Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinhuoltajat! Joilla ei siis toinen vanhempi kuvioissa mukana

Vierailija
06.05.2011 |

Minulla oli tuossa herättävä kokemus, kun jouduin sairaalaan rytmihäiriöiden takia. Olen ollut yksinhuoltajana 2 vuotta, lapsen isä ei ole ollenkaan mukana lapsen elämässä. Mitä tapahtuisi, jos kuolisinkin? Joutuisiko lapsi isälleen/huostaanottoon vai saisiko hän mennä isoäidilleen, joka on tiiviisti mukana lapsen elämässä?

Jos niin sattuisi, että kuolisin olisi parasta, että lapsi saisi mennä minun äidilleni, koska olemme tiiviisti yhdessä. Isäänsä ei eides tunne. Onko tähän jotain keinoja, yhteishuoltajuutta äitini kanssa tms?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteishuoltajuus lapsen isän kanssa? Uskoisin, että jos olet yksinhuoltaja, niin lapsen isää ei ainakaan samalla tavalla kuulla kuin jos teillä olisi yhteishuoltajuus..en tiedä, mutta luulisin. Soosut eivät kyllä lähde sijoittamaan, jos suinkin löytyy lähipiiristä, mieluiten suvusta hyvä koti lapselle. Voitahan kysyä asiaa lastenvalvojalta niin saat mielenrauhan :)? Itsekin näitä olen miettinyt, mutta olen valjastanut omat vanhempani taistelemaan sitten lasteni puolesta mikäli kuolen.

Vierailija
2/3 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta isovanhempien ikä saattaa olla este.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hän ei ole ainakaan ensijainen huoltaja harkittavaksi.

Päätöksen tekee ilmeisesti sosiaalilautakunta ja kuoleman varalle kannattaa tehdä huoltajuustestamnetti. Ei ole luult. oikeudellisesti sitova, mutta lautakunta saa siitä hyvää osviittaa päätökselleen.

Eli semmoinen kannattaa tehdä, ja siihen kummankin allekirjoitukset. Näin mua neuvottiin lastenvalvojalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi