Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIKSI lääkärit ja farmaseutit kysyvät peräjälkeen, onko lapsi allerginen??? ov

Vierailija
04.05.2011 |

Toisella tytöllä todettiin streptokokin aiheuttama nielutulehdus toissaviikolla, käytiin nieluviljelyssä ja se näytti parin päivän jälkeen tuon streptokokin. Lääkäri kyseli onko tyttö allerginen ja minä vastasin ei.

Mentiin reseptin kanssa apteekkiin, jossa farmaseutti myös kysyi onko allerginen ja siihenkin vastasin ei.

Toinen tyttö sairastui samaan tautiin maanantaina ja tänään käytiin nieluviljelyssä ja lääkärillä. Saatiin resepti samoilla kysymyksillä: onko lapsi allerginen. Sama kysymys apteekissa ja minä vastasin, ettei ole.

Siis kysyvätkö ne, onko lapsi allerginen JOLLEKIN, vai juuri penisiliinille, koska sitähän en voi mitenkään tietää, sillä ensimmäiset kuurit molemmilla.

Kirjataanko ne minun "ei allerginen" vastaukset jonnekin ylös ja puhdistetaan kädet mahdollisista lääkeaineallergioista johtuvista kohtauksista, vai miksi noita kysytään?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi on ollut allerginen jollekin lääkkeelle niin hänelle ei määrätä enää saman lääkeryhmän lääkettä. Siis ihan sun lapsen terveyden kannalta. Älä jaksa keksiä salaliittoteorioita.

Vierailija
2/4 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi on ollut allerginen jollekin lääkkeelle niin hänelle ei määrätä enää saman lääkeryhmän lääkettä. Siis ihan sun lapsen terveyden kannalta. Älä jaksa keksiä salaliittoteorioita.

koska he eivät ole tarvinneet lääkkeitä, joten miten voisin tietää mahdollisista lääkeaineallergioistakaan?

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kädet on ollu likasina pitkään. Nyt pääsivät pesemään ne.

Kuuluu proseduuriin. Mieluummin varmistetaan asia jokaisessa kontaktissa, kuin otetaan lääkeallergiareaktion riski. Pienillä teoilla yritetään välttää vakavat seuraukset. Turvavöitäkin käytetään joka kerta, kun ajellaan. Miksi? No ihan samasta syystä. Ehkäistään turhia kuolemia.

Miksi tämä on sinusta turhaa?

Vierailija
4/4 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vastannut: "Kysytäänkö nyt lääkeaineallergioista vai muista allergioista? Tämä on eka kerta kun meillä tarvitaan kuuria, mitkä ovat lääkeaineallergian oireet? Jos oireita tulee, mitä minun pitää tehdä?"