Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kohta 6kk ikäinen vauva.

Vierailija
05.05.2011 |

Seisoo todella tukevasti jaloillaan pitkiäkin aikoja, pöytään itse nojaten viisikin min. istuu hetkittäin ilman tukea. Sitterissä aina punkee itsensä istumaan.

Kääntynyt 2 kertaa kyljelle, kerran vatsalleen. Kerran vatdsalta selälle, mut oli varmaan vahinko kun nosti päät niin korkealle, et meni vauhdilla.

Ei ryömi ollenkaan, koska pitäisi alkaa huolestuun liikkumattomuudesta. Sisarukset ryömineet 3 ja 4 kk iässä.

Sormet löysi aikanaan ja varpaat. Osannut jo pitkään tarttua yhdellä kädellä leluun ja vaihtaa kädestä toiseen.

Mutta tuo lattialla liikkuminen on ihan olematonta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryömi eikä konttaa. Mun 8kk ei ryömi vieläkään. Liikkuu kierimällä, sillä lailla pääsee hienosti. Tehnyt sitä noin 6kk:sta asti, eli kun oppi molempien kylkien kautta kääntymään. Meilläkin tuo vatsalta selälleen tuntui olevan hankalaa, välillä meni vahingossa. Ja se oli aika turhauttavaa,kun aina piti vatsalle kääntyä, jaksoi hetken olla ja sitten alkoi kitistä,kun ei päässyt itse takaisin selälleen, piti käydä aina kääntämässä. Ja ei kun takaisin vatsalle :D Sitten kun tosiaan handlasi molemmin päin ja molempien kylkien kautta,niin johan alettiin mennä kovaa kyytiä. Mitä sitä suotta ryömiäkään,kun noinkin pääsee sinne minne tahtoo :)

Vierailija
2/6 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kuinka vauvaa vois jumpauttaa, et auttais ryömimiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryömi eikä konttaa. Mun 8kk ei ryömi vieläkään. Liikkuu kierimällä, sillä lailla pääsee hienosti. Tehnyt sitä noin 6kk:sta asti, eli kun oppi molempien kylkien kautta kääntymään. Meilläkin tuo vatsalta selälleen tuntui olevan hankalaa, välillä meni vahingossa. Ja se oli aika turhauttavaa,kun aina piti vatsalle kääntyä, jaksoi hetken olla ja sitten alkoi kitistä,kun ei päässyt itse takaisin selälleen, piti käydä aina kääntämässä. Ja ei kun takaisin vatsalle :D Sitten kun tosiaan handlasi molemmin päin ja molempien kylkien kautta,niin johan alettiin mennä kovaa kyytiä. Mitä sitä suotta ryömiäkään,kun noinkin pääsee sinne minne tahtoo :)

Siksi olenkin huolestunut. Konttaamattomuudella ja lukihäiriöllä kun on todettu tietty yhteys.

Mut ei kai sille sitlääkärikään kyl mitään täs vaiheessa voi tehdäkkään!

Vierailija
4/6 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos pitäisit vaan lattialla, etkä nostelisi istumaan ja seisomaan, siitä se lähtee. vatsallaan laita vaikka pyyherulla kainaloiden alle, niin viihtyy paremmin, jos ei jaksa kannatella päätään.

ei kai tuo sitäpaitsi ole mitenkään poikkeavaa, ettei ryömi vielä tuossa iässä, tuossa kohtaa monet vasta oppii kääntymään. anna lapsen kehittyä omaan tahtiinsa, on selvästikin eri luokkaa kuin sisaruksensa, mutta ottaa todennäköisesti kiinni heidän tahtinsa ennen pitkää. tuttavan vauva ei 8kk iässä tehnyt juuri muuta kuin kääntyi, mutta kuukauden päästä siitä jo käveli...

Vierailija
5/6 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos pitäisit vaan lattialla, etkä nostelisi istumaan ja seisomaan, siitä se lähtee. vatsallaan laita vaikka pyyherulla kainaloiden alle, niin viihtyy paremmin, jos ei jaksa kannatella päätään. ei kai tuo sitäpaitsi ole mitenkään poikkeavaa, ettei ryömi vielä tuossa iässä, tuossa kohtaa monet vasta oppii kääntymään. anna lapsen kehittyä omaan tahtiinsa, on selvästikin eri luokkaa kuin sisaruksensa, mutta ottaa todennäköisesti kiinni heidän tahtinsa ennen pitkää. tuttavan vauva ei 8kk iässä tehnyt juuri muuta kuin kääntyi, mutta kuukauden päästä siitä jo käveli...

Kyllä pidetään paljon lattialla ja jaksaa hyvin kannatella päätään, mutta ei aikaansa enenpää vatsallaan viihdy.

Tykkää olla pystyssä ja kun käsistä ottaa kiinni vetää itsensä seisomaan asti. Ja sitterissä tosiaan itse nousee istumaan lepoasennosta. Saa kehittyä omaan tahtiinsa, tääl kun ei neuvolasysteemiä ole ja lääkärillä käydään kun käydään, ei voi sieltäkään kysellä. Netistä saa jotain vinkkiä, mut mun mielestä siel sanotaan aika "vanhana" lapset tekee sitä ja tätä. Ja mulla vaan nuo omat mitä oon seurannut.

Mut jos tosiaan ei viel hätää liikkumiselle, niin hyvä. Katsellaan ja odotellaan:)

Vierailija
6/6 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pidät paljon lattialla,niin siellä hän opettelee ja oppii pikku hiljaa :) Erilaiset virikkeet vauvan ulottuvilla saattaisivat auttaa viihtymiseen vatsallaan vähän pitempään. Tai meillä auttoi ainakin. Ja sitten kun laittoi jotain kiinnostavaksi osoittautunutta vähän kauemmas,niin jo heräsi mielenkiinto,että mites tuon tuolta saisi... Ja näin tuo meidän vauvamme oppi selälleen kääntymisen ja siitä vähitellen kunnolla kierimään.