Olinpa nopea leipuri ;) (mitä itse leivoitte viimeksi?)
Mies toivoi mokkapaloja ja pistin töpinäksi. 20 minuuttia ja taikina on paistumassa, kuorrute odottaa vain kahvin lorauttamista sekaan.
En omista monitoimikonetta, mutta tuin vatkaimen hämmentämään muna-sokeriseosta itsekseen. Keitin sillä välin kahvin ja sulatin voit, sekoitin tomusokerit ja kaakaot kuorrutetta varten ja vuorasin uunipellin.
Just sopivasti uunikin kuumeni siinä ajassa.
Kommentit (16)
Taisin liioitella, ei noita syö yksi perhe ihan tuosta vaan. Voikohan niitä pakastaa kuorrutteineen päivineen? ap
Tein itse pääsiäisenä juustokakkua.
marenkeja. Ei niidenkään tekemiseen kauan mennyt :)
Omistan monitoimikoneen, mutten käytä sitä ikinä taikinoiden tekemiseen enkä leipomisessa muutenkaan.
marenkeja. Ei niidenkään tekemiseen kauan mennyt :) Omistan monitoimikoneen, mutten käytä sitä ikinä taikinoiden tekemiseen enkä leipomisessa muutenkaan.
sehän on vallan mainio apu leipomisessa! mihkä sinä sitä sitten käytät?
sämpylöitä.
Tosi harvoin leivon mitään, kuinkahan sattuikaan olemaan tällainen avaus, jossa pääsen heti pätemään. :)
kuin leipää, sämpylöitä, teelepäsiä tai pannareita. ap
marenkeja. Ei niidenkään tekemiseen kauan mennyt :) Omistan monitoimikoneen, mutten käytä sitä ikinä taikinoiden tekemiseen enkä leipomisessa muutenkaan.
vaivaamisesta käsin, ellen sitten tee jotain sellaista josta selviää sähkövatkaimella.
Olen jotenkin tullut siihen johtopäätökseen (muutamien monitoimikonetta leivonnassa käyttävien leipomusten avustuksella) että parhaan taikinan ja kuohkeimman/ilmavimman lopputuloksen saa kun taikinat tekee käsin.
tein täytekakun pääsiäiseksi ja baba-leivoksia.
Mä käytän pikakahvijauhetta kun teen mokkapaloja, kätevää.
Sitruunapiirakan.
Voileipäkakun tein myös, vaikka se nyt ei olekaan varsinaista leipomista.
5 min. meni pohja-ainesten sekoittamiseen ja 3 min. täytteen sekoittamiseen. Jonkun hetken pilkoin persikoita ja heitin piirakan pinnalle. 25min uunissa ja sitten vaan odoteltiin että piirakka jäähtyy.
vaivaamisesta käsin, ellen sitten tee jotain sellaista josta selviää sähkövatkaimella. Olen jotenkin tullut siihen johtopäätökseen (muutamien monitoimikonetta leivonnassa käyttävien leipomusten avustuksella) että parhaan taikinan ja kuohkeimman/ilmavimman lopputuloksen saa kun taikinat tekee käsin.
Sitä ennen mokkapaloja ja korvapuusteja.
Sitä ennen appelsiinikakun.
Leivon paljon.
Mokkapalavuoka on jääkaapissa jäähtymässä kylmäksi, kuorrutin sen juuri ja koristelin nonparelleilla. tasan tunti meni alusta loppuun, mutta välissä ehti tehdä paljon muutakin. ap *reipas*
Ei yhden yhtä ivaa eikä edes kirosanoja. Hienoa!
P.S. Olisipa mullakin niitä mokkapaloja.