Onko kellään saintpauliaa? Kuolikohan se nyt? ov
Kissa sitten päätti vaihteeksi "hyökätä" kukkien kimppuun ja söi kaikki muut paitsi yhden kukan ja repi kaksi lehteä irti + kahdessa lehdessä on hampaan jäljet. Kissa myös tiputti kukan lattialle.
Kuolikohan tuo kukka nyt vai onko toivoa, että tuo kukkii taas? Tuossa oli nimittäin todella kauniit kukat.
Kommentit (5)
tökkäät vaan yhden löehsen kukkapurkkiin, kosteaan multaan, niin johan sulla kohta taas on uusi kukka.
tosin luultavasti toi vanhakin on ihan hengissä, kunhan siitä on jotain jäljellä.
tökkäät vaan yhden löehsen kukkapurkkiin, kosteaan multaan, niin johan sulla kohta taas on uusi kukka.
tosin luultavasti toi vanhakin on ihan hengissä, kunhan siitä on jotain jäljellä.
Santut on tosi kestäviä. Ja niistä pitäisikin välillä leikata niitä vanhimpia lehtiä pois, niin se kukkii paremmin. Eli tavallaan kissas teki kyllä ihan hyvää puutarhurin hommaa :)
vaan tuo pikku Hortonoomi nyppi vaan ne lehtiosat irti ja jätti ne varret multaan. Tuossa on vielä n. 8 lehteä ja yksi minilehden alku.
Huoh, kauanpahan tuokin kukka sai olla rauhassa.. Viimeeksi tuon uhriksi joutui mun puukaktus ja sehän sitten kuolla kupsahti, koska herra päätti vähän maistella sitä päätä :(
Ja myös useampi tulilatva on menettänyt kukkansa tuon kitusiin (ja pari on kuollutkin herran hellässä hoidossa). Huoh, kyllä nuo kissat on sitten ihania otuksia, onneksi tuo toinen katti tyytyy vaan nuuskimaan kukkia eikä pistele niitä poskeensa.
jos tapahtui hetki sitten, ja sulla on irronneita lehtiä vielä jossain, niiin voit tökätä ne vesilasiin juurtumaan.
Sitkeitä kasveja nuo ovat, itse olen omani saanut kuolemaan vain vetoisen ikkunan edessä pitämällä. Tietysti joskus voi olla huono tuuri, mutta kannattaa kokeilla.