Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylipainoinen 10 kk vauva ???

Vierailija
28.04.2011 |

Poikamme oli tänään 10 kk neuvolassa. Pituutta 79 cm ja painoa 12 600 g. "Määrättiin" vesikuurille. Mitä mieltä olette ? Ja ois kiva kuulla vastaavien lapsien mittoja...

Kiitti jo etukäteen !

T. Marcus

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kiitoksia kannanotoista ja vertaistuksista...

Vierailija
2/10 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli 10 kk 78 cm ja 11 800 g. Ihanan tuhti pakkaus! Ikinä ei ole kehotettu laihduttamaan ja tarkkailemaan mitään syömisiä. Lasta imetettiin 10,5 kk. Nyt 11v. hän on 151 cm ja 41,5 kg, kova liikkuja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän jälkeen kiinteiden ohella imetetty niin ei ole huolta "ylipainosta" vaan se sulaa itsellään. Imetettyjen painokäyrät menevät eri lailla kuin pulloruokittujen. Aluksi iso paino ja sitten sulaa.

Mutta jos syö paljon pullosta korviketta niin sitten siirtynette enemmän kiinteisiin? Ja janojuomaksi voi hyvin antaa tuonikäiselle vettä.

Vierailija
4/10 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v pituinen. Oma poikani painoi 1v neuvolassa pientä vaille 11kg ja oli 79cm mennen keskikäyrällä. Kyllä se paino siitä tasoittuu kun lapsi lähtee liikkeelle. Ellette nyt ihan järjettömästi syötä makeita hedelmäsoseita/hilloja..?

Vierailija
5/10 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun poikani enskuussa 10 kk eikä kovin kaukana noista mitoista. Lotkii maitoa niin paljon, että itse ihan omatoimisesti laimennan sitä vedellä. Mutta minun poikani tosi rauhallinen, ei liiku vielä paljoa. Ei ilmeisesti sinunkaaan? Kyllä se siitä tasaantuu, kaikki tulevat sanomaan sinulle näin.

Vierailija
6/10 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 2v vanhana 12,8kg/90,5cm keskikäyrällä.

Vierailija
7/10 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai olla ylipainoisia.

Ihan uusin tutkimustieto kuitenkin viittaa siihen että vauvakin voi olla lihava ja siitä voi olla lapselle haittaa. Kannattaa siis ottaa ihan vakavasti tuo neuvolan huoli.

Av:lla tästä asiasta on kinattu lukuisia kertoja. kaksi mammakoulukuntaa, joista toisen mielestä vauva saa painaa miten paljon vaan ja toinen porukka taas uskoo vauvaiänkin ylipainomahdollisuuteen.

Itse olen ollut lapsesta saakka läski, ja kyllä harmittaa ettei siihen puututtu aikoinaan topakammin. Olen kärsinyt ylipainosta paljon niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Vierailija
8/10 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla 2 v painaa 10,5 kg ja on 4 cm pidempi... On kylla pieni ikaisekseen, mutta silti.

Vierailija
9/10 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

painaa saman verran... mutta siis on tosi hoikka, kun pituutta on 20 cm enemmän.

Ton ikänenhän jo saa suurimman osan ravinnostaan kiinteistä, joten ei se maidon vaihtaminen veteen varmasti vaikuta juurikaan... Jos oikeesti huolettaa, kannattaa varata aika yksityiselle ravintoterapeutille.

Vierailija
10/10 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesko aloitus tällä viikolla samasta aiheesta...?

Iso kaveri, antakaa syödä. Meidän pimu oli 1 v neuvolassa 15 kg. 1 v ja 4 kk neuvolassa 87 cm ja edelleen 15 kg. Typykkä on supernätti ja ihana pulla. Jos jatkaa veljiensä linjaa on 2,5-vuotiaana laiha kuin tikku. Toiset vaavit nyt vain ovat isoja ja paksuja (ja ihania :-). Antakaa syödä, sanon minä. Tyhmä neuvolan täti.

Taisi tosin olla provo, josta provosoiduin jo neljännen kerran tällä viikolla. Ei ole edes iso toi muksu meidän hujoppeihin verattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi