Korvaan sattuu ja lääkäriin pääsen vasta perjantaina :(
Inhottava olla. Korva lukossa ja koskee. Äänet kuulostaa oudolle ja kaikuu. Miten kestän kaksi vuorokautta? :(
Kommentit (14)
Noilla oireilla se sun korvas puhkee ihan just, nimim. kokemusta löytyy.
Mulla on kerran ollut aikuisikällä korvatulehdus enkä pystynyt nukkumaan koko yönä, kun kipu oli sietämätön makuuasennossa.
En tosin käynyt lääkärissä ollenkaan. Viikon sitä kesti ja sitten parani. Särkylääkettä meni kyllä paljon.
Kävin siis reilu viikko sitten työterveydessä ja sain sieltä allergialääkettä tukkoisen korvan hoitoon. (Allergiaa ei ole)
Mutta tukkoisuus on vain pahentunut. Ja nyt korvassa "tuikkii".
Tk-päivystykseen eivät ota, työterveyteen oon yrittänyt soittaa puoli päivää -> eivät vastaa. Yksityiselle korvalääkärille sain ajan perjantaille.
Melkein toivon, että tuo puhkeaisi, niin helpottaisi oloa. Särkylääkkeet on kyllä ihan kivoja...
ap
Mutta särkylääke on varmasti nopein apua
Kova särky kestää yleensä 24h ja helpottaa, mutta ei se silti tarkoita että tulehdus on poissa. Lääkärissä kannattaa käydä. Meidän terkkarissa sairaanhoitajatkin katsovat korvat ja järkkää reseptin ja lääkärin kurkkaa korvaan jos näyttää tulehtuneelta.
Ota särkyyn panadolia ja jotain muuta, vaikka buranaa tms. jossa on eri vaikuttava aine. Kannattaa ottaa vaikka ensin panadol, sit burana 4h:n päästä, taas panadol 4h:n päästä jne. niin joku lääke vaikuttaisi koko ajan.
Eikös sinne vain mennä ja ilmottauduta. Siinä vaiheessa vastaanottovirkailija päättää, että ottaako lääkäri vastaan, vai riittääkö jos näyttää korvaa sairaanhoitajalle. Ja jos tulehdus, reseptin saa mukaan.
tulehtunut? Jos ei ole tulehtunut, niin voi kokeilla itse huuhdella korvaa apteekista saatavalla liuoksella ja pumpulla. Mulla korva oli kipeä, koska oli niin täynnä vaikkua.
niiden on tk-päivystykseen ottaa! Siis mitä ihmettä! Menet sinne ja sanot, että sattuu ja seuraavaksi soitat ambulanssin. Tietysti niiden on pakko hoitaa.
Soitin sinne, eivätkä "ota vastaan"
Työterveydessä lääkäri katsoi korvaa, ja sanoi, että näyttää alipaineiselta, ei tulehtunut.
Sinnittelen edelleen...
ap
vaan mene paikalle. Tottakai ne "ottaa vastaan" jos menet sinne ja sanot että sattuu.
lääkäriin? mä olisin jo spesialistilla.
niin ei pääse ennen perjantaita? Ei tuollaista tarvitse kestääkään. Mene heti!