Mikähän mulla on alavatsassa???
Välillä vihloo ihmeellisesti alas mahaan. Välillä oikealle puolelle, välillä vasemmalle. Synnytyksestä on kaks kuukautta. Pelottaa et onko mulla joku kasvain tai jotain...?!
Kommentit (3)
Mikä siellä kipuilee, on mahdoton sanoa. Voi olla kasvain, voi olla kystia. Molemmat voi aiheuttaa kipua, mutta ei välttämättä.
Joskus pelkkä ovulaatio tuntuu kipuna, tai ovulaation aika vaikkei sitä tapahtuisikaan.
Käy lääkärissä tarkistuttamassa, niin ei paina mieltä. Voihan se olla joku tulehduskin, synnytyksen jälkeisiä komplikaatioita. Tuskin on mitään vakavaa :)
Siis en yhdistä vihlontaa mihinkään liikkeeseen vaan äskenkin vihloi, kun tässä tuolilla vain istun. Vihlonta ei ole kovaa, mutta ihmeellisesti tuikkii.
Mulla oli joka raskauden aikana hirveitä vihlomisia, etenkin kolmannessa. Ei voinut nukkua toisella kyljellä, kun alkoi hirveä vihlonta ja joskus meni lihaskramppiin. Tämä jatkui joitakin viikkoja synnytyksen jälkeen.
Millaisissa tilanteissa vihloo? Nopeat liikkeet, esim. käännät yläkroppaa nopeasti puolelta toiselle? Nouset nopeasti ylös kumarasta?
Tällaisissa ainakin mulla vihloi vuoroin molempia puolia. Jäi pikkuhiljaa pois, kun paikat palautui synnytyksen jälkeen.
Toki jos mietityttää, kysy neuvolasta. Eiköhän ne osaa paremmin auttaa :)
Oli mulla kans aikoinaan munasarjakysta. Sattui kyykkyyn meneminen ja kumartuminen. Tuntui, kuin jokin painoi alavatsaa, ja niinhän siellä oli n. kananmunan kokoinen kysta. (lähti ilman leikkausta).
Tuskin sulla kasvainta on. Kroppa vaan yrittää toipua raskauden jälkeen, luulisin.