Tein chek in-systeemin
ensi kertaa etukäteen netissä. Ja sehän tarkoittaa sitä lähinnä, että kentälle ei tarvitse mennä niin aikaisin? Laukut jätetään kuitenkin chek in-tiskillä normaalisti, vai kuinka? Onko jotain muuta huomioitavaa?
Huomenna siis Berliiniin.
Kommentit (5)
Niin, printtaat laukkullesi tagin ja laitat laukun baggage drop-pisteeseen, jos sulla on ruumaan menevä laukku.
Mutta kannattaa varautua, ettet ole ainoa laukkutagia tarvitseva pääsiäislomalainen ... varaa aikaa.
jonot kuin normaalissa lähtöselvityksessä. Eli jos meinaat jättää sinne laukun ja olet lähdössä ns. ruuhka-aikaan niin kannattaa mennä ihan samaan aikaan ennakkoon kuin jos menisit tavallisen lähtöselvityksen kautta.
Euroopan isoilla kentillä baggage dropiin on nykyisin ihan järkyttävät jonot!
jonot kuin normaalissa lähtöselvityksessä. Eli jos meinaat jättää sinne laukun ja olet lähdössä ns. ruuhka-aikaan niin kannattaa mennä ihan samaan aikaan ennakkoon kuin jos menisit tavallisen lähtöselvityksen kautta.
Euroopan isoilla kentillä baggage dropiin on nykyisin ihan järkyttävät jonot!
Aivan viidakon lait vallitsevat. Matkustan paljon työni vuoksi ja olen vaihtanut takaisin "vanhaan" lähtöselvitykseen jos ruumaan meneviä matkatavaroita sattuu mukana olemaan.
joka ikinen viikko, siis aivan joka ikinen joku asiakas on jäänyt rannalle ja arvaa kenen syy se on ? Mun. Kyllä. Mä olen soittanut taksiyhtiölle ja pyytänyt tulemaan myöhässä asiakkaan luo tai käyttänyt suhteita ja saanut aikaan lumimyrskyn jne jne.
Miksi ihmisten pitää mennä myöhään lentokentälle ? Mene ajoissa ! Tiellä voi olla kolari, ruuhkaa, ryhmä kiinalaisia myöhästynyt koneesta ja heitä varten järkätään uusia yhteyksia ja siksi lähtöselvityksessä ei ole tarpeeksi, pommiuhkaus jne jne jne. Usko pois, kone ei odota sua !
Lentokentällä on kiva fiilistellä, katsoa ihmisiä, äkkiä huomaa kuka on työmatkalla ja kuka on lähdössä lomalle.
Yks asiakas oli väärässä jonossa ja kun pääsi lopulta oikeaan, oli kone jo lähtenyt.
Mene ajoissa lentokentälle, pääset perille.
ja siella ei ollut eri jonoa niille joilla oli boarding passit jo valmiina, vain yksi tosi pitka jono ja vain pari virkailijaa. Kysaisin virkailijalta kun meidan vuoro tuli etta miksei ole erikseen baggage drop jonoa ja sain erittain artyneen vastauksen tyyliin 'ei ole koska ei vaan ole'.
Lentelen Easyjetilla eri kaupunkeihin ja joskus on paljon lyhyempi baggage drop jono, joskus pitka, joskus ei sita ole ollenkaan. Eli ei kannata luottaa siihen etta paasisi nopeammin. Valttyy stressilta kun menee ajoissa ja sitten jos paaseekin nopeasti, voi kayda kaikessa rauhassa vaikka kahvilla ennen koneen lahtoa.
Sekin kannattaa muistaa etta et ole ainoa joka tekee check-inin netissa, varmaan suurin osa tekee sen nykyaan.