Kuinka moni teistä tekee vapaaehtoistyötä
Kommentit (12)
Saatko itse apua? Esim lasten iät ja saatko lastenhoitoapua? Meitä eivät sukulaiset auta.
Olen kolmen lapsen kotiäiti ja kyllä täytyy sanoa, että teen vapaaehtoisesti, jos joku pyytää apua, tiedän että toinen kotiäiti on tiukoilla (kysyn voinko auttaa ottamalla lapset meille) tai jos saan vastapalveluksia.
Iäkkäitä naapureita auttelen aina painavien ostoskassien kanssa ja kysyn välillä, että tarvitsevatko apua. Soittavat minulle jos tulee jokin iso hätä. Jo pelkkä mahdollisuus soittaa tuo heille turvaa.
En lähde mihinkään avustustoimintaan, joka veisi minut illaksi pois lasteni luota! Harvinaiset vapaat hetket käytän mieluummin itseeni. Käyn esim iltalenkillä yksin.
sitä lasketa, että joskus käyn siivoamassa masennuksesta kärsivälle yh-kaverilleni. Ja juuri pesin lattiat äidilleni, vaikka hän ei pyytänyt.
Lasken tämän "vapaaehtoistyöksi",koska omassa kotona en siivoa koskaan. Minulla käy siivooja. Katson uroteoksi sen, että siivoan jossain :-).
asukasyhdistyksessä monenmoista talkoopuuhaa, varmasti tulee satoja tunteja vuodessa. Aikaisemmin myös vanhempainyhdistyksessä, nyt jätin sen kun muien vahempien osallistuminen oli niin mitätöntä ettei kukaan yksin pysty. Asukasyhdistyksessä on paljon muitakin ahertajia.
luona siivomassa ja pesemässä pyykit, kaupassa, ulkoilutan ja teen kaikkea mitä kotipalvelu ei ehdi tekemään.
Mummo ei ole minulle mitään sukua, tunnen hänet jo vuosien takaa ja kun oma suku ei välitä niin päätin että minä sitten autan häntä, koska vanhusta ei saa jättää yksin vain siksi että hän sattuu olemaan sairas ja köyhä. En saa mitään muuta korvausta kuin hyvän mielen.
Olen ollut mukana myös kummilapsi toiminnassa. Nyt en enää ole..
Ja muitakin vanhempia sukulaisiani. Lisäksi harrastustoiminnassa olen päätynyt taas vaikka vakaasti päätin etten ryhdy hallitusvirkaan ja taloudenhoitajaksi. Omaa perhettäkin tulee autettua, toisen lapsen koululuokan vanhempaintoimikunnassakin pullanmyynnissä ollut ja periaatteessa myös eläimiä, koska otettiin kaksi löytötaloon päätynyttä kissaa. Saatan myös katsoa naapurin lapsia ilmaiseksi, kun nämä käy asioilla.
voisi käydä jossakin eläinsuojeluyhdistyksen löytöeläintalossa hoitamassa eläimiä. Tämä ei ole mahdollista Pirkanmaan alueella, täällä ei ole mitään tollaista Eläinsuojeluyhdistyksen toimintaa.
Löytöeläimet toimitetaan täällä Boondocks´iin. Mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa siitä paikasta, todella asiantunteva ja hyvä paikka. Mutta se on yksityinen koira- ja eläinhoitola jolta kaupunki & lähikunnat ovat ostaneet nämä palvelut.
sitten kyllästyin, kun vanhemmat valittivat jatkuvasti ties mistä. Maksu oli liian suuri, välipalat vääriä, vapaapäivistä ei saanut hyvitystä jne. Yritin selittää, että vanhemmilta kerätyillä maksuilla ei saatu edes palkkoja katetuksi, mutta kun rutina jatkui, luovuin tehtävästä ja samalla loppui se ip-kerhokin. Seuraavaksi vanhemmat soittivat siitä, että ei ole ip-kerhoa ja kerroin, että he voivat ihan itse sen järjestää.
kolmas, josta en voi sanoa mitään...
Kirjoitan blogia ja ehkä sekin on jonkinlaista vapaaehtoistyötä ja itsensä likoon laittamista kun ajattelee mitä ihmisryhmiä on syrjäytyneiden porukoissa...haluaisin tehdä muutakin kuin kirjoittaa heidän asian eteen, mutta en oikein ole vielä keksinyt mitä se olisi, vaikka olenhan kyllä kaikenlaista tehnyt, yhtä sun toista...
Haluaisin toteuttaa erästä toimintaa syrjäytymivaarassa oleville teinipojille ja kerätä rahaa toiminnan rahoittamiseksi...
lasten harrastuksiin liittyvää vapaaehtoista, palkatonta työtä teen. Se hyödyttää muitakin kuin omia lapsiani. Lisäksi olen esim. kyläkirjaston vapaaehtoisen ollut.