Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun äitini antaa lapsilleni 5€ synttärinä (saattaa myös yrittää selvitä halvemmalla).

Vierailija
06.05.2011 |

Jouluna antoi kympin kolmelle yhteisesti.

Tuli tuosta synttäriketjusta mieleen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä antoi lapselle arvan,ei muuta. Aikuisille kahdelle yhteiseksi arvan, ei muuta. Nämä siis joululahjat.

Sairasta tuollainen, sanon minä. Jos joskus isovanhemmaksi pääsen, ainakin toimin toisin.

Vierailija
2/8 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini tekee sitä jatkuvasti, yleensä ei olevinaan muista ja jos satun muistuttamaan, että tervetuloa jne,,, voikun ei sattunut tuo eläkepäivä olemaan juuri nyt,,tai antaa jonkun lehdentilaajan kylkiäisen lahjaksi, ojentaa sitä kun suurempaakin aarretta. Tiedän että äitini pärjää hyvin ja hänellä on kunnon eläke, itseensä hän osaa satsata, "satasella".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta rahan antamisen sijaan ostaisin jotain. Mitään velvollisuuttahan ei isovanhemmilla ole lapsenlapsiaan rahoittaa, vaan se kuuluu puhtaasti vanhemmille. Mutta luulisi syntymäpäivinä ja jouluna ajatuksella hankitulla lahjalla muistavan.

Vierailija
4/8 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten on hyvä oppia se läksy, että raha ei kasva puissa.

Vierailija
5/8 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta syynä on äitini köyhyys/huono talouden hallinta. Hän on kuitenkin lasteni lempparimummu ja muuten paljon läsnä. Joudutaan yleensä maksamaan junamatkat ja ruoat kun käy meillä kylässä. Pidän tilannetta kuitenkin win-win-tilanteena, koska hoitaa lapsia ja saadaan miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa mitä ei muuten saataisi. Äitini käy myös kirppareilla ja ostaa halpoja vaatteita lapsille. Osaa käytetään, osaa ei.

Rahaa tärkeämpää on aito välittäminen ja läsnäolo. Mutta kyllä minuakin harmittaisi, jos esim. äidilläni olisi rahaa, mutta ei haluaisi sitä lapsenlapsilleen antaa. Itse kun huomaan olevani yllättävän höveli lasteni suhteen, saati sitten lastenlapsien jos niitä jonain päivänä siunaantuu.

Vierailija
6/8 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haluta anopin ja mun vanhempien välille kilpavarustelua. Anoppi on yksineläjä, eläke nettona jotain 1200-1400 Euroa ja lapsenlapsia 6. Mun vanhemmilla eläkkeet yhteensä yli 4000 Euroa nettona ja päälle pääomatuloja. Yksi ainoa lapsenlapsi eli tää meidän. Anoppi on aivan ihana mummu ja tärkeintä on se välittäminen, mutta kerran huomattiin ilme, kun toi "vaan" 20-30 Euron lahjan ja mun vanhemmilta tuli mahdottomasti kaikkea ja rahaa. Munkin vanhemmat nykyään antaa lahjat hiukan sivussa, koska tykkäävän miehen äidistä ja eivät halua "painostaa" tai aiheuttaa tilannetta, jossa toisesta tuntuisi omat lahjat vaatimattomilta. Totuus on, että anoppi on tosi antelias, liiankin. Lopettaisi sen ylipäiväisten ruokien syömisen...

Vierailija
7/8 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkinen pääoma on se joka merkitsee eniten, ja olisi kyllä surku jos isovanhemmat lähettelis kalliita lahjoja kerran kaksi vuodessa, mutta muuten eivät olisi kiinnostuneita lapsenlapsistaan.

onhan sekin tietty inhaa, jos on rahaa ja sitä pihistellään... se vaan on sota-ajaltakin peräisin, että ei saa tuhlata tai syytää rahaa, vaan pitää pahan päivän varalle jättää.

Vierailija
8/8 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa kaikki eivät tuo lahjaa ollenkaan.

Eipä sillä niin väliksikään.

Toisivat kuitenkin jotain roinaa eikä rahaa.

Ja mitäpä me rahalla...

Hyvin pärjätään itsekin (or not).

Mies on työttömänä, minä osa-aikatöissä (paitsi aloitan juuri erityisäitiysvapaan) ja meillä on pian 3 lasta.

Itseasiassa olisin TODELLA kiitollinen 5e rahasta lapsen hyväksi!