Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opintovapaa?

Vierailija
08.05.2011 |

Olen kvtes:n alaisessa työpaikassa, vakituinen olen ollut vuoden alusta, samalla työnantajalla olen ollut 2 vuotta. Onko minulla oikeus opintovapaaseen? Opinnot kestäisivät max vuoden ja poissaoloa töistä olisi vain ehkä yhteensä parin kuukauden verran.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sulla ei ole oikeus lakisääteiseen opintovapaaseen vielä, mutta varmista, en ole mikään henkilöstöhallinnon ihminen. Riippuu sun kokonaistyöhistoriasta onko sinulla oikeutta aikuisopintorahaan, ja tuolla historialla et taida saada sitäkään, joten voithan kysyä ihan palkatonta vapaata nuo pari kuukautta.

Vierailija
2/4 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta kun lukee, niin on mahdollista jäädä opintovapaalle. Työsuhde on pitänyt olla päätoimisena vuoden ajan, jotta se on mahdollista. Tosin työnantajalla on mahdollisuus siirtää opintovapaan alkua.

http://www.opintoluotsi.fi/opiskelun_rahoitus/opintovapaa/

Aikuiskoulutustukeen vaaditaan jo 8 vuoden työhistoria, joka ei tarvitse olla hankittuna samalta työnantajalta. Pienetkin työpätkät lasketaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työantaja päättää, ja voi siirtää opintovapaan alkamista uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
4/4 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työantaja päättää, ja voi siirtää opintovapaan alkamista uudestaan ja uudestaan.

mutta vain erittäin painavista syistä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan