Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

käsityöihmiset: neukovaa mulle RYPYTTÄMINEN!

Vierailija
02.05.2011 |

Siis ompelukoneella. jompi kumpi lanka pitää sada jotenkin löysäksi ja siinä sit vedellään kangasta ryttyyn sen toisen varassa? Miten? Kumpi lanka? Miten se löysytetään?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omepelukoneet on erilaisia, ei voi antaa neuvoja mistä lankojen kireyttä muutetaan kun ei näe sitä konetta! Katso ohjekirjasta, jos et osaa säätä langan kireyttä, sieltä pitäisi selvitä.

Vierailija
2/10 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaan vain käsin :(

Netistä löytyy varmasti ohje, samoin koneesi ohjekirjassa luulisi olevan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjekirja on --- ööh nö se on varmassa tallessa, en vaan nyt muista että missä.

Neuvokaa sitten se käsin tehtävä?

Vierailija
4/10 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen (muistaakseni..)tehnyt niin, että ommellut pitkillä pistoilla vierekkäin kaksi ommelta. Sitten kiristänyt ylälangat käsin niin, että kangas on saatu sopivan mittaiseksi. Lopuksi ommellut näiden pistojen välistä ja poistanut apulangat.

Tuosta omasta ompelusta on kyllä aikaa, joten etsin virallisempia ohjeita. http://www.kaspaikka.fi/koti/sinihovi/poimuttaminen_ja_nauhakujat/ Täytyy perehtyä itsekin noihin ohjeisiin.

Vierailija
5/10 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harsit sen kankaan siitä rypytettävästä kohdasta ja vedät langasta, sitten tasoittelet sopivaksi ja voit ommella rypytyksen koneella, sen jälkeen harsinlanka pois.

Vierailija
6/10 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkällä pistolla 2 lankaa vierekkäin ja kiristät kankaan ryppyy. langankireydellä ei oo väliä

Vierailija
7/10 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaksi ommelta vierekkäin, paininjalan levyinen väli. Lankojen toiseen päähän solmu ja sit vaan vetelet langoista. Muista että pitää liikutella varovasti kangasta vähän väliä eikä kerralla koko aluetta. Langat saattavat katketa. ;)

Vierailija
8/10 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen (muistaakseni..)tehnyt niin, että ommellut pitkillä pistoilla vierekkäin kaksi ommelta. Sitten kiristänyt ylälangat käsin niin, että kangas on saatu sopivan mittaiseksi. Lopuksi ommellut näiden pistojen välistä ja poistanut apulangat.

Kas vain, tuossa kuuluukin kiristää alalangat..

T:Ohjeita selaileva, kauan sitten poimutellut

Vierailija
9/10 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon rypyttänyt hihan maailman surkeimmalla ompelukoneella sillä lailla, että olen valinnut pisimmän tikin pituuden ja ommellut kaksi ommelta (molempiin päihin jätin pitkähköt vetolangat) vierekkäin ehkä neljän millin päähän toisistaan. Sitten olen vetänyt lankojen päistä niin, että hihan kohta on rypyttynyt. Istutin hihan aukkoon (erittäin v-mäistä, koska en ollut merkinnyt kaavan ääriviivoja vaan leikannut suoraan saumanvarat, jotka olivat epämääräisen levyisiä) ja ompelin kiinni, vedin rypytyslangat pois. Ihan hyvin se onnistui, tai siis tikkijälki oli kamalan näköistä, mutta luulisi Pfaffilla onnistuvan. Mutta muistaakseni molemmat langat ryppyyntyivät, ei vain toinen.

Vierailija
10/10 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap