Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako raskaana juoda lasillisen simaa?

Vierailija
24.04.2011 |

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotitekoista en ehkä nyt uskaltaisi juoda... Kotitekoisessa kun prosentitkin äkkiä nousee, eikä niitä kotikonstein oikein pysty mittaamaan. Joten en ottaisi sitä riskiä, että kotitekoista joisin. Mun mummon tekemää kun ei meille muksuille koskaan juuri tuosta syystä annettu, kun ei tiedetty kuinka hyvin oli käynyt. :) Toki eihän se kaikilla kotitekoisilla näin ole. Mutta varmuuden vuoksi.

siitä värähtää mittarissakin!!

Vierailija
22/34 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tarjottiin seurakunnan kerhossa lapsille itsetehtyä simaa:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tarjottiin seurakunnan kerhossa lapsille itsetehtyä simaa:D

Tee lastensuojeluilmoitus heti!

Vierailija
24/34 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakko kysyä, eikö oikeasti kannata nyt raskaana ollessa juoda kotitekoista simaa? :D edes meidän uskovaisen äidin tekemää? joka ei koskaan suvaitsisi alkoholia omassa huushollissaan saatika itse sellaista valmistaisi tai joisi? tai ehkä muoriparka on yhtä tyhmä kun jälkikasvunsa eikä tiedä hänkään että siinä simassa voi olla enemmän alkoholia kuin alle 1%.. :O

Vierailija
25/34 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista varoa myös TIPPAleipiä!

Joo, tippaleivät ne vasta vaarallisia onkin!

Onko nää ihmiset tosissaan noiden vastaustensa kanssa?

Vierailija
26/34 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletus, simassa alkoholi% = 1

raskaana oleva nainen juo lasillisen simaa = 2 dl

eli alkoholia 0,02 dl = 2 ml

(vertailun vuoksi teelusikan tilavuus on 5 ml)

promillelaskurin mukaan yksi alkoholiannos on 40 ml eli meillä on nyt 0,05 alkoliannosta simalasissa. Laskuriin laitoin raskaana olevan naishenkilön painoksi 65 kg. Veren alkoholipitoisuus on tällöin 0,01 promillea.

Mahtaisiko saada tuolla lukemaa alkometriin?

Vierailija
27/34 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös esim. alkoholittomien siiderien kanssa.

Alkon myymässä Stawford Press -siiderissä on 0,5 % alkoholia. Itse raskausaikana join helposti 2-3 sellaista esim. juhannusaattona. En todella ajatellut että tästä voisi olla jotain seurauksia :)

Tietenkin jos sitä simaa meinaa vetää ämpärillisen niin kannattaa aprikoida onko se järkevää, mutta siitä on varmaan jo aika paljon muutakin haittaa kuin se alkoholi.

Vierailija
28/34 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös esim. alkoholittomien siiderien kanssa. Alkon myymässä Stawford Press -siiderissä on 0,5 % alkoholia. Itse raskausaikana join helposti 2-3 sellaista esim. juhannusaattona. En todella ajatellut että tästä voisi olla jotain seurauksia :) Tietenkin jos sitä simaa meinaa vetää ämpärillisen niin kannattaa aprikoida onko se järkevää, mutta siitä on varmaan jo aika paljon muutakin haittaa kuin se alkoholi.

tosiaan parista LASILLISESTA simaa ole mitään haittaa kenellekään..

Vierailija
29/34 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

promillelaskurin mukaan yksi alkoholiannos on 40 ml eli meillä on nyt 0,05 alkoliannosta simalasissa. Laskuriin laitoin raskaana olevan naishenkilön painoksi 65 kg. Veren alkoholipitoisuus on tällöin 0,01 promillea.

Alkoholiannos

Yksi alkoholiannos on 12 grammaa alkoholia. Juoma joka sisältää 12 grammaa alkoholia on yksi alkoholiannos. Seuraavat juomat sisältävät 12 grammaa alkoholia, eli yhden annoksen:

pullo keskiolutta (33 cl)

lasi puna- tai valkoviiniä (12 cl)

annos väkevää viiniä (8cl)

annos viinaa (4cl)

Luulen, että sulla on pilkkuvirhe, mutta HYVIN mitätön se promillemäärä kyllä on

Vierailija
30/34 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivan määrä on vaikea annostella, ja käymisprosessia.

Itse olen tuntenut että kotisima menee päähän.

Mutta jokaisen oma valintahan se on juoko alkoholia raskausaikana vähän/ vai ei ollenkaan.

Lasi simaa voisi vastata puoltalasia keskiolutta. Tai sitten enemmän ...?...

Vierailija
31/34 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mummon sima kyllä niin tuhtia tavaraa.

Ilmankos mummo on niin hyvällä tuulella vappuna :)

Vierailija
32/34 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholiannos

Yksi alkoholiannos on 12 grammaa alkoholia. Juoma joka sisältää 12 grammaa alkoholia on yksi alkoholiannos. Seuraavat juomat sisältävät 12 grammaa alkoholia, eli yhden annoksen:

pullo keskiolutta (33 cl)

lasi puna- tai valkoviiniä (12 cl)

annos väkevää viiniä (8cl)

annos viinaa (4cl)

Luulen, että sulla on pilkkuvirhe, mutta HYVIN mitätön se promillemäärä kyllä on

12 g = 12 ml eli 0,17 alkoholiannosta, josta saadaan verenpromille määräksi 0,05.

Vierailija
33/34 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, olen uusavuton. Mutta siis hiivahan on myös pullassa...

Vierailija
34/34 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana olevien kannattaisi kyllä käydä päivittäin jossain tunturipurolla juomassa!

siellä tunturipurossa saattaa olla jonkun lähistölle kakkineen poron jätöksiä! Niistähän voi saada listerian ja borrelioosin ja salmonellan ja vaikka minkä taudin!

Taitaa olla paras olla juomatta 9 kuukauteen mitään, ei ainkaan tule nesteen mukana mitään kiellettyä.

Paitsi menisköhän tislattu vesi? Vai olikos senkin juomisessa jotain komplikaatioita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan