Luomen poisto TK:ssa, kokemuksia?
Minun pitäisi poistaa 4 luomea, kaikki ovat ei-näkyvällä alueella eli ei ole niin tarkkaa jääkö jotain pientä arpea. Tietäisikö joku paljonko 4 luomen poisto maksaa ja voiko ajan vaan varata suoraan luomen poistoon vai pitääkö ensin käydä näyttämässä luomet? Kaksi luomista on koholla ja saattavat vahingossa rikkoutua jos sattuu raapaisemaan.
Kommentit (40)
Mulla on silmän alapuolella yksi, joka hankautuu meikatessa, naamaa pestessä, rasvatessa jne. Olen miettinyt yksityistäkin, mutta jos heillä kasvoihin tehtävä luomenpoisto maksaa enemmän kuin jonnekin muualle, niin ei ehkä irtoa niin paljon rahaa.
tk:n poistamaan kasvoissa olevaa luomea.Yksityisellä on varmasti osaavampaa väkeä ja tulee siistimpää jälkeä. Mulla on ainakin selässä mahtavat kraaterit kun poistivat tk:ssa ja lääkäri ei ihan täysin osannut hommiaan.
lähetteen OYS:n luomen poistoon, joka oli kasvoissa. Sanoivat suoraan terveysasemalla, että he eivät kasvoista ala niitä itse poistamaan. OYS:ssa sitten kävin. Kyllähän siitä jonkinlainen jälki aina jää.
Ei sattunut oli puudutusta ja kätevästi lähti.
Vanha ketju, mutta käytän hyväkseni hehkutukseen. Poistatin pari viikkoa sitten kolme luomea Mehiläisessä ja ilokseni tämä lysti maksoi vain 150€. Yksi luomista lähetettiin patologille. Homman hoiti tavallinen lääkäri, koska nämä luomet olivat jalkaterässä ja nilkassa (hankalat kesällä kun sandaalit hankaa) eikä arvilla niin väliä. Tavallinen lääkäri on halvempi kuin erikoistunut lääkäri ja plastiikkakirurgi taitaa olla kallein. Plastiikkakirurgia käytin joskus vuosia sitten kun poistin useamman suuren luomen kasvoista ja korvalehdistä. Mutta joku jalkaterä saati piilossa oleva luomi, sen voi poistaa kuka vaan ja halvemmaksi tulee.
Puuduttaminen sattui aivan saatanasti, mutta onneksi se kipu kesti vain hyvin lyhyen aikaa. Tuon kun tietää, niin on helpompi varautua henkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vanha ketju, mutta käytän hyväkseni hehkutukseen. Poistatin pari viikkoa sitten kolme luomea Mehiläisessä ja ilokseni tämä lysti maksoi vain 150€. Yksi luomista lähetettiin patologille. Homman hoiti tavallinen lääkäri, koska nämä luomet olivat jalkaterässä ja nilkassa (hankalat kesällä kun sandaalit hankaa) eikä arvilla niin väliä. Tavallinen lääkäri on halvempi kuin erikoistunut lääkäri ja plastiikkakirurgi taitaa olla kallein. Plastiikkakirurgia käytin joskus vuosia sitten kun poistin useamman suuren luomen kasvoista ja korvalehdistä. Mutta joku jalkaterä saati piilossa oleva luomi, sen voi poistaa kuka vaan ja halvemmaksi tulee.
Puuduttaminen sattui aivan saatanasti, mutta onneksi se kipu kesti vain hyvin lyhyen aikaa. Tuon kun tietää, niin on helpompi varautua henkisesti.
Missä Mehiläisessä kävit?
Kallion terveysasemalle ei ainakaan kannata mennä sen jälkeen kun luki Fernando Schneiderin tapauksesta (IS 7.5.2016). Törkeää henkistä väkivaltaa potilasta kohtaan ja jälleen henkilökunnan mokaa vähätelty! Raivostuttavaa käytöstä terveysasemalta! Mitä mieltä muut olette???
Joo, on mahtanut olla potilaalle piinaa odottaa tarkentavia tietoja helatorstain yli miksi kehotettiin käymää nopeasti hiv-testeissä! Saako tuollaista textarilla edes ilmoitella ja vielä juhlapyhän edellä? Uskon että potilaan saama odottamaton viesti oli järkytys koko hänen lähipiirilleen. Monta mokaa: 1) kielitaidoton lähihoitaja laitetaan asioimaan huonosti suomea puhuvan potilaan kanssa näin vakavasta sairausepäilystä, 2) kielitaidoton hoitaja ei uskalla soittaa potilaalle vaan lähettää hänelle mieluummin 160-merkkinen tekstiviestin, 3) lähihoitajako oikeasti luulee että tekstiviestin pituus on edelleen vain 160 merkkiä (millä puhelimella enää nykyään?), 4) hoitaja on enemmän huolissaan omasta kuin potilaan terveydestä joten miksei asiaa hoitanut joku muu kuin ko lähihoitaja itse??? 5) kuinka huolimattomasti hoitohenkilökunta käytettyjä neuloja käsittelee?? 6) miksi terveysasema vähättelee potilaalle omia mokiaan eikä edes pyydä mitenkään anteeksi??
Empatian ja ammattitaidon puute on anteeksiantamatonta. Ymmärrän täysin potilaan huolen ja ärtymyksen.
Vierailija kirjoitti:
Kallion terveysasemalle ei ainakaan kannata mennä sen jälkeen kun luki Fernando Schneiderin tapauksesta (IS 7.5.2016). Törkeää henkistä väkivaltaa potilasta kohtaan ja jälleen henkilökunnan mokaa vähätelty! Raivostuttavaa käytöstä terveysasemalta! Mitä mieltä muut olette???
Olen sitä mieltä, että brassi on vähän vajaa. Mitään vahinkoa ei hänelle sattunut, eikä hän ollut missään vaarassa. Siitä olen samaa mieltä, että hoitajan olisi pitänyt esittää asiansa selkeästi, eli että tartuntavaara kohdistui hoitajaan, eikä tavalla josta ei selviä kumpi on vaarassa. Ymmärrettävästi potilas oli huolissaan.
No huh huh! Tuottavuustalkootko kyseessä kun esim terveydenhuollossa säästetään tällä tavoin ammattitaitoisesta hlökunnasta ja järjen käytöstä? Huh huh!
Tietääkö kukaan pk-seudulla tk:ta jossa poistetaan luomia myös esteettisin syin (tai syitä ei tarvita)? Tikkurilassa eivät suostu, yksityisiltä kun kattelin niin mielestäni hinnat ovat kohtuuttoman kalliita operaatioon kuluvaan aikaan ja helppouteen nähden.
Naamasta poistatin plastiikkakirurgilla yksityisellä. En tiennytkään, että heitä on tavallisilla yksityislääkäriasemilla. Mulla oli kuva, että aina ovat jossain erikoisasemilla ja tekevät jotain rintaimplantteja tms.
Paljonko maksaa jos plastiikkakirurgi leikkaa? Vai saako itse valita? Minulla on kolme luomea poistettavana, yksi naamassa ja loput vartalossa. Paljonkohan tulisi maksamaan esim mehiläisessä?
TK:sta sen verran paskoja kokemuksia, että eivät poista yhtään luomea vaikka olisi kuinka iso, mikäli siinä ei näy selvästi melanooman merkkiä. Olin todella vihainen käydessäni viimeksi tkssa tuon takia
Terveystalossa maksoi 3:n luomen poisto kaulan alueelta noin 300eur. Poiston teki plastiikkakirurgi. Tikkien poisto 30 eur.
Poistetuista luomista labratutkimus noin 150 eur.
Hinnat vuodelta 2014z
Oma kokemus maksoi yhteensä tänä vuonna 2018 terveystalossa n. 500. Sisälsi näyttökäynnin ja poistokäynnin, patologimaksun, lääkäripalkkion ja talon käytöstä kustakin reilu 100 euroa. Kallista oli, mutta hyvin on parantunut. Saunaan tekisi mieli jo, kun pihatöissä hikoilee.
TK maksu on 13e , kysyin viimeks käydessäni poistavatko kasvoista,vastas et kyllä ja jää kyllä arpi,mut nuo luomes näyttää ihan rauhallisilta!
Mulla on niskassa koholla oleva luomi,muuten näyttää ihan normaalilta mutta luomen keskellä on tummempi kohta joka ei ole muuttunut. Onko syytä huoleen?
En suosittele! Minulta poistettiin toisesta tissistä pieni luomi, lääkäri veti KYMMENEN tikkiä ja rinta oli järkyttävän kipeä, nyt siinä iso arpi :(
Minulla on niin paljon luomia, että poistatan vain ne joita vaatteet hankaavat . Kaulasta yksi iso jota kaulaketju hankasi, kainalosta kolme pientä, vatsasta yksi iso jota mitään ei hangannut mutta se oli ruma, tummunut ja koholla.
on missä asuu. Valitettavasti Suomi on eriarvoinen maa. Jossain ei oteta kosmeettisista syistä luomia pois, joissain ei kysellä mitään. Koholuomet on helppo poistaa ns. hirttämällä. PAD on van silloin monesti pilalla. Normaaliluomi, koosta riippuen joko kauhalla tai tekemällä normaali veneviilto. Luomi purkkiin ja patologille. Hieman paikasta riippuen joko 1 tai 2 kerrosta tikkejä päälle. Ja paikasta riippuen tikit joko 5 tai ad.14 vrk. Hoito-ohjeet saa mukaan. Privaatissa 1 luomen poisto on alta 100 euroa