Lapsi haluaisi kaverinsa kylään, mut mä en jaksais
Joudun hakemaan 15 km:n päästä ja pitämään 6 tuntia, kunnes vanhemmat tulevat kotiin. Kyseessä 9 vuotiaat.
Mulle riittäis kaverikyläilyksi 3 tuntia ja olisin valmis viemään pojan kotiinsa. Kokemus on osoittanut että koulupäivän jälkeen hirmu pitkä vierailu väsyttää ja riehaannuttaa pojat ihan kamalaan tilaan. Läksyt jää iltaan jne.
Kommentit (5)
Ja eikö arkena löytyisi kavereita lähempää?
Joku kompromissi olisi hyvä löytyä.
Varsinkin toisella pojalla on kaveri, joka tulee koulun jälkeen. Haetaan sitten joskus illalla kun äitinsä viitsii. Olen käskenyt pojan soittaa äidilleen, että hakisi pois niin äitinsä saattaa raivota, etten nyt kuule lähde hakemaan kun en viitsi.
Vaikka olen joskus väsynyt ja kyllästynyt, annan pojan silti mahdollisuuksien mukaan olla meillä, koska poika on todella yksinäinen ja surullinen ja äitinsä todella välinpitämätön poikansa suhteen. On myös meillä paljon yötä kun äitinsä kaipaa "omaa aikaa"
Kyse on jo murkkuikäisestä pojasta, joka on kolmannelta luokalta asti viettänyt meillä paljon aikaa.
Mutta joskus olen väsynyt, koska meillä on 3 muutakin lasta ja heidänkin kaverit kulkevat meillä. Kuopuksella on myös sellainen kaveri, joka oli koko pääsiäisen meillä, koska isällään oli hieman juhlatuuli meneillään. Lähti kotiinsa vasta iltaisin klo 21. Ymmärrän varsin hyvin miksi.
on vastavuoroisuuden puute. Jos hakisivat sun poikaa heille moneksi tunniksi yhtä paljon niin ei varmana haittais ottaa väliin heidän poikaa?
Ei milloinkaan esim. kuutta tuntia. Mun mielestä kylään pyytäjä saisi päättää vierailuajan. Ei se joka kylään tulee. Kun ei nyt mistään ihan pienistä lapsista enää ole kyse.
ap
on vastavuoroisuuden puute. Jos hakisivat sun poikaa heille moneksi tunniksi yhtä paljon niin ei varmana haittais ottaa väliin heidän poikaa?
ilmeisesti minulla on huono näky, mutta en huomannut ap:n puhuvan tästä päivästä mitääb