Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni on 5kk

Vierailija
04.05.2011 |

ja ruvennut nyt vasta huutamaan/rutisemaan melkeen kokoajan kun on hereillä.Sylissä pitäisi olla kokoajan jne.Ei saa käytyä edes vessassa ilman huutoa.Puhumatta siitä että voisi olla esikoisen kanssa kahdestaan koska mielestäni vauva nukkuu päivisin tosi huonosti eli noin 30min.-1h pätkiä kerrallaan.Saattaa syliin nukahtaa ilman huutoa mutta kun lasken pois sylistä niin johan se herää melkeen heti.Onko tämä nyt jokin vaihe? Vai mistä voisi olla kyse?Hermot tuntuu väsymyksen ja mötäkän takia kireiltä elikkä ei jaksaisi kuunnella saatika olla lasten kanssa kauheasti.olen jopa tänään itkenyt asian takia pari kertaa. Asiallisia vastauksia haluaisin.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla tosiaankin on, milloin nukkuvat paremmin, milloin huonommin, milloin ovat kovasti seuraa vailla yms... Mitä enemmän ikää vauvallesi tulee, sitä enemmän hän on seuraa ja aktiviteettia vailla. Tuon ikäinen ei vielä juurikaan osaa odottaa, tarve on tässä ja nyt heti! Minulla on 6 kk ikäinen vauva, joka kyllä nukkuu esim. ulkona todella hyvin, sisällä taas unet ovat aina lyhyempiä. Talvella pienempänä vielä, ennen kuin tottui ulkona nukkumiseen, nukkui vähän paremmin/pitempiä unia sisälläkin. Normaalia on, että unen tarve vähenee ja on hyvinkin yksilöllistä. Onko sinulla ulkona nukuttamisen mahdollisuutta? Tuokin on monelle tuttua, että syliin nukahtaa, mutta herää heti, kun sylistä lasketaan. Siihen voisit kokeilla semmoista, että ottaisit vauvan syliin, ehkä niin teetkin, jonkin peiton mutkassa tai ennen sänkyyn laittamista ottaisit peiton mukaan, jotta peitto ehtisi lämmetä ja vauva saisi siirtyä sänkyyn peiton lämmössä, ettei kylmä sänky herätä vauvaa! Ajatteleppa itse, että sinut laitettaisiin lämpimästä sylistä viileisiin lakanoihin, niin heräisit varmasti! On aivan eri asia itse mennä sänkyyn ja nauttia lakanoiden viileydestä! Oletko kokeillut kapalointia? Usein vauvat tykkää, kun ovat turvallisesti käärittyinä! Sitten hampaat - meidän vauvalle tuli ekat hampaat vähän yli 5 kk ikäisenä, joten sekin voi nyt vaivata! Uskon, että olet jaksamisesi äärirajoilla, kun toisellekin lapselle haluaisi antaa aikaa! jaksamisia sinulle!

Vierailija
2/4 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes vessassa saanut käydä rauhassa. Otin vauvan mukaan vessaan joko sitterissä tai sitten makasi vessan maton päällä. Pakko vaan oli. Tai sitten jos huusi jossain ni annoin huutaa sen aikaa että sain käytyä vessassa. Joka paikassa piti olla mukana, sylissä, ruunalaitot jne. Mutta voin lohduttaa tosiaan että nyt tuntuu raskaalle mutta tuo vaihe menee ohi!! Yritä vaan jaksaa ja ottaa ressaamatta asiat vastaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään muu ei kelvannut kuin äitin syli. Nukkui hyvät päikkärit aina mun sylissä, mut sitten kun yritin vaikka miten varovasti sänkyynsä laittaa niin heti heräytyi rähisemään.

Sama oli myös tuon vessaan pääsyn kanssa. Armoton huuto heti jos hävisin näkyvistä. Mä tein niin, että otin vauvan mukaan vessaan. Siinä se jökötti sitterissä äidin seurana samoissa hajuissa! ;) Mitäs tuota nyt huudattamaan kun voi ottaa kaveriksi mukaan.

Vierailija
4/4 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ruveta pitämään tota peittoa nukuttaessa mukana.Sekä ulkona nukuttamista useammin koska tänään huomasin että nukkui sitten iltapäivällä n.3h unet kun oli vaunuissa ja oli hyvällä tuulella kunnes hävisin taas näkyvistä =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän