"Meillä" oli siivouspäivä
Aamupalalla mies totesi: "Tänään on siivouspäivä. Ehditään hyvin, kun nyt aamupäivällä pari tuntia siivotaan ja loput iltapäivällä, kun tulen töistä."
Aamupalan jälkeen menin kasaamaan petivaatteita tuuletusta varten. Mies jäi vielä syömään ja tietokoneelle, raivasi ruuat jääkaappiin jossain välissä.
Raivasin lastenhuoneen, imuroin sen ja meidän makuuhuoneen. Tässä vaiheessa mies lähti töihin, otti isommat lapset onneksi mukaan. Nukutin vauvan, tein pihatöitä, kun en raaskinut mennä sisälle.
Vauva heräsi, mentiin sisälle, pyyhin pölyt ja moppasin makuuhuoneet. Aloitin aulan ja olkkarin raivausta.
Mies tuli kotiin, laittoi omat työvaatteensa pesukoneeseen. Vei petivaatteet tuulettumaan, keräsi puhtaat pyykit narulta ensin. Imuroin, pyyhin pölyt ja moppasin loput huoneet, järjestin rojut paikoilleen. Täytin tiskikoneen, pesin loput astiat käsin.
Mies laittoi ruuan. Minä siivosin pöydät ja tyhjensin tiskikoneen ja laitoin likaiset astiat koneeseen. Pesaisin vielä vessan. Hain petivaatteet ulkoa ja petasin säbgyt.
Laitettiin lapset nukkumaan. Mies otti oluen jääkaapista, ähkäisi ja sanoi: "Aah, kyllä kylmä olut maistuu siivouspäivän jälkeen."
Kommentit (22)
työpäivän lisäksi. Oma mieheni on omaksunut filosofian, että kun hän käy ihan oikeissa töissä (minä lasten kanssa kotona) kaikki muu on extraa. Silti muistaa kyllä mainita että ME tehtiin sitä ja tätä.
Siis juuri tuo että miehesi otti oluen ja oli niin kuin olisi kovinkin ollut kovinkin rankkaa siivousta hänellä.:) Meillä pitää ihan sanoa mitä kukakin tekee, muuten jää mieheltä siivoukset tekemättä. Muuten se menee niin että minä siivoan ja mies hokee "odota juon ensin tämän kahvin", "ihan kohta, katson vain nopeasti netistä yhden jutun", joo joo, alan ihan pian siivoamaan, luen vain tämän leheden ensin loppuun". Ja sillä aikaa minä olen jo siivonnut kaiken.
Jos mies laittaa keittiön aamulla ennen töihin lähtöä ja sinä laitat petivaatteet ulos niin ollaan tasoissa.
Mies lähtee töihin -tätä aikaa ei voi laskea mitä sinä teet tällä välin!
Mies tulee kotiin: laittaa pyykkiä koneeseen, hakee kuivia, tuulettaa petivaatteita -joita sun piti laittaa aamulla????
Miksi mies siivoaa pöydän -etkö ole tehnyt sitä päivällä kun olette syönyt?
Mies laittaa ruuan niin toki sinä ehdit tän ajan siivota. Pitäisikö siis miehen siivota lisää? Miksi mies tekee ruuan jos et pidä tätä oleellisena asiana? Olisit tehnyt ruuan hänen ollessa töissä niin mies olisi voinut SIIVOTA.
Yhdessä laitoitte lapset nukkumaan -kai vielä niin että mies laittoi pienet ja sinä isot? ;)
Älä morkkaa sun miestä! Ihanasti tekee toinen työpäivänsä lisänä. Mene itse töihin!
eikä siinä muuten ihmeellistä, mutta miehen ajatus että meillä siivouspäivä ja hänellä rankkaa.
Lukekaapa se vuodevaatteiden tuuletuskin uudestaan. Jonkun mielestä mies hoiti homman. Siis nainen oli ensin kasannut petivaatteet tuuletusta varten heti aamulla. Mies vei ne töistä tullessaan tuulettumaan. Nainen haki ne ja petasi sängyn puhtailla lakanoilla. Tulos; mies hoiti homman;) Lukeeko joku vaaleansinisillä laseilla?
Kyllä naiset on sitten raadollisia jälleen kerran... Jos mies sanoo että siivotaan nyt pai tuntia, niin pitäisi hänenkin ehtiä muutakin kuin aamupalan siivous pöydästä. Ja iltapäivän saldohan oli siis pyykkinarujen tyhjennys ja petivaatteiden levitys narulle. Eli oikeasti ehkä 15 minuutin työt ja vaimolle jäi koko muu urakka.
Jos teidän mielestä mies tekee osansa tuolla panoksella, niin luulisi olevan enemmän tyytyväisiä miehen kotitöiden tekemään osuuteen. Onneksi meillä tekee aika paljonkin enemmän, koska itsekin olen töissä.
olen huomannut toimivaksi sanoa vaikka näin: jos sinä siivoat vessan, niin minä siivoan keittiön. tai:voitko imuroida, niin pääsen sitten pesemään lattiat ja pyyhkimään pölyt. tai: siivoatko mieluummin vessan vai keittiön.
eli vähän niinkuin lapselle. mutta toimii.
ja kävi kuitenkin vielä töissä ja huolehti isommista lapsista...Olisithan voinut jättää imuroimista tai moppaamista hänelle.
että laiska se töitään luettelee!
Nypin olemattomia rikkaruohoja kukkapenkeistä ja keittelin kahvitkin, surffailin täällä hetken. Enkä oikeastaan mieheltä mitään odottanutkaan, nää "meidän" siivouspäivät menee aina tällä kaavalla. Meinas lähinnä huvittaa, kun toinen niin kovin ehti rasittua tästä siivoamisen määrästä :) Luetteloimalla hommat yritin itsellenikin selvittää, mitä kaikkea mies oikein teki. Olihan siinä... kolme tai neljä hommaa?
ap
Siis mä en nyt ymmärtänyt? Meinaatko että mies teki mielestäsi liian vähän hommia vai mitä?
Siis mä en nyt ymmärtänyt? Meinaatko että mies teki mielestäsi liian vähän hommia vai mitä?
Joku vauvan hoitaminen ei todellakaan estä esim haravointia ym,olet vain laiska
niin kysyn heti, mitä tekisin ensin. Ja teen vain sen, koska mies keskittyy oman työhuoneensa siivoamiseen. Teen sen, minkä mies mainitsee (esim. imuroi keittiö) ja osuuteni on siinä, koska mies ei tee senkään vertaa. Kun se sitten vetää herneen nenään laiskuudestani, totean, että tein sen ja vain sen, mitä piti.
Joku vauvan hoitaminen ei todellakaan estä esim haravointia ym,olet vain laiska
ap
Oma mieheni makaa aina sohvalla kun siivous jaksaa juuri ja juuri jalkansa nostaa tieltä. MIehesi hoiti isommat lapset, pesi pyykkiä, tuuletti petivaatteet, laittoin ruuat pöydältä jääkaappiin ja teki ruuan. Oli ilmeisesti mukana laittamassa lapsia nukkumaan. Jos minun mieheni joskus tekisi meille ruuan, olisin sulaa vahaa monta viikkoa! Samoin, jos joskun laittaisi lapset nukkumaan tai olisi edes mukana. Minun näkökulmastani olette hommat hoitaneet aika hyvin puoliksi.