Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekat e-pillerit. Onko gynegologinen tutkimus?

Vierailija
26.04.2011 |

Olen siis huomenna menossa terveyskeskukseen ehkäisyä hakemaan. Onko siellä joku gynegologinen tutkimus, vai haastattelua vaan? Inhottaa ja ällöttää jos joutuu ronkittavaksi :(

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän oudolta se vaan tuntuu. Mua kyllä jännitti ekalla gynekerralla, ja edelleen jotenkin ärsyttää kun joutuu siellä käymään. Suoraan sanottuna, musta on noloa näyttää noinkin avoimesti (kirjaimellisesti) intiimejä paikkojaan täysin vieraalle ihmiselle, joka vielä tunkee sormensakin sitten sisäpuolelle. Mutta no, pakollinen pahahan se on. Eikä siellä onneksi kovin usein tarvitse ravata.

Vierailija
2/7 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleensä lääkäri tunnustelee kohtua vielä vatsan päältä painelemalla. Multa tutkivat rinnat kanssa kyhmyjen ym varalta. Oli jotenkin irstas olo olla siinä pöydällä alapää paljaana kintut niissä telineissä ja samalla myös tissit piti ottaa paljaaksi kun ne tutki niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se aina vähän jännää, muttei vedä vertoja synnytykselle ;)

Eka kerta jännittää tietysti, mutta ajattele niin, että kaikki siellä käyvät ja ovat selvinneet. Et ole mitenkään erikoistapaus. Käythän hammaslääkärissäkin. Ei sekään kivaa ole, mutta välttämätöntä silti.

Vierailija
4/7 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

gyneKologille, että on eka kertaa. Gyne osaa sitten ottaa huomioon. Sisätutkimus, papa yms on hyvä tehdä kerran vuodessa.

Mua ei ole ikinä papa sattunut.

Vierailija
5/7 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut nyt kun on synnytys takana niin ei tunnu enää ollenkaan.

Vierailija
6/7 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne sitten tutkii? En tosiaan ole ikinä gynellä ollut, neitsyys meni vasta n vuosi sitten. Ottaako ne sen PAPA-kokeen? Olen kuullut että se sattuisi. Tai äiti sanoi että se tuntuu epämiellyttävälle ja saattaa nipistää vähän. Yleensä jos äitiä "vähän nipistää" niin mulle tekee jo tosi kipeää.

Tyhmähän tätä on miettiä, työtään ne vaan tekee. Tuntuu silti luonnottomalta. Vaikka olen kyllä harrastanut suuseksiä poikaystäväni kanssa, eikä se tuntunut yhtään hämäävältä. Eikö teitä jännittänyt ekalla gynekerralla?

Ap

Vierailija
7/7 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän oudolta se vaan tuntuu.

Mua kyllä jännitti ekalla gynekerralla, ja edelleen jotenkin ärsyttää kun joutuu siellä käymään. Suoraan sanottuna, musta on noloa näyttää noinkin avoimesti (kirjaimellisesti) intiimejä paikkojaan täysin vieraalle ihmiselle, joka vielä tunkee sormensakin sitten sisäpuolelle.

Mutta no, pakollinen pahahan se on. Eikä siellä onneksi kovin usein tarvitse ravata.