Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** 30+ ESIKOT loppuviikkoon ***

27.10.2005 |

Aamupäivää esikot!

Ajattelin naputella muutaman rivin nyt lomalaisena ja ennen illan tapaamistamme. Toivottavasti monet pääsevät paikalle, muun muassa Suiza ja ketkäs muut eivät ole ihan varmoja pääsystään? Minäkin tulen keskustaan bussilla. Meillä on kyllä jo talvirenkaat autossa, mutta en tykkää ajaa Helsingin keskustassa.

Sinulla Toukkis on aika jännät ajat! Mukavaa, jos tulet illalla Omenapuuhun.

RvaSukkula: Minulla oli samankaltainen kokemus kolkoskopiasta YHTS:llä vuodelta 1995. Minulle tuli papasta luokka 2 ja sen vuoksi tuonne jouduin. Mielestäni kohtelu oli tylyä ja nöyryttävää; tutkimuksen jälkeen vuosin verta pari viikkoa. Minullakaan ei ollut sitten yhtään mitään (ja olin silloin ollut saman ja yhden ainoan miehen kanssa juuri tuon kolme vuotta ilman mitään yhden illan suhteita) ja onneksi siitä lähtien papa on ollut aina luokkaa 1 :) Siitäs siis saivat! Mutta tuollaiset kokemukset voivat jäädä mieleen vuosiksi ja aiheuttaa kaikenlaisia pelkoja. Minulle tuo on aiheuttanut sen, että en mielelläni ota yhteyttä lääkäriin, vaikka olisi asiaakin. Totta kai käyn kaikki pakolliset papat ym. Onneksi kaikki on nyt sujunut hyvin ja neuvolakäynnit ovat olleet vain mukavia.

Minäkin ryhdyin miettimään tuota miesasiaa. Minulla on samanlainen tilanne kuin Oliveralla ja Rudiksella eli miehen kanssa sujuu hyvin nyt raskausaikana. Olemme olleet yhdessä tosi pitkään ja suhde oli välillä arkistua. Miehen Italiassa työskentely paransi suhdettamme, koska silloin huomasimme, kuinka iso ikävä toista kohtaan lopulta olikaan. Nyt mieheni on ollut kotimaassa vasta nelisen kuukautta, minkä vuoksi kotiarkemme on tavallaan uutta ja samaan aikaan tuttua aikaisemmilta vuosilta. Toisaalta vauvan odotus ja uusi paikkakunta ja koti ovat lisänneet sellaista tasaisuutta, toisen kuuntelemista ja yhdessä viihtymistä. Ei siis mitään valittamista parisuhdesaralla :)

Mukavaa päivää ja useiden kanssa näkemisiin Omenapuussa!

Katja 33+1

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitanpa minäkin muutaman rivin vielä, vaikka tänään nähdäänkin ison osan kanssa. Tänään oli sielläkin päin Helsinkiä missä asun maa valkoisena, ja siitä tuli kyllä tosi kiva olo. Alkoi heti tehdä mieli piparitaikinaa!

Tänään on olo taas hyvä verrattuna eiliseen kiukku-masennuspäivään. Niinhän ne huonot hetket aina kestää vaan hetken, onneksi. Sain juuri helpotusta siihenkin pohdintaan, ettö onko pahoinvointi vielä tässä vaiheessa normaalia, kun joku oli palstalla kirjoittanut samasta aiheesta, että oli kestänyt koko raskauden. Hyväksyttävä se on, että kaikkiin ns. yleisiin " raskauslakeihin" on poikkeuksia lähes yhtä paljon kuin odottajiakin.

Toukkis, sulla on tosiaan jännää! Mulle sanoi viimeksi lääkäri, ettei siitä lasketusta ajasta kannata välittää (!), vauva syntyy kuitenkin plus miinus kaksi viikkoa sen ympärillä. Toivotaan, että kaikki menee helposti. Sulla oli myös hauska kuvaus sun miehestä, mun miehellä on nimittäin vähän samanlainen asenne, ettei niin hevillä ryhdy vaan kokeilemaan että saisko jonkun jutun näin kuntoon, vaan tuumaillaan ja katsellaan. Mulla ehtii mennä kärsivälisyys täysin sillä välin ja alan vaan kokeilemaan että onnistuuko vai ei. Ja yleensä onnistuu! Naisilla tuntuu muutenkin olevan tätä arkipäivän näppäryyttä ja kekseliäisyyttä paljon enemmän!

Cindille ja Tutannalle onnea täältäkin!

Illalla nähdään!

Jaipur 16+

Vierailija
2/28 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että ei mitään hajua missä on talvikengät ja mahtuisko ne enää ees jalkaan! Mutta tulen illalla vaikka sitten sukkasillaan :D

Huh huh, olipa yö! Uni ei meinannu tulla millään ja sitten kun vihdoin ja viimein nukahdin niin eiköhän tullu vessahätä. Kolme kertaa piti käydä veskissä ja siinä välissä heräsin siihen kun lonkat oli ihan tulessa ja alapuolella oleva käsi tunnoton. Kyllä mie alan jo ihan vakavissaan kaipaamaan entistä kroppaani ja mahallaan nukkumista!

Onneksi aamulla sain nukuttua kunnolla jonkusen tunnin.

Mutta nyt pitää alkaa touhuilemaan jotain, ettei mene ihan surffailuksi.

Illalla nähdään!

Toukkis ja Papu, tasan 38 :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman olen kade teille tämän iltaisesta, täältä Oulun paikkeilta olisi turhan pitkä matka. Ehtisi nälkä tulla taas kotimatkalla.

Nälästä tulikin mieleen että olen pystynyt syömään lähes kaikki mitä ennenkin, harmittaa vaan kun kesken ruokailun vatsa on jo niin täys ettei vedä enempää. Ja syönnin jälkeen olo on kuin valaalla.

Tämän hetken intohimo on suolakurkut ja ruisleipä :P

Suosikkiruokaani maksalaatikkoakin on jo ikävä...

Eilen tuli ensimmäinen joulun mainoslehti. Ihanaa! Pakko lähteä tänään ostamaan ainakin joulukortteja :)

Mutta nyt lenkille pikkupakkaseen.

t. Nasu ja masu 10+4 (LA 21.5)

Vierailija
4/28 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mie istun täällä jo napakassa topissa valmiina, tai siis melkein pukeutuneena iltaa varten =)

Viime yö oli taas heikohko, heräsin neljältä enkä saanut sen jälkeen unta, neuvolaako lie jännitin. No neuvola ok, samoin verenpaineet yms ja uusi aika ensi torstaille. Sf oli kasvanut taas - nyt jo 35cm, eikös sen kaverin pitäisi ruveta pikkuhiljaa kiinnittymään ja sf:n laskea... Kotiin kun pääsin niin otin sellaiset 1,5 tunnin tirsat - taitaa vauvan lakanat jäädä tältäkin päivältä silittämättä... Mutta nyt on olo mainio ja pirteä =D

Juu, eiköhän meidät Ompussa erota " normimassasta" , siellä harvemmin törmää pallomasuihin.

Tutannalle onnittelut minultakin jos en ole vielä hoksannut onnitella =)

Nähdään muutaman tunnin päästä!

Cindi ja Teuvo-Tellervo 38+4

Vierailija
5/28 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Lähden kohta hakemaan miehen kanssa uutta autoa ja viemään autoliikeeseen tilalle meidän vanhoja. Mies on varmaan jo ihan odotuksesta soikeana!

Nähdään illalla!!!

terv.

RouvaSukkula & Astronautti (25+6)

Vierailija
6/28 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea samoissa aikeissa olevalle. =)

Päivää ei olla vielä tosiaan päätetty, katsotaan nyt milloin saadaan aikaiseksi käydä maistraattivisiitillä. Näin untakin että järjestettiin pikkujoulut, joihin sitten vieraille yllätyksenä tuli pappi meitä vihkimään (eihän me edes kuuluta kirkkoon, tuskin se pappi meille tulisi...), ja minä vaan mietin että miten me se 200e maksetaan kun tuli vihkimään virka-ajan ja -paikan ulkopuolella. Hulluja unia. ;)

Onko teillä kellään tullut raskauden aikana kieli kipeäksi?

Siis mikähän mulla oikein on, kun nyt on ties kuinka monetta kertaa mennyt kieli niin kipeäksi, että oikein kirvelee. Siinä on sellaisia ihme läiskiä, epämääräisen muotoisia punaisia alueita, joissa on vaaleat reunat. Ja on sitten ihan s***nan kipeä!

Tämä vaiva on selvästikin tullut nyt raskauden mukana, koska aiemmin ei ole vaivannut koskaan. Jos haluaisi mennä jollekin kieltä näyttämään ja illistelemään, niin pitäisikö soittaa neuvolaan, työterveyshoitajalle vai hammaslääkärille?

Aiemmilla kerroilla on hävinnyt noin viikossa, nyt on ollut vasta pari päivää kipeä ja pahemmin kuin aiemmilla kerroilla.

Ihan outo juttu...

Täältä susirajalta ei pahemmin yhteistreffeille riennetä, mutta toivottavasti mahdollisimman moni pääsee paikalle. Ollaan me muut vaan hengessä mukana. ;)

Tänään töissä yksi 4v poika halusi kuunnella joko vauva hänelle juttelisi. Painoi sitten korvansa minun mahaa vasten ja sanoi vähän ajan päästä että kyllä se jotain murisi! Taisi nälkä vaan kurnia, mutta kun hän niin vahvasti oli sitä mieltä että vauva siellä murisi, niin sovitaan sitten niin. ;) Se poika on nyt tullut joka päivä halimaan minun mahaa, sanoo sitten että leikitään että hän on minun vauva. Haluaisi lähteä minun kotiin kuulemma yöksikin jne. Ihana vesseli!

Jees, mutta nyt pitää lähteä koiran kanssa metsään, mies jo odottelee kärsimättömänä.

Hauskaa torstai-iltaa!

Tutanna 18+3

Vierailija
7/28 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikainen lintu täällä jo napsuttelee =) Oli ihan pakko nousta, taisin ylensyödä ja aamulla oli taas ihan hillitön nälkä. Vauvakin hillui ihan hepakassa, joten piti nousta ruokkimaan häntä ruisleivällä - oisikohan suklaaunelma ollut liian makea...

Ihana hääuni, me meinataan mennä naimisiin kirkossa (kun sinne kuulutaan) samalla kun järjestetään ristiäiset. Vakaa tarkoitukseni oli kyllä viettää joskus häät ihan itsellisenä mutta minkäs teet kun mies ei suostunut kosimaan ennenkuin on suhteellisen varma vauvasta ;) Häät tulevat olemaan pienet kylläkin, varmaan sitten " juhlitaan" seurakuntasalissa niin ei tarvitse kotona siivoillakaan. Mä en kylläkään ole nähnyt unia - en synnytyksestä enkä häistä...

Johtuisivatkohan ne kielen läiskät siitä, että suu kuivuu yöllä ja sitten kun kieli nojailee hampaisiin niin siihen tulee painumia ja kuivumia, jotka sitten kipuilee. En tiedä mullakin oli joskus sellaisia ja kauhuissani tuijottelin, että mikä aids mulla on mutta onneksi menivät ohi. Mutta kyllähän kieltä varmasti voisi mennä näyttämään joko mikä kurkku-nenä-suu -lääkärille tai hampilääkärille.

Harmillista, että Nasumasu ja Tutanna - ja muutkin " ulkopaikkakuntalaiset" ette päässeet eilen mukaan. Mukavaa oli. Ja ainakin Oulussa voi osallistua seuraaviin Hullujen Päivien vaunuajeluun ;P

Nyt aamutirsoille... mukavaa työpäivää vielä ahertaville!

Marja ja Teuvo-Tellervo rv 38+5

Vierailija
8/28 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos vielä kaikille kivasta illasta, eritoten rva Sukkulalle järjestelyistä. Oli tosiaan kiva ja piristävä ilta, toivottavasti nähdään pian uudestaankin.

Mä jäin tänään kotiin tekemään etäöitä, ja ihmettelen, kun en oo aikaisemmin hoksannut tehdä tätä. Sai rauhassa pestä hiukset ja nyt keittelen aamukahvia aamutakissa pyyhe päässä ja teen samalla niitä töitäkin. Kerrassaan mukavaa. Paitsi että laitoin näköjään liikaa sokeria kahviin ja pakko mennä tekemään uusi, ja siinä onkin kauhea mellastus, koska oon niin innostunut kahvinkeitosta että mulla on kaikki mahdolliset kahvimyllystä maidonvaahdottimeen. Ainoa mikä puuttuu on mikro, se on Itävallassa niinkuin kaikki muutkin tavarat vielä kolme viikkoa, joten joka kerta kun lämmitän maitovaahtoa hellalla se tulee yli ja ihan kauhea sotku ja mellastus koko keittiössä.

Siinäpä se tän aamun kuulumiset. Ai niin Katja, eilen olit kertomassa jotain sun kaverista ja tirolilaiskylästä, mutta se jäi kesken kun tuli vessakeikka. Asuiko sekin sellaisessa?

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Jaipur 16+4

Vierailija
9/28 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mukavaa tavata kaikkia jotka pääsivät tulemaan ja saada kasvoja esikoille :-) Kiitos vielä RouvaSukkulalle järjestelyistä minunkin puolestani!

Nautin täällä viimeisestä, näköjään melko rauhallisesta, työpäivästä ennen lomaa. Edessä kaksi ihanaa pitkää viikkoa ja saan vain levätä, laitella kotia ja nauttia olostani. Jos saisi ne hyökkäysvaunut ja muuta välttämättömyyttä vihdoin ostettua.

Susumille piti sanoa, kun kyselit että tulihan se mies silloin alkuviikosta kotiin, että tulihan se, klo 6. Oli kuulemma ollut niin hyvät keskustelut työkaverin kanssa isäksi tulemisen onnesta ettei huomannut ajan kulua. No eihän tuollaiselle voinut olla vihainen :-) Vaikka yöllä oli toiset ajatukset valvoessa. Onneksi tuollaista tapahtuu harvoin, pari kertaa vuodessa korkeintaan. Meillä raskaus ei kamalasti ole vaikuttanut parisuhteeseen, suuntaan eikä toiseen, vaikka olikin niin odotettu asia. Miehellä ovat melko hyvin hermot ja ymmärrys kestäneet kaikkia pelkojani ja ajoittaista kärttyisyyttäni kohtaan. Mitään onneahan tämä ninun odotukseni ei ole ollut. Välillä tuntuu, että ainoa ihana asia raskaudessa on tuo pieni potkiva vatsassa. Viime aikoina olen nauttinut myös siitä että on hyvä syy kuunnella itseään ja laittaa asioita tärkeysjärjestykseen. Ja nautin myös mahasta vaikka se alkaakin olla tiellä.

Meillä mies on kahvihullu, joten kahvimylly löytyy meiltäkin. Eikä tuo työpaikan myrkky enää maistu minullekaan kun on hyvään tottunut. Nyt mies himoitsee espressokonetta. Toistaiseksi on keitetty mutteripannulla. Onkohan ero monen sadan euron arvoinen? Kuulemma lämpötila on oikeampi koneella tehtäessä...

Lämpöistä syysviikonloppua kaikille!

Frida rv 28+6

Vierailija
10/28 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva ilta eilen, vaikka bananaboat oli kyllä vähän liikaa... Kiitokset kaikkille ja erikoisesti pääjärjetelyvastaavalle.

Mietin että suunnitteleen muistan kuka kukin oli mutta kuka istui Snowaplen ja Toukkiksen välissä siis Japuirin edessä... en keksi..

Tänään kaverilla (joka on kärsinyt lapsettomuudeta pari vuotta) oli ultralla munarakkuloiden tarkastus (oli menossa inseminaatioon ensi viikolla) ja oli selvinnyt että kun sillä on toinen munajohdin tukossa niin se munarakkula kypsyy just sillä samalla eli väärällä puolella (ehkä aina). Tosi kurja juttu. Olen surkea lohduttaja. Ihan hirveetä, ehkä ei tuntus näin pahalta jos ei itse olis samaan aikaan raskaana... ja jostain keinohedelmöityksestä en voi lohduttaa kun hyvä jos teidän mikä se on...

Joo ja siitä työpaikka jutusta (että pomo kysyi valinnan oleessa kuumimmillaan että olenko raskaana) en ole vieläkään päässyt yli... (vaikka muka olen, niin huomaan että en oikeesti ole)... huomaan että kosto elää... uusin suunnitelmani on että kun soitan psykologisten haastattelujen tulokset konsultilta (iso maineikas henkilöstö firma ja niiden tätyy olla puoluettomia) niin kun ne mainostaa että minulla on oikeus tietää kaikki omaa arviota ja tietoja koskevat asiat niin kysyn että mitä alkutietoja minusta annettiin työnhaun alussa ja tarkennettiinko tietoja työnhauan välissä. Jos konsultti tietää mitä kautta tahansa raskaudestani niin sitten kyllä valitan hakuprosessista... Tiedän että toi ei hyövää, mutta kun se raastaa niin pakko tehdä jotain... muuten raastaa kun en tehnyt mitään. Muuten olen kuin siskoni joka vaan tyytyy aina osaansa kun sillä on niitä lapsia... Onneksi miehenikin tajuaa olla samaa mieltä että ei se konsultti saa minun raskaudesta tietää tai muuten haku on mennyt metsään...

Kerroin eilen illalla miehelleni että se on niin että sen pitää laittaa minulle sukat jalkaan ja ajella bikinirajat loppuraskaudesta, kun en itse mahan yli näe.... se oli että ' ei voi olla totta' . Sanoin että näin ne muutkin tekee... he heh

Ihana kun on perjantai! Vaikka tänään pitää valmistaa maanantain iso koulutus. En jaksas oikein aloittaa, mutta nyt valmistamaan eli töihin... siitä täällä vissiin maksetaan.

Kirsi 17+5 +erkki (onhan se niin että eka viikko on 0 ja eka päivä on 0 päivä., siis ettei se ala ykkösestä...menin sekaisin)

Vierailija
11/28 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli Frida jota kysyin äsken, eikö?

Kirsi

Vierailija
12/28 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsinpä vihdoin linjoille, tänään ja eilen on nämä sivut toimineet aika takkuisasti. No eipä mulla mitään kummempaa asiaa olekaan, taitaa Vauva-sivutkin tietää sen. :)

Tutannan suuongelmista tuli sama juttu mieleen kuin Cindillä, eli kun suu kuivaa niin helpommin tulee noita haavaumia. Miulla on kanssa kielen toinen sivu vähän kipeä, siinä on jotain samantyyppistä, johtuen tuosta kuivuudesta... ja tietty kuvittelen heti että on joku kamala tauti. ;)

Viime yönä tuli perinteiset kaksi heräämistä, eka puoli kahden maissa ja toka viiden aikoihin. Ehkä näiden heräämisten tarkoitus on tosiaan valmistaa olemaan sitten vauvan synnyttyä valppaana pitkin yötäkin. Mutta olishan se ihana saada nukuttua edes yksi yö putkeen ennen tammikuuta... no se on ehkä liikaa pyydetty. Ai niin, ja sain toiseen jalkaani aivan järkyttävän suonenvedon yöllä! Niitä mulla ei yleensä koskaan tule.

Oli tosiaan mukava treffata teitä ja saada kasvoja nimimerkeille! Mutta ihan kaikkien oikeita nimiä en muista näin yhden tapaamisen jälkeen, vaikka kuinka pinnistäisin..

Voisin sanoa aika lailla samoin kuin Frida että ei meilläkään ole raskaus vaikuttanut parisuhteeseen vielä kovin radikaalisti. Mulla ei ole hormonit tosin jyllänneet mitenkään erityisesti (olikohan sekin muuten joku vanhan kansan uskomus, että olisi poika tuloillaan?), joten ei ole ollut kummempia kiukkukohtauksia. Ainakaan en tunnusta! :)

Eipä muuta, mukavaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti toivottaa

susumi

rv 28+4

Vierailija
13/28 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivottavasti nähdään jossakin vaiheessa uudelleen- sitten osalla on jo nyytit mukana. No, Susumin kanssa jo ensi viikolla samassa perhevalmennuksessa :o)

Käväistiin äsken Ikeassa, josta tarttui tällä kertaa mukaan patja vauvan sänkyyn, reunapehmusteet ja pussilakana- olisi tullut vielä muutakin, mutta mies kielsi ostamasta ;o) ennen kuin on saatu makuuhuoneen uusi järjestys suunniteltua ja siten tarkemmin mietittyä mitä todella tarvitaan ja mikä on käytännöllistä. Lisäksi ostettiin varastoon toinen hyllykkö ja viikonlopun aikan olisi tarkoitus saada se uuteen uskoon ja järjestykseen (ja kipata paljon kamaa UFF:lle). Vaunut nököttää nyt olouoneen/ruokailutilan nurkassa kun ne ei ennen varaston järjeltelyä mahdu sinne- no, saapahan hiplailla niitä tuossa vielä hetken...

Hyviä viikon loppuja kaikille!

Vierailija
14/28 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

no joka tapauksessa. Hyvää viikonloppua!

Olivera & ' Charlie' 26+5

Vierailija
15/28 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiitos siitä siis kaikille mukana olleille :) Oli hauska nähdä jo tuttuja sekä ihkauusia palstalta nimimerkkien takaa tuttuja ihmisiä. Stockan hulluilla päivillä vaunuileminen ja " julkisilla Jumboon" olivatkin mainioita ehdotuksia! Minä ehdin illalla hyvin bussiin ja kotona höpötin miehelleni vaikka mitä (osaan kyllä olla hiljaakin ;-) ). Väsyttikin vähän, mutta minullekin tuli yöllä pari heräämistä. Kaipa tämä loppuraskaus teettää sitä. Tänään olen viettänyt lomaa kotioloissa, olen pessyt äitiyspakkauksen vaatteita ja kohta ajattelin leipoa jotain huomenna tulevia vieraita ajatellen.

Jaipur: Minulla ei ole ollut tuttuja Itävallassa, mutta yövyimme itse Hall in Tirolissa tämän vuoden tammikuussa. Paikka oli tosi pieni ja tuli mieleeni se paikkakunta, jossa te asuitte. Liekö ollut sama tai ainakin lähimaisemissa? Olimme ajaneet Euroopan halki ja yöpyneet vähemmän viehkoissa motelleissa ja majataloissa Tanskassa ja Saksassa. Hallissa asetuimme ihan hotelliin. Se oli kiva paikka, mutta henkilökunnalla oli tirolilaiset perinneasut yllään. Tuntui jotenkin kummalliselta, ikään kuin voisi olettaa, että Ilomantsissa ihmisillä on aina feresit ja Ilmajoella Jussi-paidat ja puukot! Ehkä joillekin hiihtoturisteille tuollainen saa aikaan mielikuvan jostain nostalgisesta " aitoudesta" .

Oliveran kertoma lastentarvikehankintojen tekeminen on meilläkin ajankohtaista. Viime viikollahan hankimme hoitopöydän ja nyt pitäisi alkaa katselemaan pinnasänkyjä. Olen tsekannut Huuto.nettiä, mutta emme ole koskaan ostaneet sieltä mitään. Toisaalta voisi ostaa uuden sängyn joko Ikeasta tai sitten Vauvatalo Johannasta, jossa Brion perussänky on kaupan suhteellisen edulliseen hintaan.

Ihanaa viikonloppua esikot!

Katja rv 33+2

Vierailija
16/28 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisin aamun hammaslääkäristä enkä saanut lehtipihvistäkään mitään oireita :))))

Oli todella mukava nähdä teitä eilen, kiitokset kaikille mukavasta illasta!

Nyt pitääkin aloittaa sitten siivous ja ruokalistan miettiminen huomisiin halloweenbileisiin.

Terveisin Swheatie

Vierailija
17/28 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ihan vielä ajankohtaista tuo vaunujen ym. hankinta, mutta kun tänään puhelimessa höpötettiin miehen kanssa asioista, niin se oli jyrkkänä ettei aleta maksamaan reilusti yli 500 euroa. Kuulemma seiskytluvun vaunut ovat suloisia :) (toivottavasti ei vaan tule se kauhea keltainen naama tähän), eli käytettynä niitä varmaan etsimme. Saa nähdä miten niiden kanssa sitten sohjossa rämmin eteenpäin. Niissä oikein vanhoissa vaunuissa kun on ymmärtääkseni paljon pienemmät pyörät kuin uusissa. Täytyy sitten varmaan turvautua nettiin, vaikka en ole minäkään koskaan ostanut mitään sitä kautta.

Mutteripannulla täälläkin kahvitellaan, se on musta tosi hyvää. Kunnon espressokeitin olisi mahtava ja tulisi varsinaista herkkua, mutta ne ovat aika isoja ja kuten Friida sanoitkin, niin kalliita...

Katja, Hall in Tirol on tosiaan vaan 5 km Innsbruckista, joten se ihanine vanhoine kapunkeineen tuli tutuksi, mutta se kylä jossa ensin asuttiin oli oikea pikkukylä, jossa lehmät, joita siellä riittää, asusti kylän keskustassa jne. Söpö mutta tosi ahdistavaa kun sellaisessa oikeasti asuu ilman mitään tekemistä tai tuttua ihmistä ... purrur, menee kylmiä väreitä sitä ajatellessa. Ja nuo tirolilaisasut nahkapöksyineen ja liiveineen - ne on oikeasti sitä niiden todellisuutta, ei vaan turisteja varten tehty. Ne rakastavat niitä perinteitään ja asujaan ja torvisoittokuntia, jonkalainen on joka pikku kylässä ja esiintyy joka viikonloppu ties missä kissanristiäisissä. Sikäli ihanan eläviä kyliä verrattuna suomalaisiin, vaikka tosiaan se perinteikkyys ja tietty vanhoillisuus ja myös sisäänlämpiävyys alkaa kyllä ahdistaa! Hyvät ja huonot puolet kaikessa.

Meillä on myös miehen kanssa tasaisen kivaa, tosin sen näkee vasta sitten kun hänkin muuttaa takaisin tänne, mikä on onneksi ihan kohta, on aikamoinen ikävä!

Kirsille, jos teillä tulee puhetta kaverin kanssa keinohedelmöityksestä, niin kerro vaikka että tunnet vaikka kuinka monta - meitähän täällä on - joilla on onnistunut hoidot eikä ole kokeneet hoitoja yhtään rankoiksi - vaikka se onkin tietysti hyvin yksilöllistä. En tiedä ystävästäsi, mutta itse kaipasin tuonsuuntaista silloin kuin hoitoja mietittiin, kaikkea vaan mahdollisimman positiivista.

Ja positiivista viikonloppua kaikille myös! jaipur

Vierailija
18/28 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kun Jaipur ei antanu juosta bussille ;)

Totta puheessa minun oli pakko sanoa, että hidastetaan vähän ku meinas supistaa niin kipakasti.

Oli tosi kiva nähdä ja saada nimille kasvoja. Kerrankin sai jutella ihan rauhassa vauvajuttuja ilman että joku kyllästyy ja tuumii että voitaisko puhua jotain muuta!

Kirsi; Fridahan se siinä minun vieressä istuskeli

Sukista ja bikinirajasta sen verran vielä, että mitä sitä suotta loppuraskauteen asti oottamaan, kunhan vaan jonkunlainen kumpu on niin voi alkaa selittämään miehelle ettei taivu eikä nää... mistä se mies tietää millon et enää oikeasti ylety... Ja kyllä ne ainakin ne bikinirajat ajaa ihan mielellään vaikka muuta väittävät ;)

Päivien laskeminen on vähän kinkkinen mutta huomenna sulla on siis 17+6, lauantaina 18+0 ja sunnuntaista lähtee taas 18+1 ... ja silloin olet siis 19. raskausviikolla.

Tutannan kieliongelma on tuttu täälläkin. Mulle se näyttää tulevan ruisleivästä ja tomaatista. Ikinä aikaisemmin en ole reagoinut noihin noin, mutta nyt ne näyttää olevan myrkkyä kielelle. Tarkkaileppas sinäkin tuleeko kieli kipeäksi jonkun tietyn ruoka-aineen jälkeen.

Olivera: Mistä sie löysit Ikeasta pinnasuojuksen?! Hemmetti, mie kolusin koko kangas- pyyhe yms. osaston eikä sattunu silmiin!! Oliko se sellainen koko sängyn kiertävä suojus vai vain sellainen pääpäätyyn riittävä, onkohan ne jotain 170cm pitkiä... Täytyy vissiin oottaa uus reissu Ikeaan viikonloppuna.

Käväsin tänään taas neuvolassa. Eipä siellä mitään ihmeellistä ollu paitsi painoa oli tulla tupsahtanu 900g viikossa. Tuumasin vaan että tais eilen tulla syötyä vähän reilummin, kyllähän se pihvi nyt aikakin 100g paino ja jälkkäri toisen mokoman ;)

Mutta nyt mie alan leipomaan kääretorttua. Ihan hirveät kääretorttuhimot iski...

Mukavaa viikonloppua kaikille, koettakaahan saada nukuttua!

Toukkis ja Papu 38+1

Vierailija
19/28 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaipur, sinun miehesi on siis vielä Itävallassa? Tiedän, miten kova ikävä voi ulkomailla asuvaa puolisoa kohtaan olla ja etenkin raskausaikana! Minun siippanihan oli siellä Bolognassa viikolle 17 saakka, mutta viikolla 14 matkasin Italiaan ja siitä lähtien olemme asuneet taas yhdessä lukuunottamatta elokuuta, jolloin minä olin Joensuussa ja mies täällä pk-seudulla. Ihanaa on, että saat puolisosi takaisin jo ihan pian :) Ainakin aluksi arki on jännää ja uudenlaista yhdessä. Milloin muuten itse palasit Suomeen?

Ja Swheatie: Hyvä juttu, ettei puoliksi verinen pihvi aiheuttanut ongelmia ;)

Nyt menen katsomaan, miten sämpylät uunissa paistuvat ja toivottelen hyvää viikonloppua jo toistamiseen!

Vierailija
20/28 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpäs pääse ollenkaan eroon tästä netin äärestä, täällä on niin kiva lueskella! Kylläpä kaikille tulee herkkuja uunista, kääretottua ja sämpylöitä ja vaikka mitä.

Tosiaan asuu vielä mies siellä kaukana, mutta enää kolmisen viikkoa. On tosiaan aika tyhmää tai rankkaa olla " yksin" raskaana, ainakin silloin aluksi kun pelotti vielä niin paljon. Ja nyt kaipaisi kiukutteluolkapäätä ja itkuolkapäätä tai naurukaveria... Mä menen sinne ensi viikolla neljäksi päiväksi, ja sitten onkin enää pari viikkoa jäljellä. Me kyllä puhutaan varmaan kolme kertaa päivässä puhelimessa, mikä tietysti auttaa, mutta... Itse olen ollut Suomessa vasta puolitoista kuukautta, joten reilu kahden kuukauden ero tästä vaan tuli, hyvin pientä verrattuna Katja teidän kokemuksiin! Meilläkin menneisyydessä paljon näitä joidenkin kuukausien eroja takana, ja aina ne on yhtä rankkoja, vaikka lopputuloksena ei niistä ole ainakaan ollut haittaa suhteelle! Tosin nyt taitaa olla kyllä kaikista rankin ero, olisi niin ihanaa kertoa ihan jokaisesta pienestä jutusta toiselle. Ja myös toisinpäin on rankkaa, miehen on tavallista vaikeampi päästä sisälle raskauteen ja alkaa " odottaa vauvaa" . Meillä myös meni koko viime vuosi aikamoista kylkikylkeä kun ei tunnettu ketään muuta sieltä (sekin oli tavallaan aika kivaa), että siksi oli nyt aluksi aivan todella puolikas olo! Mutta kyllä se tästä, hengissä ollaan selvitty, ja mikä ei tapa niin...

Mutta nyt, kolmannen kerran, viikonloppuja!! jaipur