain erittäin painavista syistä
Mielestäni sulla ei ole oikeus lakisääteiseen opintovapaaseen vielä, mutta varmista, en ole mikään henkilöstöhallinnon ihminen. Riippuu sun kokonaistyöhistoriasta onko sinulla oikeutta aikuisopintorahaan, ja tuolla historialla et taida saada sitäkään, joten voithan kysyä ihan palkatonta vapaata nuo pari kuukautta.