Siivousalan immeisiä paikalla? Vahanpoistoaineet ja alkuraskaus...??
Olisko ketään kollegoja paikalla! Lattiavahan poistoaineethan ovat melkoisia liuottimia, kannattaisiko välttää niiden käyttöä alkuraskaudesta?
Esikoista odottaessa HUS:n työsuojeluvaltuutettu sanoi, että on turvallista tehdä vahanpoistoja ja vahata lattioita, vaikka tuotteissa on voimakkaat hajut.
Esikoisella on synnynnäinen aivojen kehityshäiriö, alkuraskaudesta olin monessa peruspesuprojektissa mukana.
Nyt olen taas raskaana, eri firmassa töissä, ja keväällä paljon peruspesuja tiedossa. Työsuojeluvaltuutettumme ei tiedä mitään siivousaineista, turha häneltä kysyä mitään. Pomollekaan en haluaisi vielä tässä vaiheessa kertoa raskaudesta. Neuvolan tätikään ei osannut vastata...
Kommentit (4)
teillä pitäisi olla työntekijöiden nähtävillä kaikkien käytettävien aineiden käyttöturvallisuustiedotteet, niistä voit todeta asian itse.
T: palveluesimies
pitäisi olla itsessään niitä varoituksia myös. VOit myös soittaa valmistajalle tai maahantuojalle ja kysyä.
Liuottimia niissä on, itselle tulee ekaksi mieleen, että voisivat olla vaaraksi. Mun siivousurasta on vuosia, mutta muistan hajut väkeviksi.
Olisiko noissa käyttöturvallisuustiedotteissa merkintä? En tiedä, kun en ole ikinä niitä lukenut.
Soita valmistajalle, tosin info voi siellä olla puolueellista.
Kyllä Jukka saa tienata nyt ne rahat.