kaupassa hirveä jono ja joku tyttö yritti etuilla
pyysi pääseekö karkkipussinsa kanssa ensin maksamaan ( oli siis minun takana ). Hänellä oli kuulemma niin vähän ostoksia. Vastasin että ei pääse, kun olin itsekin seisonut jonossa ostosten ja kiukkuavan lapsen kanssa ties kuinka kauan. Olisiko un pitänyt päästää tämä tyttö edelle vai toiminko oikein ?
Kommentit (21)
Vaan nätisti kysyi. Itse olisin voinut päästääkin.
kyllä päästäisin ohi. Mutta näin juhlapyhien alla kun sitä ruuhkaa ja jonoa siellä kaupassa on reilusti, niin en varmaan minäkään jaksaisi päästää. Jos on noin vähän ostoksia niin on kyllä vähän tyhmää mennä isoon markettiin. Sen karkkipussin saa meillä ainakin nopeammin tuosta lähikaupasta tai kioskista. Niissä harvemmin pahoja jonoja.
Karkkipussiostokseen menee ehkä 30 sek.
vai eikö olisi hyvä opettaa, että ostosten määrällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kuka saa maksaa ensin ? tyttö näytti tosi loukkaantuneelta :D
ap
Aika tympee olit kun et päästänyt.
Pitikö sinun muuten mennä aivan väkisin sen kiukkuavan lapsen kanssa sinne kauppaan?
vai eikö olisi hyvä opettaa, että ostosten määrällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kuka saa maksaa ensin ? tyttö näytti tosi loukkaantuneelta :D
ap
on vain muutama ostos. Ihan aikuinen olen ja päästäjät ovat myös aikuisia. Mukavaa joustavuutta ja kohteliaisuutta. En ole edes pyytänyt vaan mulle on tarjottu etuilua.
Mut kaikkihan ei tietenkään ole joustavia eikä mukavia.
ap
on vain muutama ostos. Ihan aikuinen olen ja päästäjät ovat myös aikuisia. Mukavaa joustavuutta ja kohteliaisuutta. En ole edes pyytänyt vaan mulle on tarjottu etuilua.
Mut kaikkihan ei tietenkään ole joustavia eikä mukavia.
jos kohteliaasti kysyy. Käsitän itse tuon ostosten määrän viittaavan siihen, että tuo kysyjä ilmaisee, että hänen ostoksensa eivät lisää sinun jonotusaikaasi kovin pitkään.
Toisaalta, ei tietenkään pakko ole päästää.
Jos sillä tosiaan oli vain 1 karkkipussi, lisin tietysti päästänyt. Ja olen sanonutkin takanaolijalle, jos hällä 1 tai 2 ostosta ja mull akärry täynnä, et mene vaan enne mua. Kerkee alta pois jo siinä vaiheessa kun mä saan ekat ostokset hihnalle.
Se yks lisäminsa mulle ei maailmaa kaada.
Hiljan mulle anettiin tietä kassalla, kun mulla oli 3 ostosta ja edellä olevalla kärry kukkuroillaan tavaraa.
kiukkuavan tai vaikka sairaan lapsen kanssa kauppaan, ajattelepa sitä! Kun ei voi heitteillekään jättää..
mun edelle jos itselläni on täysi kärryllinen ostoksia. Hän ehtii maksaa sen karkkipussinsa siinä ajassa kun minä vasta latailen niitä ostoksia hihnalle.
Mä olen monta kertaa sanonut jollekin joka on mun jälkeen ja jolla on vaan yksi tai kaksi ostosta, että mene vaan ennen mua. Kun itsellä on koko kärry täynnä tavaraa, ei se ole multa niin kovasti pois jos toinen saa maksettua vähäiset ostoksensa eikä sen tarvi jonottaa ikuisuuksia mun jälkeen.
kun olen yksinhuoltaja ja hain lapsen tarhasta kun pääsin töistä, ja yhdessä menimme kauppaan. sain ostoksen sitten kuljetettua rattaiden korissa kotiin, ei tarvinnut kantaa. ei muuten liity tähän :D ap
karkin ostajille, että menkää vaan ensin. Mulla on aina niin isot ostokset, kun harvion käyn kaupassa, että olisi kohtuutonta seisottaa lapsia odottamassa. He eivät ilmeisesti osaa arvioida, millaiset ostokset edellä olevalla on vaan tulevat lyhyeltä näyttävään jonoon.
Minusta on itsestään selvää kehottaa sellaista henkilöä ohittamaan minut kaupan kassajonossa, jolla on vain yksi-kaksi tuotetta maksettavanaan. Vastavuoroisesti minä pääsen ohi sitten, kun se kermatötsä unohtui ostaa ja kipaisen hakemaan sen ruuhka-aikana.
Minusta tuo on peruskauraa - jokaisen sivistyneen ihmisen pitäisi sen verran hallita kohteliauussääntöjä.
Teit väärin. (Tämä lisäys numerolta 20)
Minusta on itsestään selvää kehottaa sellaista henkilöä ohittamaan minut kaupan kassajonossa, jolla on vain yksi-kaksi tuotetta maksettavanaan. Vastavuoroisesti minä pääsen ohi sitten, kun se kermatötsä unohtui ostaa ja kipaisen hakemaan sen ruuhka-aikana. Minusta tuo on peruskauraa - jokaisen sivistyneen ihmisen pitäisi sen verran hallita kohteliauussääntöjä.
jos kaikenmaailman pikkutytöt tulee yhden karkkipussin kanssa jonon ohi. Ja pääsiäisruuhka vielä. Kiva seistä siellä vänkäävän kakaran kanssa ja tehdä hyväntekeväisyyttä. Vuoroa pitää odottaa !
kaljoinensa,kun näki että olin tulossa muutaman ostosten ja vaunujem kanssa,sil kesti ikuisuus niiden kanssa kun kortti ei meinannut toimia jne.. kaikenlaisia kusipäitä löytyy lähikaupasta.
jonkun tädin piti ängetä sisään siitä kassajonon kohdalta. Hymyili vain maireasti jyrätessään jonoa vastaan.